یوتوب برای کسب و کار

یوتوب برای کسب و کار: هر آنچه باید بدانید!

امتیازدهی

چطور از یوتوب برای کسب و کار استفاده کنم؟ کسب درآمد از یوتوب چگونه است؟ یوتیوب می تواند یک پلتفرم ویدئویی واقعا کارآمد برای بازاریابی کسب و کارهای مختلف باشد. 

  • یوتیوب خانه بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان است و روزانه بیش از 30 میلیون بازدیدکننده دارد که آن را به یک پلتفرم عالی برای مشاغل کوچک تبدیل می کند که به دنبال بازاریابی با محتوای ویدیویی هستند.

  • ویدیو برای بسیاری از مشاغل بسیار جذاب و مفید است. ایجاد یک کانال یوتیوب برای کسب و کار شما، یک پلتفرم متمرکز را برای مخاطبان شما فراهم می کند تا ویدیوهای شما را ببینند و با آنها درگیر شوند.

  • پروفایل یوتوب خود را به طور کامل پر کنید و این نکات را دنبال کنید تا محتوای ویدیویی جذابی را آپلود کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شده و دنبال کننده شما را افزایش دهد.
  • مقاله ی یوتوب برای کسب و کار برای مشاغل کوچکی است که به دنبال بهبود استراتژی بازاریابی خود با افزودن محتوای ویدیویی و افزایش تعامل با مخاطبان خود هستند.

چطور یک کانال یوتوب راه اندازی کنیم؟

یوتوب از زمان راه اندازی آن در سال 2005 به یک مرکز رسانه ای مدرن تبدیل شده است. در حال حاضر یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان و 30 میلیون بازدید کننده روزانه دارد.

تقریباً 500 ساعت ویدیو در هر دقیقه در سایت آپلود می شود، با بیش از 2400 کانال که بیش از 1 میلیون اشتراک دارد. این پلتفرم در سال 2016 توسط گوگل خریداری شد و در حال حاضر رتبه 2 را از نظر ترافیک وب جهانی و داخلی دارد.
بازاریابی در حال حرکت به سمت محتوای ویدیویی است و یوتیوب یک بازیکن کلیدی است. برای یک کاربر، سایت ساده به نظر می رسد، اما اگر بخواهید از آن برای بازاریابی و رشد کسب و کار خود استفاده کنید، پیچیده تر است.

در این مطلب هر آنچه که باید راجب یوتوب برای کسب و کار بدانید، جمع آوری کرده ایم. پس با پنتازوم همراه باشید!😉

این راهنما روند راه‌اندازی یک کانال یوتوب را برای یک کسب‌وکار را توضیح می‌دهد. هر کدام از بخش ها یک عنصر مهم از ایجاد و بهینه سازی کانال یوتوب شما را بررسی می کنند:

ثبت نام برای یک حساب کاربری یوتوب برای کسب و کار

اکثر شبکه های رسانه های اجتماعی از شما می خواهند قبل از مشاهده محتوا یک حساب کاربری ایجاد کنید. این مورد در مورد یوتوب صدق نمی کند. می توانید محتوا را بدون حساب یوتوب مشاهده کنید.

با این حال، یک حساب کاربری برای شما لازم است تا ویدیوها را در آن آپلود کنید و با سایر کاربران تعامل داشته باشید. همچنین برای مشاهده ویدیوهایی که به عنوان محتوای بزرگسالان پرچم گذاری شده اند، عضویت لازم است.

مراحل ایجاد حساب کاربردی یوتوب youtube

اگر می خواهید از یوتوب برای کسب و کار استفاده کنید، ابتدا این مراحل را برای ایجاد حساب یوتوب تجاری خود دنبال کنید:

  1. وارد حساب گوگل شرکت خود شوید. اگر ازجیمیل برای ایمیل تجاری خود استفاده می کنید، از همان نام کاربری و رمز عبور حساب یوتوب خود استفاده می کنید که برای جیمیل استفاده می کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک حساب گوگل جدید ایجاد کنید که فقط برای اهداف تجاری یوتوب از آن استفاده می‌کنید.
  2. پس از ورود به سیستم، از صفحه اصلی یوتوب دیدن کنید. دوباره بررسی کنید که به جای حساب شخصی یوتوب خود، به حساب تجاری مناسب وارد شده باشید.
  3. روی آواتار اکانت گوگل خود کلیک کنید. این را در گوشه سمت راست بالا پیدا خواهید کرد. این یک دایره کوچک است که حاوی تصویر شما است (یا لوگوی شرکت شما اگر آن را به عنوان تصویر آدرس ایمیل خود تنظیم کرده باشید).
  4. روی “کانال شما” کلیک کنید. این گزینه در منوی کشویی که با کلیک روی آواتار نمایش داده می شود ظاهر می شود. این گزینه برتر در اولین دسته از نمادها است.
  5. “استفاده از یک کسب و کار یا نام دیگر” را انتخاب کنید. برای شروع کار با یوتوب برای کسب و کار، باید این گزینه را انتخاب کنید. سپس می توانید نام شرکت خود را وارد کنید.
  6. روی “ایجاد” کلیک کنید. سپس، بوم!🎆 شما یک حساب یوتوب برای کسب و کار خود دارید.

پس از انجام این مراحل، به صفحه اصلی یوتوب بازگردید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه، یک منوی کشویی با چندین گزینه وجود دارد.

لینک هایی برای صفحه اصلی، ویدیوهای پرطرفدار، کتابخانه و اشتراک های شما وجود دارد. کتابخانه به شما امکان می‌دهد که ویدیوهایی را که تماشا کرده‌اید، پسندیده‌اید و برای بعد ذخیره کرده‌اید سازماندهی کنید.

در زیر اشتراک‌های خود، می‌توانید همه کانال‌هایی را که در آنها مشترک هستید ببینید و زمانی که محتوای جدید را آپلود کردند، اعلان دریافت کنید.

در گوشه سمت راست بالای صفحه، چهار دکمه وجود دارد. نزدیک ترین مورد به مرکز، که نماد یک دوربین فیلمبرداری است، شما را به صفحه ای که در آن فیلم آپلود می کنید هدایت می کند.

نماد میانی، مربعی شامل نه مربع کوچکتر، برای برنامه های یوتوب است. نماد بعدی، نماد حباب، شما را به پیام‌ها می‌برد. دکمه بعدی نماد زنگ است و شما را از فعالیت حساب کاربری خود، مانند لایک یا نظر جدید مطلع می کند.

نزدیک‌ترین قسمت سمت راست، که نمادی از تصویر نمایه شما است، شما را به اطلاعات حسابتان که از گوگل گرفته شده است هدایت می‌کند.

✅نکته کلیدی: می توانید یک کانال یوتوب برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا شروع به آپلود محتوای ویدیویی کند که مخاطبان شما بتوانند آن را مشاهده کنند، لایک کنند، نظر بدهند و در آن اشتراک ایجاد کنند.

سفارشی کردن اطلاعات پروفایل یوتوب خود

برای استفاده از یوتوب برای کسب و کار پس از ثبت نام اولیه، باید پروفایل خود را با اطلاعات کسب و کار خود سفارشی کنید. به هر کاربر با توجه به نام کاربری خود یک کانال اختصاص داده می‌شود، و یک URL خاص به شما داده می‌شود تا افراد دیگر بتوانند کانال شما را از طریق یک لینک مستقیم پیدا کنند – اما برای اینکه از رقبا متمایز شوید، باید بیشتر از موارد اولیه انجام دهید.

برای سفارشی کردن کانال خود این مراحل را انجام دهید:

1. به کانال یوتوب خود عکس اضافه کنید.

تصویر کانال یوتیوب شبیه بنر فیس بوک یا توییتر است. این هدر مکانی عالی برای افزودن لوگو و شعار کسب و کار شما است.

عکس پروفایل شما (همچنین به عنوان نماد کانال نیز شناخته می شود) و پروفایل کانال باید برند شما را به وضوح از طریق عکس های با کیفیت بالا نشان دهد. اگر عکس یا اثر هنری را آپلود نکنید، یوتوب تصاویر عمومی را برای هر دو پر می‌کند.

با این حال، عکس پروفایل شما مستقیماً از حساب Google شما برداشته می شود و باید از طریق گوگل آپلود شود، نه یوتوب. چند دقیقه طول می کشد تا عکس نمایه گوگل شما با حساب یوتوب شما همگام شود.

✅این ابعاد ایده آل برای فایل های هنری کانال یوتیوب است:

  • نماد کانال: 800 x 800 پیکسل (به صورت 98 x 98 نمایش داده می شود)
  • بنر کانال: 2560 x 1440 پیکسل، اگرچه برای استفاده از موبایل و وب، ابعاد “ایمن” 1546 x 423 پیکسل است.

با توجه به حجم بالای این فایل ها، استفاده از تصاویر با وضوح بالا (در حالت ایده آل 300 dpi) برای نماد و بنر کانال خود بسیار مهم است.

✅اگر زمان زیادی را صرف بازی با ابزارهای پیش نمایش و برش یوتوب کنید، بهتر متوجه خواهید شد که آیا نماد و بنر کانال شما در صفحه شما خوب به نظر می رسد یا خیر.

از استفاده کردن چندین بار از این ابزار برای کامل کردن تصاویر خود نترسید. یادتان باشد شما می خواهید از یوتوب برای کسب و کار استفاده کنید. اگر صفحه شما خوب به نظر نرسد، بازدیدکنندگان احتمال کمتری خواهند داشت که نظرشان به کانال شما جلب شود.!

2. اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید.

مهم است که اطلاعات مربوط به کسب و کار، خدمات آن و غیره را به اشتراک بگذارید. می‌توانید این کار را در بخش توضیحات (About) در حساب یوتوب خود انجام دهید و در عین حال وب‌سایت خود و همچنین شعار شرکت خود را اضافه کنید.

با توضیحات کانال بخش درباره خود شروع کنید. آن را کوتاه و ساده نگه دارید: شما فقط به یک بیانیه مختصر با حداکثر سه لینک و یک فراخوان کوچک برای شروع نیاز دارید. سپس، به کادر «ایمیل برای سؤالات تجاری» بروید و آدرس ایمیل مناسب را در آنجا قرار دهید.

در نهایت با بخش لینک ها مواجه خواهید شد. در آنجا، می‌توانید هر لینکی را که می‌خواهید اضافه کنید: وب‌سایت کسب‌وکارتان، سایر صفحات رسانه‌های اجتماعی و هر صفحه وب دیگری که می‌خواهید بینندگان خود را به آن‌ها هدایت کنید.

شما می توانید برای هر کدام پنج لینک و حداکثر 30 کاراکتر از متن هایپرلینک سفارشی شده اضافه کنید. هر چه لینک های بیشتری داشته باشید، شانس شما برای جذب ترافیک به وب سایت کسب و کار شما و جذب بینندگان یوتوب شما بیشتر می شود.

همانطور که کپی را برای توضیحات و لینک های کانال خود می نویسید، باید از کلمات کلیدی برای افزایش دید خود در جستجوهای یوتوب استفاده کنید. بعداً در مورد آن عمیق تر بحث خواهیم کرد.

3. یک ویدیو کوتاه از کانالتان تهیه کنید. (trailer)

در حالی که این گزینه اختیاری است، تریلر کانال – یک ویدیوی مختصر که بینندگان را با محتوایی که در کانال یوتوب شما پیدا خواهند کرد آشنا می کند – یک گزینه سفارشی سازی عالی برای افزایش تعامل بینندگان یوتوب است. هنگامی که این تریلر را اضافه کردید، هنگام بازدید، بینندگان در صفحه اصلی حساب شما ظاهر می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا با برند شما آشنا شوند.

🟢نکته کلیدی: باید کانال یوتوب خود را کاملاً پر کرده و سفارشی کنید تا در پلتفرم متمایز شوید.

تعامل با دیگران در یوتیوب

راه های مختلفی برای تعامل با سایر کاربران یوتیوب وجود دارد.

  • نظرات: نظرات را می توان بر اساس محبوب ترین ها یا جدیدترین ها سازماندهی کرد. می توانید با پاسخ دادن به کاربرانی که روی ویدیوهای شما نظر می دهند، ترافیک تعامل ویدیوی خود را افزایش دهید.
  • لایک: این یک شکل منفعل تر از تعامل با محتوا است. با این حال، اگر انتخاب کرده اید که لایک های خود را به صورت عمومی در کانال خود نشان دهید، این ویدیوها در قسمت لیست های پخش در کانال شما ظاهر می شوند.

  • اشتراک ها: بهترین راه برای به روز ماندن کاربران از محتوای برند شما، مشترک داشتن است. هر بار که یک ویدیوی جدید آپلود می کنید، مشترکین شما یک اعلان جدید دریافت می کنند. شما باید دائماً بینندگان را تشویق کنید که مشترک کانال شما بشوند (subscribe کنند)، زیرا این کار باعث بهبود ترافیک تعامل شما و افزایش تعداد بازدیدها می شود. بسیاری از یوتیوب‌برهای محبوب یادآورهایی را برای ایجاد اشتراک در ابتدا و/یا انتهای ویدیوهای خود می‌کنند. (لایک، کامنت، سابسکرایب یادتون نره!😄)

  • لیست های پخش: می توانید با استفاده از ویژگی لیست پخش سایت، محتوای مرتبط را با هم سازماندهی کنید. اگر لیست های پخش خود را عمومی کنید، آنها در صفحه کانال شما در زیر محتوای آپلود شده شما ظاهر می شوند. همچنین می توانید محتوای سایر کاربران را با یک لیست پخش سازماندهی کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس بازاریابی را اداره می کنید، می توانید ویدیوهای یک مشتری را در یک لیست بزرگ جمع آوری کنید. در غیر این صورت، این روش دیگری برای سازماندهی محتوای خود در کانالتان است.

  • اشتراک گذاری: ویجت اجتماعی سایت به کاربران این امکان را می دهد ویدیوها را در سایر شبکه های رسانه اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس، بلاگر، ردیت، تامبلر، پینترست و لینکدین به اشتراک بگذارند.
  • پیام ها: همچنین می توانید ویدیوها و پیام های خصوصی را با دوستان و مخاطبین در یوتوب به اشتراک بگذارید.

🟢نکته کلیدی: تعامل باعث ایجاد تعامل می شود، بنابراین فعال بمانید و با دیگران در پلتفرم تعامل داشته باشید تا تعامل با مخاطبان خود را افزایش دهید.

تایید کانال شما توسط یوتوب

چگونه متوجه می شوید که یک کانال تأیید شده است یا خیر؟ یک چک باکس کوچک وجود خواهد داشت که نشان تأیید صحت در کنار نام کانال را نشان می دهد. برای درخواست تأیید، کانال شما باید 100000 دنبال کننده داشته باشد. با این حال، کسب‌وکارهای علاقه‌مند می‌توانند مستقیماً با گوگل تماس بگیرند تا درباره ارائه این تاییدیه سوال بپرسند.

پخش زنده (Live) یوتوب

یوتیوب مانند فیس‌بوک قابلیت پخش زنده دارد. پخش‌ زنده ها معمولاً حول محور اخبار یا ورزش هستند. لایو یوتوب به اندازه قالب ویدئویی استاندارد سایت مهم نیست، زیرا در دسترس همه نیست و حساب شما باید تأیید شود تا یک پخش زنده انجام شود.

اگر پخش زنده را انتخاب کنید، چهار راه برای انجام آن وجود دارد.

✅اولین مورد، که سریعترین است، گزینه Stream Now است.

✅مورد دوم از طریق تب رویدادها است که به شما کنترل بیشتری می‌دهد، زیرا می‌توانید محتوای لایو خود را زودتر از موعد مشاهده کنید.

✅گزینه سوم در اپلیکیشن موبایل سایت یافت می شود. اگر از این استفاده کنید، محتوای لایو بعداً در کانال شما بایگانی خواهد شد.

✅در نهایت، می توانید از وب کم کامپیوتر خود پخش زنده داشته باشید.

ویدیوهای پرطرفدار در یوتوب

ویدیوهای پرطرفدار ویدیوهایی هستند که کاربران یوتوب با نرخ بسیار بالایی با آنها تعامل دارند. اغلب، این ویدیوها در چند روز گذشته آپلود شده اند. می‌توانید ویدیوهای پرطرفدار فعلی را در بخش «پرطرفدار» در صفحه اصلی یوتوب مشاهده کنید، حتی اگر وارد سیستم نشده‌اید یا حساب کاربری ندارید.

ترندها منعکس کننده فرهنگ عامه و رویدادهای جاری هستند. این سایت همچنین کاربرانی را نشان می‌دهد که در صفحه ویدیوهای پرطرفدار دارای تیک آبی هستند. این کانال ها به مدت 24 ساعت نمایش داده می شوند. برای گرفتن تیک آبی، کانال شما باید بیش از 1000 دنبال کننده داشته باشد و کاربران فقط یک بار می توانند انتخاب شوند.

برای برندها، ایجاد محتوای پرطرفدار ضروری نیست. این می‌تواند یک هدف برای ستاره‌ها باشد، زیرا اگر یکی از ویدیوهای شما وایرال شود، می‌تواند در صفحه ویدیو پرطرفدار قرار بگیرد و درنتیجه باعث قرار گرفتن شرکت شما در مرکز توجه می شود. 

در عوض این کاملاً خوب و حتی عاقلانه است که به جای آن به جذب مخاطبان خاص خود تمرکز کنید.

🟢نکته کلیدی: ویدیوهای پرطرفدار در یوتوب ویدیوهایی هستند که در حال حاضر بیشترین تعامل را دارند. وایرال شدن هدف خوبی است اما لزوماً نشانه نهایی موفقیت نیست، موفقیت بستگی به مخاطبان و هدفی که در مجموع دنبال آن هستید؛ د ارد.

یوتیوبرها و اینفلوئنسرها

ممکن است درباره یوتوبرها یا تولیدکنندگان محتوای ویدیویی که صرفاً بر اساس یوتوب هستند شنیده باشید. اینها اساساً شخصیت هایی هستند، مانند کسانی که در برنامه های گفتگوی تلویزیونی یا برنامه های واقعی، با کانال های منحصر به فرد خود هستند.

بسیاری در زمینه خاصی مانند آشپزی یا زیبایی تخصص دارند. در حالی که برخی دیگر زندگی روزمره خود را در قالب یک وبلاگ مستند به اشتراک می گذارند. بسیاری از این شخصیت‌ها رشد کرده‌اند و طرفداران زیادی داشته‌اند، گاهی اوقات صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دنبال کننده.😮

در حالی که جذب این تعداد فالوور یک هدف تحسین برانگیز برای مشاغل کوچک است، این تنها چیزی نیست که می‌توانیم از یوتوبرها یاد بگیریم. در واقع، کار با شخصیت های یوتوب می تواند یک حرکت تجاری هوشمندانه باشد.

بسیاری از یوتیوبرها حمایت‌های مالی شرکتی دارند. این حامیان، محصولات خود را به یوتوبرها ارسال می کنند تا در ویدیوهای خود ذکر یا استفاده کنند. اغلب، یوتیوبرها به صورت شفاهی به شرکت حامی و عالی بودن محصول آن اشاره می‌کنند.

به عنوان مثال، شرکت‌های آرایشی اغلب محصولات خود را به بلاگرهای زیبایی محبوب ارسال می‌کنند تا بتوانند با استفاده از آرایش ویدیویی بسازند. برخی از سازندگان ویدیوهای حمل و نقل بارگذاری می کنند که در آن چندین محصول را به طور همزمان بررسی می کنند.

اگر کسب‌وکار شما یک سرویس یا محصول فیزیکی دارد که متناسب با جایگاه یک یوتیوب‌بر خاص باشد، ارزش آن را دارد که ببینید چه هزینه ای دریافت می کنند و آیا اصلا مایلند شما را در یک ویدیو معرفی کنند؟

به عنوان مثال، شرکت‌های آرایشی اغلب محصولات خود را به ولاگرهای زیبایی محبوب ارسال می‌کنند تا بتوانند با استفاده از آرایش ویدیویی بسازند. برخی از سازندگان ویدیوهای یوتوب در ویدیو چندین محصول را به طور همزمان بررسی می کنند.

اگر کسب‌وکار شما یک سرویس یا محصول فیزیکی دارد که متناسب با جایگاه یک یوتیوبر خاص باشد، ارزش آن را دارد که ببینید نرخ آن‌ها چقدر است و آیا مایلند شما را در یک ویدیو معرفی کنند.

بنابراین یوتوب برای کسب و کار شما یک نقطه قوت است.

🟢نکته کلیدی: ارتباط با اینفلوئنسرها برای ایجاد قراردادهای مشارکتی می‌تواند برند شما را در یوتوب ارتقا دهد و به شما کمک کند بینندگان بیشتری را جذب کنید و کانال خود را به تایید یوتوب برسانید.

تبلیغات در یوتوب (youtube)

چند راه برای تبلیغ در یوتیوب وجود دارد، زیرا کاربران از مزایای خدمات رایگان سایت استفاده می کنند. از آنجایی که این سایت مبتنی بر محتوای ویدیویی است، شرکت‌ها تشویق می‌شوند تا لینک سایت خود را به ویدئو اضافه کنند که بینندگان پس از دیدن آن ویدئو به وب‌سایت شرکت مراجعه کنند.

چهار گزینه تبلیغات ویدیویی از جمله تبلیغات TrueView وجود دارد که قبل، در حین یا بعد از ویدیوهای دیگر پخش می شوند. پس از پنج ثانیه، کاربران می توانند تبلیغ را رد کنند.

✅توجه! فقط زمانی برای تبلیغ هزینه به شما داده می شود که بیننده 30 ثانیه آگهی را تماشا کند یا به نحوی با آن تعامل داشته باشد.

✅همچنین تبلیغات اکتشافی وجود دارد که وقتی کاربر در حال جستجو یا مرور محتوا در یوتوب یا در سراسر وب است ظاهر می شود. این کلیپ ها به 30 ثانیه محدود نمی شوند. آنها می توانند به اندازه دلخواه کوتاه یا بلند باشند. هر بار که فردی برای تماشای ویدیوی کامل روی تبلیغ کلیک کند، هزینه‌ای به شما داده می‌شود.

✅تبلیغات بامپر شش ثانیه یا کمتر است و کاربران نمی‌توانند از آن چشم پوشی کنند. این تبلیغات همچنین قبل، در حین یا بعد از یک ویدیو دیگر ظاهر می شوند. این نوع تبلیغات فقط در دستگاه‌های تلفن همراه پخش می‌شوند و در وب‌سایت‌های شریک و درون برنامه‌ها نمایش داده می‌شوند. هزینه این تبلیغات بر اساس هزینه هر هزار بار نمایش به شما داده می شود.

🟢نکته کلیدی: تبلیغات پولی در یوتوب برای کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا از محتوای ویدیوی خود با ارائه راهی آسان برای خرید محصولات و خدمات، از محتوای ویدیویی خود کسب درآمد کنید.

ایجاد برنامه با پارتنر در یوتوب (YouTube Partner Program)

می‌توانید با YouTube Partner Program از یوتوب برای کسب و کار خود کسب درآمد کنید. شما از تبلیغات در ویدیوهای خود و زمانی که مشترکین یوتوب پریمیوم ویدیوهای شما را تماشا می کنند، درآمد کسب می کنید. زمانی که کانال شما به 4000 ساعت تماشا در 12 ماه گذشته و 1000 مشترک برسد، می توانید از این قابلیت استفاده کنید. 

می‌توانید زمان تماشا و مشترکین خود را در YouTube Analytics در داشبورد خود بررسی کنید.

در حالی که ممکن است رسیدن به این اهداف دشوار باشد، این برنامه به شما اجازه می دهد تا به هر حال از ویدیوهایی که قصد ایجاد آن را دارید درآمد کسب کنید.

یوتوب پریمیوم youtube premium

یوتوب پریمیوم (که قبلاً YouTube Red نامیده می شد) یک سرویس اشتراک است که از 11.99 دلار در ماه شروع می شود و به کاربران امکان می دهد محتوای ویدیویی و موسیقی را بدون تبلیغات در ابتدای فیلم ها پخش کنند. همچنین به شما امکان می دهد ویدیوها را برای تماشای آفلاین بارگیری کنید.

اگرچه برای راه اندازی یوتیوب برای کسب و کار خود به اشتراک پریمیوم نیاز ندارید، اما خوب است که آخرین اخبار سایت را بدانید تا با آن آشنا شوید.

همچنین به یاد داشته باشید که با این اشتراک، ویدیوها بدون آگهی هستند. با این حال، یوتوب پریمیوم می‌تواند به کسب و کار شما آسیب برساند، زیرا خدمات ممتاز کاربران را از تبلیغات دور می‌کند.😑

11 نکته و ترفند یوتوب youtube

حالا که نحوه استفاده از یوتیوب را فهمیدید، در اینجا چند نکته برای استفاده از یوتوب برای راهنمایی بیشتر شما داریم:

1. بینندگان را تشویق کنید تا در کانال شما عضو شوند (subscribe youtube)
اشتراک بهترین راه برای مخاطبان شماست که زمان ویدیویی که آپلود کردید، لیست پخش جدیدی که ایجاد کردید و موارد دیگر را بدانند. همچنین یک رقم تخمینی به شما می دهد که در نهایت چند نفر ویدیوی شما را مشاهده خواهند کرد.

2. ویدئوها را در دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
هر زمان که ممکن است در وب سایت خود و سایر شبکه های رسانه های اجتماعی به ویدیوهای خود لینک بدهید. به کانال خود لینک بدهید تا مخاطبان شما بتوانند ظاهر آن را ببینند و شانس اشتراک داشته باشند.

 «[شما باید] یک استراتژی ویدیویی داشته باشید. بدون استراتژی، می‌توانید ویدیوها را به هر شکلی می خواهید پست کنید، اما ممکن است بازده مورد نظرتان را دریافت نکنید.»

3. از کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، برچسب ها و توضیحات ویدیو استفاده کنید.
با عناوین و توضیحات مختلف آزمایش کنید. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای افزایش بازدیدها یک استراتژی رایج سئو برای بازاریابان در هر سایت شبکه اجتماعی است.

این به مخاطبان کمک می کند محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند. یک تمرین سریع این است که یکی از ویدیوهای شرکت خود را از ابتدا تماشا کنید و سپس در حین تماشا فهرستی از کلمات و عبارات مرتبط ایجاد کنید.

شما همچنین باید در مورد کلمات کلیدی که استفاده می کنید واقع بین باشید.

جیمز رابینسون، مشاور بازاریابی در Iconic Genius می‌گوید: «به دنبال کلمات کلیدی که برندهای بزرگ برای آن رقابت می‌کنند، نروید. “به دنبال کلمات کلیدی محلی بروید.”

4. از محتوای مشابه آپلود شده توسط سایر کاربران بازدید کنید.
ویدیوهای آپلود شده توسط کاربران دیگر را لایک کنید و نظر دهید. نه تنها ممکن است آن کاربران به ویدیوها و کانال شما برخورد کنند، بلکه هر کس دیگری که آن نظر یا لایک را ببیند نیز ممکن است از کانال شما بازدید کند. این کار را با ویدیوهایی انجام دهید که علاقه یا موضوعی مشابه با شما دارند تا بینندگان جدیدی را جذب کنید. 

5. نمایش محتوای آپلود شده توسط سایر کاربران.
علاوه بر لایک کردن و کامنت گذاشتن روی ویدیوهای دیگر کاربران، می‌توانید کانال‌های ویژه و ویدیوهای پسندیده‌تان را در حساب شخصی خود برجسته کنید. با انجام این کار، نشان می دهید که در انجمن یوتوب صنعت خود فعال هستید. حتما ویدیوهایی را که مربوط به محتوای کانال شما هستند هایلایت کنید.

6. لیست های پخش را انتخاب کنید.
اگر هر یک از ویدیوهای شما از یک موضوع منسجم پیروی می کند، آنها را با هم سازماندهی کنید. شاید هر جمعه صبح یک ویدیو آپلود کنید. می‌توانید همه آن ویدیوها را در فهرست پخش «سریال‌های جمعه» جمع‌آوری کنید. لیست های پخش شما در صفحه کانال شما، درست زیر ویدیوهای آپلود شده شما ظاهر می شود.

7. به طور منظم محتوا را آپلود کنید.
به خصوص اگر مجموعه مناسبی از مشترکین ایجاد کرده باشید، بینندگان برای ایجاد، ویرایش و آپلود محتوای جدید روی شما حساب خواهند کرد. این موضوع برای برند شما حائز اهمیت است. این موضوع همچنین در مورد هر وب سایت دیگری که کاربران می توانند محتوای شما را دنبال کرده و با آن درگیر شوند نیز صدق می کند.

میشل باکسو، مربی توانمندسازی، می گوید: «منظم و ثابت قدم باشید. زمانی که یک پست هفتگی را همزمان انجام دادم و به [مشترکین] شبکه های اجتماعی خود اطلاع دادم، متوجه شدم که بیشترین جذب دنبال کننده را داشتم.»

8. از لینک های قابل کلیک برای ارجاع به مطالب دیگر استفاده کنید.
در پایان ویدیوها، مشاهده خواهید کرد که بسیاری از ویدیوها به محتوای قبلی، مرتبط یا حتی جدیدتر با یک لینک قابل کلیک در داخل ویدیو اشاره می کنند. می‌توانید این موارد را هنگام ویرایش ویدیوی خود در مدیر ویدیوی سایت اضافه کنید. این ویژگی همچنین می تواند به هر صفحه یا سایتی که ویدیوی شما را پوشش می دهد لینک دهد.

9. برای معرفی محصولات با تولیدکنندگان برتر محتوا کار کنید.
یوتیوبرهای محبوب، به ویژه آنهایی که محتوای پرطرفدار دارند، صدها هزار تا میلیون‌ها دنبال کننده دارند که دائماً کانال آنها را تماشا می‌کنند. این می تواند یک فرصت تجاری عالی برای ارتباط با آنها به عنوان یک حامی مالی بالقوه باشد. بسیاری از شخصیت‌های یوتیوب محصولاتی را در ویدیوهای خود قرار می‌دهند که به یک برند خاص مخاطب بیشتری نسبت به معمول می‌دهد.

10. از استوری های یوتوب استفاده کنید.
یوتیوب اخیرا قابلیت استوری را ایجاد کرده است که شبیه به استوری های اسنپ چت یا اینستاگرام هستند. استوری مجموعه‌ای از ویدیوهای کوتاه است که می‌توانند برای یک روز یا تا زمانی که حذف شوند قابل مشاهده باقی بمانند. گوگل اکنون Al را برای تعویض پس‌زمینه در استوری‌ها آزمایش می‌کند و نسخه بتا آن را با برخی از تولیدکنندگان محتوا اجرا می‌کند.

11. یک مسابقه برگزار کنید.
اجرا یا تبلیغ یک مسابقه در یوتوب راهی آسان برای ترغیب مردم به تماشای محتوای شما و تعامل با آن است. با این حال، قبل از ارسال یک مسابقه، قوانین و دستورالعمل های یوتوب را بخوانید.

✅نکته کلیدی: می‌توانید بهترین روش‌ها را برای تقویت محتوای ویدیوی خود در یوتوب و بهبود روابط خود با مخاطبان خود دنبال کنید.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *