بازاریابی خوب میتواند یک لطف باور نکردنی برای درآمد خالص کسبوکار شما باشد. در حالی که عملکرد غلط میتواند مانند انداختن پول در آتش باشد. از آنجا که صاحبین کسب و کارهای کوچک می تواند مشکلاتی برای رفع نیاز تجاری خود داشته باشند؛ عمل کردن به تمام نکات ظریف و جزئی مربوط به فروش یا ترفند بازاریابی سخت است. اگر یک فروشنده مستعد نیستید، میتواند حتی سختتر هم باشد. 9 ترفند بازاریابی زیر برای شرکتهای نوپا میتواند به شما کمک کند که فروش بیشتری بکنید، بازاریابی بهتری انجام دهید و پول کمتری را هدر دهید.
1. فایده را بفروشید، نه مقایسه.
اینکه شما چگونه خود را در بازار هدف قرار میدهید شما را از بقیه متفاوت میسازد. سه راه اصلی برای انجام این کار وجود دارد.
قیمت (شما میدانید که چطور یک محصول را بهتر از رقیب تان قیمت گذاری کنید)
کیفیت (شما بهتر هستید)
ترکیبی از آن (شما ارزش بهتری را پیشنهاد میکنید)
اما این که شما چطور خدماتتان را به فروش میرسانید، با نحوه بازاریابی متفاوت است. شما میتوانید به کسی بگویید که محصول یا سرویسی ارائه میدهید که ارزانتر یا کارآمدتر از کسبوکار دیگری باشد، اما این چیزی نیست که بگوید شما چقدر می توانید زندگی مشتری را بهتر کنید. فروش به نفع شماست و از ترفند بازاریابی است. یک مقایسه ممکن است ویژگیهایی که شما پیشنهاد میکنید را برجسته کند، اما همیشه فروش باعث سود می شود.
2. به مشتری خود گوش دادن از ترفند بازاریابی است.
سام والتون(Sam Walton)، خردهفروش معروف تیتان، امپراطوری خود را در مناطق روستایی آمریکا شروع کرد. این علیرغم منطق غالب کسبوکار میگوید که یک خردهفروش بزرگ در هر جایی جز در شهری با جمعیت متمرکز شکست میخورد. منطق این بود که اگر شما میخواهید حجم انبوهی از کالاها را جابجا کنید، به مقادیر انبوهی از مردم نیاز دارید.
اما والتون با مشتریان خود آشنا بود، زیرا مرتبا به آنها گوش میداد و این ترفند بازاریابی را به کار می برد. او آگاه بود که افرادی که در مناطق روستایی و حومه شهر زندگی میکنند اغلب به این دلیل کالاهای بیشتری می خرند که خانوادههای بزرگتر دارند و یا نیاز به کالاهای بیشتری دارند تا کالاهای تجارتهای کوچک خود را انبار و تامین کنند. والتون به مشتریان خود گوش فرا داد و در نتیجه تبدیل به بزرگترین، قدرتمندترین خرده فروشان آجر و شن در جهان است. مشتری گاهی ممکن است منطق را نادیده بگیرد، اما آنها همیشه درست هستند. به آنها گوش دهید.
مرتبط بخوانید: 25 کلید طلایی در موفقیت کسب و کار که باید بدانید!
3. برای محصول خود قبل از آماده شدن بازاریابی کنید.
برخی از کسب و کارها صبر میکنند تا محصول آنها قبل از هر گونه تبلیغات بازاریابی یا کمپین کامل شود. این میتواند یک اشتباه پرهزینه باشد. بسیاری از کسب و کار ها انتظار دارند که محصول خود را به محض آماده شدن، بفروشند. اما اگر کسی در مورد محصول شما نداند، پس تقاضا در حد صفر شروع خواهد شد تا زمانی که شما یک کمپین بازاریابی برای ایجاد آگاهی از برند برای مشتریان احتمالی قرار دهید.
یکی از ترفند بازاریابی این است کمپین تبلیغاتی راه بندازید حتی اگر حداقل باشد، تا به مشتریان بالقوه اطلاع دهید که محصول شما در حال پیشرفت است. شما میتوانید سود را قبل از آماده شدن محصول به دست بیاورید. با این روش، زمانی که محصول آماده است، مشتریان هم هستند!
خدمات مرتبط: آموزش بازاریابی اینترنتی (سطح 1)
4. با روش های روز بازاریابی کنید.
چشمانداز بازاریابی نسبت به زمان گذشته به شدت تغییر کردهاست. در گذشته، اینترنت موتور جستجو و یا شبکه های اجتماعی وجود نداشت در حال حاضر، شرکتهای نوپا میتوانند از ترفند بازاریابی آنلاین استفاده کنند که هم خلاق و هم موثر هستند. برای مثال، شما میتوانید از بازاریابی آنلاین ویدیویی، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها ، کمپین ها، بازاریابی محتوا و سایر روش های موجود استفاده کنید.
5. سریع تست کنید. شکست سریع است.
بازاریابی که شما نمیتوانید آن را اندازهگیری کنید بازاریابی ناموفق است. مطمئنا شما ممکن است برای انجام برخی تبلیغات پول خرج کنید و حتی میتوانید افزایش فروش را در همان زمان که تبلیغات را شروع کردید، ببینید. اما چگونه میتوانید مطمئن شوید که چه چیزهایی را صرف تبلیغات مرتبط با فروش کردهاید؟ شاید آن همراه چیز دیگری بوده است. شاید یک افزایش طبیعی و فصلی برای محصول شما وجود داشته باشد که در عرض یک ماه به پایان می رسد.
مرتبط بخوانید: مشاوره کارآفرینی برای شروع و یا توسعه یک کسب و کار موفق!
اگر میخواهید زمان و پول را صرف تبلیغات بازاریابی کنید، مطمئن شوید که میتوانید نتایج را اندازهگیری کنید. راههایی را برای ردیابی تبدیلات که از هر کمپین بازاریابی مشتق میشوند، قرار دهید. همچنین، چندین نوع کمپین بازاریابی در دستههای متمایز و کوچک اجرا کنید. این به شما این امکان را میدهد که ترفند بازاریابی اجرا شده را مقایسه کنید و ببینید کدام یک از آنها بهترین عملکرد را دارند. آنهایی را که کار نمیکنند رها کنید و مواردی که به طور موثر عمل می کنند نگه دارید.
خدمات مرتبط: مشاوره کارآفرینی برای شروع و یا توسعه یک کسب و کار موفق!
6. یکی از ترفند بازاریابی تبلیغات از زاویای مختلف است.
همانطور که در بالا اشاره شد، خوب است که چندین کانال بازاریابی و ترفند بازاریابی را تست کنیم تا ببینیم چه روشی بهتر عمل میکند. اغلب، این تنها یک چیز نیست، بلکه ترکیبی از تمام موارد بالا است. زمانی که مشتری تبلیغ شما را در رادیو میشنود، شما را در یک موتور جستجو سرچ می کند، و سپس متوجه میشود که شما در یک بلاگ که محبوب است ذکر شده اید (بازاریابی محتوا)، آنها شروع به قبول نام تجاری شما به عنوان یک نهاد یکپارچه، قابلاعتماد و شناخته شده خواهند کرد. آنها ممکن است نیاز به محصول و یا سرویس شما را بلافاصله نداشته باشند، اما وقتی این ترفند بازاریابی را انجام میدهید، نام شما به جای رقیب تان به ذهن میرسد.
7.همیشه زمان روابطعمومی (PR) است.
زمانی که تبلیغات سنتی را انجام میدهید، این روش بازاریابی تان است که محصول شما را میفروشد. زمانی که PR را انجام میدهید، عضو مطبوعات و یا یک رسانه می شوید که صنعت شما را مورد پوشش قرار میدهد، باعث ایجاد برند و اعتبار می شوید.
برخی افراد آن را صفحه لندینگ قرار می دهند، اما اگر شرکت شما در یک ژورنال معتبر حضور داشته باشد، احمقانه خواهد بود که نام این مقاله را بر روی وب سایت خود قرار ندهید. حتی اگر اشاره کوچکی به نام شما شده باشد باعث ایجاد اعتبار می شود.
حتی PR های کوچک مانند اخبار محلی یا بلاگ ها نیز موثر هستند و بر خلاف اغلب بازاریابی سنتی، PRاز کمپین های تبلیغاتی بسیار فراتر رفتهاست. روابطعمومی خوب میتواند کارهای زیادی برای اعتبار و آگاهی نسبت به برند شما انجام دهد و یکی از ترفند بازاریابی بسیار موثر است.
مرتبط بخوانید: مشاوره کسب و کار آنلاین چیست؟
8. به مشتریان فضایی اختصاص دهید که با شما صحبت کنند.
خوب یا بد، میخواهید بدانید مشتریان شما چه میگویند. اگر به مشتریان خود جایی برای شکایت و یا تمجید از خود ارائه نکنید، اینطور به نظر میرسد که افکار و نظرات آنها مهم نیست. به یاد داشته باشید، حتی اگر یک مشتری به سراغ شما بیاید و عصبانی باشد، این یک فرصت عالی برای شما است که به طور عمومی نشان دهید که چقدر تمایل دارید یک اشتباه را اصلاح کنید، یا احساس ارزشمندی برای مشتری ایجا کنید که این یک مدال طلای PR است.
با ارائه یک مکان برای این نوع تبادلات، شما میتوانید به این مساله رسیدگی کرده و بخشی از انتقادات و پیشنهادات را کنترل کنید.
خدمات مرتبط: مشاوره کسب و کار
9. ما منتظر دیدار مجدد شما هستیم.
به وفاداری و یا علاقه پاداش بدهید. مشتریان شما بخش فروش شما هستند و مشتریانی که طرفدار برند هستند، بهتر از هر تیم فروش دیگری هستند که شما میتوانید داشته باشید. بنابراین، سعی کنید با روش هایی به مشتریان خود پاداش دهید و آن ها را وفادار نگه دارید.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به خدمات و یا مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. شماره پشتیبانی: 09223896531
یک پاسخ
بسیار عالی بود و موفق باشید