چک لیست تولید محتوا + دانلود رایگان

چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا : نوشتن محتوا یک هنر است. فرآیند تولید محتوا خیلی پیچیده تر از نوشتن یکسری کلمات و منتشر کردن آن ها است. به همین دلیل ما برای این که به شما کمک کنیم که محتوای خود را آماده کنید، فرآیند تولید محتوا را به صورت گام به گام آماده کرده ایم.

چک لیست ها برای نویسندگان محتوا طراحی شده است و به آن ها کمک می کند تا محتوای ارزشمندی ایجاد کنند. یک محتوای ارزشمند ویژگی های زیر را دارد :

1.به راحتی در دسترس است و در موتورهای جستجو در رتبه های برتر قرار دارد.

2.خوانا است.

3.قابل فهم است.

4.قابلیت اشتراک گذاری دارد.

چک لیست تهیه ی محتوا، کیفیت تولید محتوای شما را تضمین می کند. به چند مرحله برای ایجاد محتوا اشاره خواهیم کرد. پنتازوم را همراهی کنید.

 

 

1.چک لیست تولید محتوا :  با یک ایده شروع کنید.

نوشتن هر محتوایی با یک ایده شروع می ‌شود. این ایده می تواند یک فکر، یک کلمه کلیدی، یک موضوع یا یک عنوان باشد. در اولین گام چک لیست تولید محتوا باید یک نوع ایده داشته باشیم که با آن شروع کنیم.

چه شما موضوعات سایت خود را تهیه می کنید، یا در حال آماده کردن آن برای شخص دیگری هستید چند نکته وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اول از همه نگاهی به آنالیتیک وب سایت خود بیندازید و کلماتی که بهترین رتبه‌بندی را دارد پیدا کنید. این‌ها ایده‌ هستند.  کلماتی که بدترین رتبه‌بندی جستجو را دارند نیز یادداشت کنید. از این کلمات نیز می توانید به عنوان ایده تولید محتوا استفاده کنید تا رنک بهتری به دست آورید.

 

تعرفه ها را ببینید : تولید محتوا و مدیریت سایت

۲. تحقیقات خود را شروع کنید.

شما حوزه فعالیت خود را مانند کف دستتان می ‌شناسید. اما این دلیل نیست که شما تمام حقایق مبتنی بر آمار و همه اطلاعات لازم را در ذهن خود را دارید. مهم نیست که چقدر شما در موضوع خود مهارت دارید، هنوز هم باید قبل از شروع نوشتن، تحقیق کنید.

به عنوان نویسنده محتوا، شما باید بر روی انواع موضوعات و صنعت ها بنویسید، بنابراین تحقیق کردن و جمع آوری اطلاعات بخش مهمی از چک لیست تولید محتوا است. مهم است که وب سایت‌های مشهور و معروف و نیز برخی از روزنامه‌ ها و منابعی که معتبر هستند (منابع زیادی نیز هستند که اطلاعات نادرست منتشر می کنند) را پیدا کنید که به موضوع شما مربوط می ‌شوند. سپس از آن ها برای نوشتن استفاده کرده و در صورت نیاز به آن‌ها لینک دهید.

تحقیقات در مورد موضوع تان را تا زمانی ادامه دهید که اعتماد به نفس کافی برای نوشتن یک پست وبلاگ کامل در مورد آن داشته باشید.

 

چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا

۳. چک لیست تولید محتوا : مسیر محتوای خود را مشخص کنید.

آیا مطلب شما طولانی است و یا از محتوای کوتاه برای ارائه اطلاعات استفاده خواهید کرد؟ آیا این موضوع خنده‌دار خواهد بود؟ آیا می‌خواهید آن را تبدیل به یک ویدئو یا اینفوگرافیک کنید؟

دقت کنید که قبل از شروع به نوشتن، صدا و لحن مقاله تان را در ذهن داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است محتوای شما یکپارچه نباشد و این از کیفیت محتوا کم می کند.

 

 

۴. تیتر نوشته خود را آماده کنید.

به طور متوسط ۸۰ درصد مردم تیتر شما را می ‌خوانند، اما تنها ۲۰ درصد ادامه مقاله شما را می ‌خوانند. این آمار نشان می دهد که شما باید یک تیتر استثنایی ایجاد کنید که افراد را تشویق به کلیک کردن روی مطلب شما کرده و ادامه آن را بخوانند و سپس آن را به اشتراک بگذارند. برخی از نویسندگان محتوا حتی ۲۰ تا ۳۰ تیتر مختلف برای یک مقاله آماده می کنند، سپس بهترین گزینه را انتخاب می‌ کنند. اگر شما به زبان انگلیسی محتوا ایجاد می کند می توانید از ابزارهای ایجاد کننده تیتر برای پیدا کردن بهترین عنوان استفاده کنید.

 

مرتبط بخوانید : محتوای جذاب : چطور کاربر را جذب کنیم؟!

۵.  چک لیست تولید محتوا : نوشتن را آغاز کنید.

از یک داستان برای بیان هدف خود استفاده کنید. بازدید کننده ها را مجذوب خود کنید و آن‌ها را تشویق کنید به خواندن ادامه دهند. سوالی را مطرح کنید که شما می ‌خواهید در ادامه مقاله تان به آن پاسخ دهید. از بدنه متن خود برای پاسخ به این سوال استفاده کنید و محتوای خود را به بخش‌ های مختلف تقسیم کنید. کاربران محتوای وب تمایل دارند یک مطلب را مرور کنند. بنابراین می توانید از زیرعنوان ها استفاده کنید که نوشته شما را جذاب تر خواهد کرد. در نهایت، از نتیجه‌گیری برای جمع‌بندی مقاله خود استفاده کنید و از مخاطبان بخواهید مطلب شما را به اشتراک بگذارند و یا به آن امتیاز بدهند.

 

دانلود رایگان چک لیست محتوا

۶. استراحت کنید!

این بخشی از فرآیند نیست. با این حال، زمانی که نوشتن را تمام کردید، توصیه می ‌کنیم که قبل از اینکه آن را بازخوانی و ویرایش کنید، استراحتی داشته باشید و با انرژی بیشتر به سراغ مرحله بعدی در چک لیست تولید محتوا بروید.

 

چک لیست تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا

۷. محتوا را ویرایش کرده و منتشر کنید.

زمانی که به همان محتوایی که نوشته اید دوباره نگاه می کنید ممکن است برخی اشتباهات تایپی وجود داشته باشند و یا جمله بندی شما نادرست باشد. برای رفع این اشکالات پس از مدت کمی استراحت، به مقاله خود بازگردید و آن را با صدای بلند بخوانید. این می ‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که جملات شما صحیح هستند و هیچ غلط املایی یا دستور زبانی ندارند.

مواردی که ذکر شد، به تولید محتوای با کیفیت کمک می کند. هم چنین هزینه تولید محتوا بستگی کیفیت انجام مواردی که ذکر کردیم، دارد. به یک قالب رایگان برای چک لیست تولید محتوا را می توانید از انتهای همین مطلب دانلود کنید. این فرمت را پرینت بگیرید و در کارهای تولید محتوا روزمره استفاده کنید.

 

برای مشاوره رایگان برای تولید محتوا یا در صورتی که نیاز به آموزش در حوزه ی تولید محتوا را دارید، همین الان می توانید با کارشناسان پنتازوم تماس حاصل بگیرید! 

 

شماره پشتیبانی : 09223896531

ارسال پیام در تلگرام  (برای لینک مستقیم تلگرام فیلترشکن را روشن کنید)

ارسال پیام در واتس آپ

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • 2 دیدگاه فرستاده شده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید
  • پاسخ شهروز

    برای کسایی که تازه کارن خوبه! ولی کسی که متخصصه اینا دیگه دستش اومده!


    • پاسخ مدیر سایت

      سلام! حتی حرفه ای ها هم با منظم کار کردن موفق تر عمل می کنند!


شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر