مدیریت کمپین تبلیغاتی

9 گام ساده برای مدیریت کمپین تبلیغاتی!

امتیازدهی

شعار معروف نایک Just Do It است. البته این شعار مشاوره بسیار بدی در مورد مدیریت کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار کوچک شما می باشد. در واقع به صورت ساده تر باید گفت شما در دنیای پیشرفته امروز نمی توانید بدون برنامه کاری کنید، درست مثل این است که وسط بیابان قصد انجام ماهیگیری داشته باشید و بگویید که فقط باید ماهی بگیریم.

حال آن که اگر بهتر به دور و برتان نگاه کنید حوضچه های مختلف و برکه هایی را می بینید. بنابراین آیا مدیریت کمپین تبلیغاتی به بهترین نحو ممکن است؟!

مراحل مدیریت کمپین تبلیغاتی موفق : 

1)مدیریت کمپین تبلیغاتی موفق و طرح بازاریابی 

در حالت ایده آل، قبل از برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی، یک طرح بازاریابی برای کسب و کار خود باید داشته باشید. (اگر این کار را نکنید، نوشتن برنامه بازاریابی شما را بعدا درگیر می کند.)

 

طرح تبلیغاتی یک طرح جامع برای بازاریابی کسب و کار کوچک شما است. این طرح یک تصویر کامل از اهداف و راهبردهای شعار تبلیغاتی را برای بازار هدف در محصولات و / یا خدمات فراهم می کند. از سوی دیگر، کمپین تبلیغاتی یک قطعه کوچک از طرح بازاریابی شماست که با یک اقدام تبلیغاتی برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی شده است. کمپین تبلیغاتی شما به برنامه کلی شما بستگی دارد.

2) هدف و پارامتر های تبلیغاتی خود را مشخص کنید.

می خواهید در مبارزه ی تبلیغاتی پیروز شوید!؟

این یک هدف است.  شما می توانید به پارامتر ها به عنوان جزئیات اهداف بازاریابی فکر کنید. زمان رایج ترین پارامتر است که باید در نظر گرفته شود زیرا کمپین های تبلیغاتی در طول زمان تاثیرات خود را از دست می دهند.

یک فرمول هدفمند که شما را به موفقیت می رساند، این است: چه خواهد شد + چه مدت کمپین تبلیغاتی اجرا خواهد شد؟

به عنوان مثال: فروش برند های زیبایی صورت در عرض سه ماه 50٪ افزایش می یابد. یا فروش خدمات مسافرتی در هشت هفته آینده 15٪ افزایش خواهد یافت.

3) سنجش موفقیت در کمپین تبلیغاتی

برای مدیریت کمپین تبلیغاتی از چه معیارهایی استفاده می کنید؟

چگونه می توان گفت که آیا کمپین تبلیغاتی شما موفق بوده یا خیر؟ بدیهی است اگر شما یک هدف بازاریابی مانند “فروش برند های زیبایی صورت در عرض سه ماه با افزایش 50٪ دارید” از پارامتر متریک برای اندازه گیری موفقیت کمپین تبلیغاتی استفاده می شود. تعداد فروش در طول سه ماه و دوره زمانی آن… اما اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند شما یا ارتقا رتبه صفحه موتور جستجو در وب سایت باشد، تعداد فروش ممکن است یک معیار مناسب نباشد.

برای آنالیز تلاش های بازاریابی آنلاین، می توانید از Google Analytics استفاده کنید. گوگل وبمستر یکی دیگر از ابزار مناسب این کار است. این ابزار حتی مقایسه ورودی از یک کیورد خاص در مدت زمان مشخص را در اختیار شما قرار می دهد.

4) بودجه خود را تنظیم کنید.

پولی که برای تبلیغات صرف می کنید، به شدت بر استراتژی های بازاریابی شما تاثیر می گذارد. بنابراین اول باید بودجه تبلیغاتی را تعیین کنید. بدیهی است، یک تبلیغ تلویزیونی در شبکه معروف بسیار پرهزینه تر از آگهی در تلویزیون استانی و یا در رسانه های اجتماعی است.

به استراتژی های تبلیغاتی و تبلیغات رایگان برای کسب و کار کوچک خود وابسته نباشید. این یکی از بزرگترین اشتباهات صاحبان کسب و کار کوچک است. این به این معنی نیست که تمام استراتژی های بازاریابی رایگان بد هستند. اما همیشه برای بازاریابی هزینه ای وجود دارد، حتی اگر هزینه تنها زمان باشد و وقت شما خیلی با ارزش تر است.

همیشه؛ بهترین / موثر ترین / متقاعد کننده ترین راه برای رسیدن به مشتری تبلیغات است. شما لزوما مجبور نیستید هزینه زیادی بپردازید، اما شما نیاز به تبلیغات دارید…

5) تعیین استراتژی های بازاریابی برای ایجاد ارتباط با مشتریان 

از چه کانال های ارتباطی می خواهید استفاده کنید؟ پست الکترونیک؟ ایمیل مستقیم؟ پرداخت آنلاین برای کلیک روی تبلیغات آنلاین؟

توجه داشته باشید که برخی از کانال های ارتباطی بهتر از سایرین در بازار هدف شما مناسب خواهند بود. به عنوان مثال، قرار دادن تبلیغات رادیویی ممکن است صرفه جویی کاملی از پول باشد، اما اگر بازار هدف شما به طور منظم به رادیو گوش ندهد چه اتفاقی می افتد!!؟

6) یک روند زمانی یا طرح عملیات در مدیریت کمپین تبلیغاتی 

بنویسید دقیقا چه کاری را چه زمانی باید انجام دهید. لازم نیست خیلی دقیق باشد. اما نوشتن آن احتمال اجرایی شدن را بالا می برد. شما برای ارزیابی موفقیت کمپین تبلیغاتی خود، می توانید از آن استفاده کنید.

در حال حاضر در مورد یک کمپین تبلیغاتی ساده می توانید، برنامه عملیاتی ساده ای هم داشته باشید و وظایف شما نیز در آن مشخص شده باشد.

شما می توانید با تبلیغ در مکان های بیشتر، از جمله تبلیغات بنری در وب سایت های آگهی رایگان، و  یا تبلیغات در مجلات مناسب، از مزایای تبلیغ بیشتر استفاده کنید!

مدیریت کمپین تبلیغاتی
مدیریت کمپین تبلیغاتی

7) برای بهتر شدن مدیریت کمپین تبلیغاتی فقط کارها را انجام دهید

آگهی خود را بنویسید، تاریخ های را مشخص کنید و  تبلیغات خود را قرار دهید. برای یافتن یک رویکرد در اینترنت جستجو کنید. هر کاری که مبارزات تبلیغاتی شما را انجام می دهد، اجرا کنید؛ انجام دادن؛ فعال کردن و رجوع کردنبه جدول زمانی خیلی مهم است، تاریخ را تکمیل کنید. این شما را سازماندهی می کند و شما احساسی خوبی خواهید داشت.

8) نتایج خود را اندازه گیری کنید.

هنگامی که این کمپین تمام شد، وقت آن است که ببینیم چقدر موفق شدید. به هدف بازاریابی خود برگردید، آنچه انتخاب کرده اید را اندازه گیری کنید تا موفقیت کمپین را تعیین کنید و ببینید که چگونه انجام می شود.

 

مرتبط بخوانید: همه چیز درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

9) بررسی و در صورت لزوم تکرار برای مدیریت کمپین تبلیغاتی

هنگامی که نتایج مدیریت کمپین تبلیغاتی خود را اندازه گیری می کنید، می توانید تصمیمات مربوط به استراتژی های بازاریابی مورد استفاده و کمپین های بعدی را متوجه شوید. فرض کنید که کمپین بازاریابی صندلی دوچرخه شما 41٪ فروش صندلی دوچرخه را افزایش داد. شما تصمیم می گیرید آن را ببندید  یا سال آینده می خواهید؟

فرض بر این باشد که شما در حال پیگیری هستید تا بدانید که کدام استراتژی بازاریابی چه نتایجی را به دست می دهد، می توانید اقدامات خود را مطابق با آن انجام دهید.

اگر اطلاعات نشان داد که تنها 2 درصد از افزایش فروش از راهکارهای توییتر و فیس بوک شما آمده است، ممکن است تصمیمی بگیرید که با این جنبه از پیشرفت کمپین در سال آینده نگران نباشید. ممکن است تصمیمی برای تکرار کل تبلیغات طراحی شده بگیرید و ببینید که آیا نتایج برای این دو استراتژی بهبود یافته است.

البته، نتایج فروش برای ماه های آینده ممکن است هیچ بهبود نداشته و یا حتی کاهش نشان دهد. گاهی اوقات نیز اتفاق می افتد و شما ممکن است مجبور شوید برای مدیریت کمپین تبلیغاتی خود به عقب برگردید و برخی از اصلاحات جدی را انجام دهید و یا حتی کل برنامه را عوض کنید.

اگر برای مدیریت کمپین تبلیغاتی خود نیاز به مشاوره ما داشتید، می توانید از مشاوره اولیه رایگان در تلگرام استفاده کنید. شماره پشتیبانی مستقیم ما: 09223896531

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *