تولید محتوا روانشناسی
تولید محتوا روانشناسی یکی از دغدغه های کلینیک های روانشناسی و مدیران سایت روان شناسی و خدمات روان درمانی است. هم برای تولید محتوا سایت روانشناسی و هم برای تولید محتوا صفحه اینستاگرام روانشناسی می توانید روی کمک پنتازوم حساب باز کنید. اگر شما هم به دنبال سفارش تولید محتوا روانشناسی در سایت یا اینستاگرام هستید، این مطلب به شما ایده می دهد و در ضمن می توانید با تعدادی از نمونه کارهای پنتازوم هم آشنا شوید. در سالهای اخیر نیاز به مشاوره و روانشناسی هر روز بیشتر احساس میشود؛ بنابراین طبیعی است که افراد در سایتهای مختلف به دنبال راهحل مشکلات مربوط به سلامت روان خود باشند.
علاوه بر اینکه، افرادی که به سایتهای روانشناسی مراجعه میکنند، هم متخصصان حوزه روانشناسی هستند و هم علاقهمند به آن. پس باتوجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان سایتهای روانشناسی، بهتر است که محتوای این سایتها هم جذاب باشد و هم قابلفهم.
هدف تولید محتوا روانشناسی استفاده از این فرصت ها است. (توجه! برای سفارش تولید محتوا در زمینه روانشناسی می توانید از کمک پنتازوم استفاده کنید.) فرصتی که درآن با استفاده از دانش و تخصص خود در حوزه های مختلف روانشناسی، نیازهای مخاطبان را شناسایی کرده و براساس آن مخاطبان زیادی را جذب کنید. از این طریق می توانید خدمات خود را بیشتر و بهتر معرفی کنید و از آن کسب درآمد کنید.
اگر می خواهید از مشاوره رایگان تولید محتوا روانشناسی پنتازوم استفاده کنید، لطفا شماره خود را وارد این کادر کنید.
جدول هزینهها و سفارش تولید محتوا روان شناسی
برای تولید محتوا روانشناسی نیاز داریم دقیقا بدانیم چه مطالبی برای مخاطب جذاب است. هزینه تولید محتوا روان شناسی بستگی به موارد متعددی دارد. شما می توانید برای مشاوره دقیق و رایگان با ما تماس بگیرید. اما اگر بخواهیم به صورت کلی راهنمایی کنیم، قیمت تولید محتوا در هر حوزه ای بستگی به
هزینههای درجشده در جدول هزینه تولید محتوا پنتازوم، برای تولید محتوا سایت روانشناسی و کلینیک سلامت و روان نیز است. در صورتی که نیاز به برنامه های اختصاصی برای تولید محتوا در زمینه روانشناسی دارید، با ما تماس بگیرید!
نمونه تولید محتوا روانشناسی در پنتازوم
تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام و در سایت انجام می شود.
4 ایده مناسب تولید محتوا روانشناسی
ایده های تولید محتوا سایت یا اینستاگرام در حوزه روانشناسی زیاد است. این 4 ایده موضوعات خوبی برای شروع هستند. با استفاده از روشهای زیر میتوانید تولید محتوا منسجمی در حوزه فعالیت کلینیک روانشناسی خود داشته باشید:
1. ارائه مطالب علمی و ترجمه شده روانشناسی
باتوجهبه زیادشدن اختلالات روحی و روانی در میان اقشار مختلف جامعه، روانشناسی زرد و کف خیابانی نیز بسیار زیاد شده است. علاوه بر اینکه میزان استقبال افراد به کسب آگاهی از آخرین مطالب علمی بسیار بیشتر از قبل شده است.
به دلیل وجود محتواهای غیرعلمی در این حوزه، مهم است که محتوای روانشناسی که در سایت خود ارائه میکنید، بر اساس علم و منابع صحیح تولید شده باشند. به همین دلیل نیاز به منابع علمی و همچنین ترجمه شده بیشازپیش در میان افراد بهخوبی احساس میشود. در این شرایط طبیعی است که میزان استقبال از سایتهایی که به ارائه و ترجمه مقالات علمی میپردازند، زیاد شود.
محتواهای روانشناسی میتوانند با ترجمه مطالب علمی، ویرایش و قابلفهم کردن آنها، افراد زیادی را جذب خود کنند. نکته بسیار مهمی که در این مورد باید در نظر داشته باشید، بهروز بودن اطلاعات است. به این معنی که سعی کنید جدیدترین مطالب علمی را ترجمه کرده و به شکلی ساده در سایت خود قرار بدهید.
2. استفاده از تجربیات متخصصان حوزه روانشناسی و مشاوره
یکی از بهترین روشها برای تولید محتوا روانشناسی، ارائه تجربیات گروههای مختلف روانپزشکی، روانشناسی و مشاوره است.
در این مورد بهتر است که به شکل داستان و بهصورت روایی، مخاطبان خود را با خود همراه کنید. البته در نظر داشته باشید که در این زمینه بههیچعنوان نامی از بیمار برده نشود و شرط امانت و امنیت اطلاعات بیمار، به طور کامل رعایت گردد. ( مطلب داستان سرایی در تولید محتوا که قبلا در پنتازوم آماده کردیم، به شما در این زمینه ایده می دهد.)
علاوه بر اینکه میتوانید از روش تولید محتوای صوتی یا تصویری استفاده کنید. به این شکل که تجربیات مشاوران و پزشکان خود را در قالب پادکست و یا فیلم کوتاه بهصورت روایی، ارائه کنید.
3. ارائه اطلاعات در مورد بیماری های روان
در این مورد میتوانید به علل ایجاد بیماری خاص، علائم آن و راهکارهای مقابله با آن بپردازید. بهتر است که این مطالب را در قالب مقالهای کوتاه به زبانی ساده بنویسید. بهطوریکه مخاطب بتواند بهراحتی با مقاله شما ارتباط برقرار کند.
4. تولید محتوا ویدئویی و عکس در حوزه روانشناسی
بسیاری از افراد تمایلی به خواند مطالب و مقالات مختلف ندارند. این افراد بیشتر طرفدار تصویر هستند. به همین دلیل بهترین روش برای تولید محتوا روانشناسی برای این افراد، قراردادن ویدئو و فیلم است.
میتوانید روشهای درمان بیماری را بهصورت فیلم کوتاه، عکس و یا انیمیشن ارائه کنید.
علاوه بر اینکه تولید محتوا روانشناسی خود را میتوانید در قالب ویدئوهای موشن ساده ارائه کنید که در این صورت میزان بیشتری مخاطب را جذب صفحه خود خواهید کرد.
5.جدول آزمون های معروف روانشناسی برای تولید محتوا
در این جدول آزمون های روانشناسی معروف را معرفی کردیم. می توانید برای سایت از این ایده ها استفاده کنید. ضمن این که با برگزاری رایگان یک یا دو آزمون به صورت نمونه می توانید زمان بازدید روی سایت را افزایش بدهید.
هم چنین می توانید از این آزمون ها به عنوان محصول روی سایت استفاده کنید و از طریق برگزاری آزمون آنلاین روانشناسی کسب درآمد کنید.
عنوان آزمون روانشناسی | حوزه کاربرد آزمون | گروه های هدف برای تولید محتوا |
---|---|---|
تست شخصیت MBTI | شخصیت شناسی | بزرگسال- نوجوان |
آزمون هوش ریون سیاه و سفید | ارزیابی هوش | 9 سال به بالا |
CPM & SPM (آزمون هوش) | ارزیابی غیرکلامی هوش عمومی بر پایه استدلال منطقی | کودکان، نوجوانان و بزرگسالان |
پرسشنامه وسواس (فکری – عملی ییل براون) | ارزیابی وسواس فکری – عملی | بزرگسالان |
آزمون شخصیت MMPI | افسردگی، زنانگی و مردانگی، ضعف روانی، پارانویا، مانیا، اسکیزوفرنی، درونگرایی اجتماعی | 16 سال به بالا |
پرسش نامه افسردگی بک | سنجش میزان افسردگی | بزرگسالان |
پرسشنامه اضطراب زونک | ۱۵ نشانه بدنی و ۵ نشانه عاطفی- بدنی | بزرگسالان |
پرسشنامه افسردگی نوجوانان کوتچر | سنجش میزان افسردگی در نوجوانان | نوجوانان |
مناسبترین روش برای تولید محتوا روانشناسی چیست؟
فضای مجازی ارزانترین منبع برای بسیاری از افراد است تا بتوانند راهحل مشکلات خود را در آن پیدا کنند. بهعنوان فردی که در حوزه روانشناسی مشغول به فعالیت هستید، باید بدانید که ارائه راهکارهایی به افراد با اختلالات روحی و روانی بایدونبایدهای خاص خود را دارد.
به همین دلیل با شناخت جامعه و مخاطبان خود، به دنبال بهترین تولید محتوا روانشناسی باشید و بر اساس آن مخاطبان بسیاری را جذب و حفظ کنید.
نکات مهم تولید محتوا روانشناسی
همانطور که میدانید روانشناسی شاخههای مختلفی دارد. بسته به اینکه در کدام گرایش تخصص دارید، محتوای خود را بر اساس همان اصل تولید کنید. ولی قبل از آن نیاز است که مواردی را در نظر بگیرید.
- شناخت مخاطب: نیاز است بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و بر اساس آن، محتوای مناسب تولید کنید.
- انتخاب موضوع و ایدههای مناسب: موضوعات مناسب انتخاب کنید و ایدههای مناسب و خلاقانهای داشته باشید.
- قالب تولید محتوا روانشناسی و بسترهای مناسب: محتوای مناسب، بستر مناسب نیز میخواهد. باید از محتوای آماده شده، به بهترین شکل در جای مناسب استفاده کنید.
شناخت مخاطب قبل از تولید محتوا روان شناسی
با توجه به گستردگی رشته روانشناسی، برای تولید محتوا روانشناسی باید شناختی از مخاطبان خود داشته باشید. نیازها، دغدغه ها، سلایق و مشکلات آنها را بشناسید و براساس آن برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر حوزه فعالیت شما سالمند است، بهتر است از مطالبی استفاده نمایید که موردنیاز سالمندان باشد.
به عنوان مثال مشکلاتی که در دهه های مختلف سنی، سالمندان با آن مواجه هستند. نگرانی هایی که از مرگ یا بیماری دارند. دغدغه هایی که بابت همسر و فرزندان دارد و موارد از این قبیل. بهتر است با روانشناسی سالمندی خیلی خوب، آشنا باشید تا بهتر بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
انتخاب موضوع و ایدههای مناسب برای تولید محتوا روانشناسی
به دنبال ایدههای درست و خلاقانه باشید. این روزها افراد با مشکلات بسیاری مواجه هستند که موجب تنش در جسم و روان آنها شده. به همین دلیل برخی به دنبال روشی برای مقابله با نگرانیهای خود هستند. برخی نیز روشی برای آرامکردن خود میخواهند. به همین منظور، از ایدههای مختلفی میتوانید برای تولید محتوا روانشناسی استفاده کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم:
- آموزش روشهای مختلف آرامسازی مانند مدیتیشن یا یوگا
- تعریف زندگی و کمک به یافتن معنای آن
- آموزش برقراری روابط سالم و مؤثر
- آموزش خارج شدن از روابط سمی
- پذیرش مشکلات و ساخت آینده بهتر
- ارائه تستهای شخصیت شناسی و روانشناسی
- ارائه راهکار در زمینه پرورش شخصیت کودک
- آموزش روشهای مقابله با اضطراب
- راه کارهای افزایش اعتمادبهنفس و عزتنفس
- ارائه روشهای خودارزیابی و خودشناسی
تولید محتوا روان شناسی : کجا مناسب است؟!
بعد از اینکه تولید محتوای روانشناسی مناسب ایجاد کردید، باید به صورتهای مختلف آن را نشر دهید. آخرین مرحله، قراردادن محتوای آماده شده در بستر مناسب است. بسته به نوع محتوایی که آماده میکنید، باید بستر متناسب با آن را نیز انتخاب کنید که در ادامه بیشترین و پرمخاطبترین بسترهای تولید محتوا روانشناسی معرفی میشوند:
تولید محتوا روان شناسی در سایت
سایتها به دلیل قابلیتهایی که دارند مناسبترین بستر برای تولید محتواهای مختلف متنی و تصویری هستند. علاوه بر اینکه دسترسی افراد به سایتها بسیار بیشتر از شبکههای اجتماعی است. به همین دلیل اصلیترین بستر برای تولید محتوا روانشناسی استفاده از سایت است. قالبهای مختلفی را میتوان در سایت قرار داد. از جمله:
- فیلمهای روانشناسی و انیمیشنهای جذاب مرتبط
- پرسشنامههای روانشناسی و مشاوره
- استفاده از رباتهای هوشمند برای دریافت مشخصات شناختی بیمار
- ارزیابی و تحلیل آزمونهای مختلف
- ارائه آزمون روان سنجی و آنلاین
تولید محتوا روان شناسی در اینستاگرام
این روزها میزان دسترسی افراد به اینترنت و گوشی هوشمند بسیار زیاد شده است. بنابراین به طور ناخودآگاه شبکههای اجتماعی بیشتر در دسترس این گروه از افراد قرار دارد. به همین دلیل بعد از تولید محتوای مناسب، میتوانید بهراحتی آنها را در شبکههای مختلف اجتماعی بارگذاری کنید.
یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی اینستاگرام است که باتوجهبه امکاناتی که دارد، فضای مناسبی برای جذب مخاطب ایجاد کرده است. با استفاده از اینستاگرام بهراحتی میتوانید محتواهای مختلف را در آن قرار دهید. ( شاید مطلب هزینه تولید محتوا در اینستاگرام برای شما هم جالب باشد!)
شبکه های اجتماعی با توجه به ارتباطی که افراد مختلف با آن دارند، حالت غیررسمی و دوستانه دارد. پیشنهاد میکنیم که محتوایی که برای شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام استفاده میکنید، دوستانه و یا چاشنی طنز باشد.
در این صورت هم اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و هم مخاطب بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند کرد. به عنوان مثال:
- از پشت صحنه فعالیت های خود فیلم بگیرید.
- مخاطبان را در جریان برنامه ها و ملاقات های خود قرار دهید.
- در سمینارهای متخصصان حوزه فعالیت خود شرکت کنید.
- در همایشها و سخنرانیها، مخاطبان مجازی خود را به از طریق لایو یا پست و مواردی از این قبیل، با خود همراه کنید.
- با مخاطبان خود به روشهای مختلف ارتباط داشته باشید. از طریق پرسش و پاسخ، مشاوره آنلاین.
در جوامع امروزی، میزان دسترسی افراد به فضای مجازی بسیار بیشتر از گذشته است.
تولید محتوا روانشناسی : نتیجه گیری
افراد بسیاری که آگاه به اختلال روحی و روانی خود هستند، فضای مجازی را بهترین منبع برای رسیدن به پاسخ و حل مشکل خود میدانند. به همین دلیل، در ارائه مطالب به ویژه در حوزه سلامت به دلیل اهمیتی که دارند، باید نهایت دقت صورت گیرد. زیرا که این محتوا قرار است به افراد بسیاری کمک کند تا بتوانند درمان شوند.
با آگاهی از این مسئله، پزشکان بسیاری به ارائه خدمات در فضای مجازی بهویژه شبکههای اجتماعی میپردازند. در همین راستا، تولید محتوا اهمیت فراوانی پیدا میکند. به زبان ساده، تولید محتوا روانشناسی جذابتر، برابر است با جذب مشتری بیشتر.
به همین دلیل در این مقاله سعی شد تا راهکارهایی در زمینه تولید محتوا روانشناسی ارائه گردد. راهکارهایی که با استفاده از آنها میتوانید ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. علاوه بر اینکه هر روز بر تعداد مخاطبانتان افزوده شود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام برای پیج روانشناسی در اینستاگرام هزینه تولید محتوا از چقدر شروع میشه؟