سئو یک جانور همیشه در حال تغییر است. هنگامی که فکر می کنید دقیقاً می دانید گوگل به دنبال چه چیزی است، یک به روز رسانی الگوریتم در استراتژی شما باعث فریب شما می شود.
بنابراین، چه کاری باید انجام شود؟
در حالی که همیشه بهروز رسانی و بهبود الگوریتم وجود خواهد داشت، برخی از تاکتیکهای اثبات شده سئو همیشه در حال انجام خواهند بود. با اجرای این تاکتیک ها در سایت خود، شانس رتبه بندی خود را بهبود می بخشید و در عین حال وب سایت خود را در برابر تغییرات اجتناب ناپذیر گوگل محافظت می کنید.
دو راه برای تأثیرگذاری بر تغییرات سئو وجود دارد: روی صفحه و از نظر فنی.
در این پست به بررسی دقیق هر دو خواهیم پرداخت.
نکات سئو روی صفحه on page برای سال 2023
اگر در زمینه سئو تازه کار هستید یا به دنبال ایجاد تغییرات سریع و تاثیرگذار هستید، تمرکز و تلاشهای خود را بر روی صفحه تاکتیکهای سئو بگذارید، زیرا مکانی عالی برای شروع است.
در اینجا چند نکته مهم سئو وجود دارد که هنگام تهیه استراتژی خود و موفقیت در سئو در سال 2023 باید در نظر داشته باشید.
✅ توجه! برای موفقیت در سئو در سال 2023 و در همه سال ها! از سفارش تولید محتوا با کیفیت غفلت نکنید!
1. برای موفقیت در سئو کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید
کلمات کلیدی دنبالهدار، طولانی تر و خاص تر از کلمات کلیدی معمولی هستند. آنها معمولاً حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه تر دارند، اما می توانند بسیار مفید باشند.
کلمات کلیدی طولانی به شما نشان می دهند که کاربران دنبال چه چیزی هستند و چرا جستجوی خاصی انجام می دهند. همچنین اکنون آنها حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه تر دارند.
یک مطالعه اخیر نشان داد که 91.8 درصد از کل جستجوها برای کلمات کلیدی طولانی است. این یک تغییر بزرگ نسبت به روزهای اولیه کار با اینترنت است.
یکی از دلایل هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی این است که آنها تمایل به جستجوی بالاتری دارند. این به این دلیل است که آنها خاص تر هستند، بنابراین می توانید کلمات کلیدی را به موارد بسیار مرتبط با اقداماتی که می خواهید کاربران در سایت شما انجام دهند محدود کنید.
مثالی از یک کلمه کلیدی طولانی این است که “چگونه در گوگل رتبهبندی کنیم”. این با یک کلمه کلیدی کوتاه مانند “رتبهبندی گوگل” در تضاد است.
هدف پشت این تغییرات بسیار متفاوت است. برای “چگونه در گوگل رتبهبندی کنیم”، می توانید ببینید که کاربر سوالی را مطرح می کند که به این معنی است که به دنبال پاسخ مستقیم برای آن است.
برای «رتبهبندی گوگل»، ما واقعاً نمیدانیم هدف کاربر چیست. شاید آنها فقط سعی می کنند معنی آن را بفهمند.
در حالی که همیشه اینطور نیست، کلمات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری دارند و در نتیجه رقابت کمتری دارند. بنابراین، رتبه بندی آنها آسان تر است.
چگونه می توانید به طور موثر از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود استفاده کنید؟
شما نمی خواهید مجموعه ای از اصطلاحات طولانی متفاوت را در محتوای فعلی خود بگنجانید، و امیدوار باشید که کارساز باشد. این می تواند دقیقاً تأثیر معکوس بر بروی آنچه شما به دنبال آن هستید داشته باشد.
نکاتی برای افزودن کلمات کلیدی طولانی به محتوای خود:
- موضوعات وبلاگی را که می خواهید پوشش دهید مشخص کنید.
- عمومی ترین عبارت/عنوان هر موضوع را به یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی مانند Ubersuggest وصل کنید.
- کلمات کلیدی طولانی مرتبط با موضوعات انتخابی خود را با حجم جستجوی بالا و رقابت/هزینه کم به ازای هر کلیک شناسایی کنید.
- فهرست کلمات کلیدی خود را به آنهایی که قصد جستجوی بالایی دارند محدود کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت کارت اعتباری هستید و یکی از موضوعات شما “فعال کردن کارت اعتباری” است، یک کلمه کلیدی طولانی که می توانید هدف قرار دهید این است که “چگونه برای اولین بار یک کارت اعتباری را فعال کنیم”.
- محتوای مرتبطی بنویسید که به هدف کاربر در پشت کلمه کلیدی انتخاب شده او، پاسخ دهد.
2. برای موفقیت در سئو از کلمات کلیدی در متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید
متن جایگزین، توضیح کوتاهی از یک تصویر است. این یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل با MozCast است که می گوید هنوز بیش از 20 درصد بر نتایج تأثیر دارد.
متن جایگزین سه کاربرد اصلی دارد:
- دسترسی: متن جایگزین با استفاده از صفحهخوان برای کاربرانی که دارای اختلال بینایی هستند با صدای بلند خوانده میشود. متأسفانه برای سایتهای تجارت الکترونیک، 55 درصد از آنها شرایط دسترسی اولیه را برآورده نمیکنند.
- زمینه: زمانی که تصویری نمی تواند در صفحه بارگذاری شود، متن جایگزین به عنوان جایگزینی برای ارائه زمینه به کاربران ظاهر می شود.
- بهینه سازی موتورهای جستجو: پورتال های موتورهای جستجو از متن جایگزین استفاده می کنند تا به آنها کمک کنند یک تصویر را به درستی شاخص کنند. گوگل در سال 2021 تأیید کرد که متن جایگزین «هنوز برای سئو مهم است». پس به موفقیت در سئو کمک میکند.
همانطور که اینترنت در دسترس تر می شود، الگوریتم گوگل نیز قابل دسترسی تر میشود. این بدان معنی است که وب سایت های قابل دسترس نسبت به سایتهای غیرقابل دسترس خود اولویت دارند. به هر حال، هرچه یک سایت در دسترس تر باشد، پتانسیل بیشتری برای ترافیک دارد.
نکاتی برای استفاده از کلمات کلیدی در متن جایگزین:
- ابتدا به تصویر فکر کنید و توضیحی برای مطابقت با آن بنویسید.
- اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما توصیفی طبیعی از تصویر ارائه می دهد و زیاد پیچیده نباشد.
- به روش هایی فکر کنید که می توانید کلمات کلیدی هدف یا ثانویه خود را در متن تصویر جایگزین بگنجانید. به عنوان مثال، برجسته کردن اینکه یک تصویر اسکرین شات از فرآیندی است که محتوای شما را توضیح داده است.
3. برای موفقیت در سئو از کلمات کلیدی در سرفصلها استفاده کنید
هنگامی که کلمات کلیدی را در سرتیتر ها قرار می دهید، به موتورهای جستجو و کاربران سیگنال می دهید که محتوای شما هدف مورد نظر در پشت آن عبارات جستجو را برآورده می کند. همانطور که فهرست مطالب زمینه را برای کاربران فراهم می کند، کلمات کلیدی قرار داده شده در سرتیتر ها نیز می توانند همین کار را برای ربات های موتور جستجو انجام دهند.
در حالی که 36 درصد از کارشناسان سئو فکر میکنند سرفصلها مهم هستند، اما این به این معنا نیست که اگر کلمات کلیدی منطقی نیستند، مجبور به جایگزین کردن آنها باشید.
قبل از تصمیم گیری در مورد مکان قرار دادن کلمات کلیدی هدف یا سایر تغییرات، تجربه کاربر و توصیه های گوگل را در نظر بگیرید. باید از پر کردن کلمات کلیدی به هر قیمتی اجتناب شود. (از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید.)
نکاتی برای استفاده از کلمات کلیدی در سرتیتر ها:
- کلمه کلیدی هدف پست خود را برای درج در سرفصل ها انتخاب کنید.
- کلمه کلیدی را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی وصل کنید تا انواع دیگر آن را بیابید.
- تا جایی که می توانید از کلمه کلیدی و تغییرات آن در سرتیترهای خود استفاده کنید (حداقل 40 درصد سرتیتر ها را هدف قرار دهید).
4. تمرکز بر UX عالی (تجربه کاربر) راهی برای کمک به موفقیت در سئو
فراتر از کلمات کلیدی و محتوا، باید تجربیاتی را که کاربران از ابتدا تا انتها دارند را در نظر بگیرید که به موفقیت در سئو شما کمک میکند.
گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت شما فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد که یکی از آنها زمان صرف شده در صفحه (یا زمان سکونت در صفحه) است. اگر کاربران در عرض چند ثانیه پس از ورود از صفحه شما خارج شوند، به گوگل نشان می دهد که محتوای مورد نظر شما برای کاربران مفید نبوده.
یکی از مواردی که بر زمان ماندگاری و نرخ پرش تأثیر می گذارد این است که چقدر طول می کشد تا یک صفحه بارگذاری شود. تجزیه و تحلیل بیش از 5 میلیون صفحه دسکتاپ و موبایل نشان داد که میانگین زمان بارگیری کامل یک صفحه وب 10.3 ثانیه در دسکتاپ و 27.3 ثانیه در تلفن همراه است.
5 ثانیه اول بارگذاری صفحه بیشترین تأثیر را بر روی نرخ تبدیل کلی دارد. هر ثانیه اضافی که طول می کشد تا یک صفحه بارگذاری شود، نرخ تبدیل را به طور متوسط 4.42 درصد کاهش می دهد.
تجربه کاربری به یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم برای گوگل تبدیل شده است که آنها شروع به انتشار به روز رسانی اصلی صفحه تجربه خود در سال 2021 کردند.
نکاتی برای ایجاد تجربه کاربری عالی:
- مطمئن شوید که محتوا و تصاویر استفاده شده هدف جستجوی هر کلمه کلیدی را برآورده می کند.
- مرتبط ترین اطلاعات را در بالای صفحه قرار دهید.
- برای بهبود زمان بارگذاری برای هر صفحه وب، اندازه تصویر را کاهش دهید.
- مرور محتوا را آسان کنید، به خصوص برای محتوای طولانی تر. این می تواند شامل یک جدول محتوا، داشتن سرفصل های واضح یا استفاده از پاراگراف های کوتاه تر باشد.
- بهم ریختگی را مانند محتوای اضافی پاک کنید و از هیچ تصویر یا فونت مزاحمی استفاده نکنید.
5. موفقیت درسئو شامل انواع رسانه های متعدد می باشد
کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که به طور غیرمستقیم برای رتبه بندی SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) شما مفید است. یکی از این موارد، استفاده از انواع رسانه های متعدد در وبلاگ خود است.
علاوه بر تصاویر، رسانه ها همچنین می توانند شامل فایل های صوتی، فیلم، کتاب الکترونیکی و گیف باشند. این نوع رسانه برای درگیر شدن و افزایش زمان ماندگاری در وب سایت شما و همچنین تجربه کاربر است.
به گفته Hubspot، ویدیوها شکل شماره یک رسانه ای هستند که در اکثر استراتژی های محتوا استفاده می شوند و از وبلاگ ها پیشی می گیرند. 86 درصد از کسبوکارها از بازاریابی ویدیویی بهعنوان ابزاری برای رشد کسبوکار خود استفاده میکنند و از طرف مصرفکننده، 84 درصد از مردم میگویند که تماشای ویدیوی یک برند چیزی است که آنها را متقاعد به خرید یک محصول یا خدمات کرده است.
بازاریابی شنیداری (صدا) نیز در حال افزایش است و مصرفکنندههای معمولی زمان بیشتری را صرف گوش دادن میکنند. 61 درصد از کسب و کارها قصد دارند بودجه تبلیغات صوتی دیجیتال را نیز افزایش دهند.
یافتن راه هایی برای گنجاندن ویدئو و صدا در وبلاگ شما می تواند راهی عالی برای بهبود تجربه کاربر و افزایش زمان ماندگاری در سایت شما باشد و همچنین این امر موفقیت در سئو را برای شما در پی دارد. می توانید با گنجاندن صداهای ضبط شده کوچک در پست های وبلاگ یا کلیپ های ویدیویی کوتاه که مفاهیم دشوار را ساده می کنند، شروع کنید.
نکاتی برای گنجاندن انواع رسانه های بیشتر برای موفقیت در سئو:
- شما قبلاً این کار را نکرده اید، یک کانال YouTube به عنوان یک راه بازاریابی دیگر برای ایجاد دنبال کننده درست کنید.
- ویدیوهای YouTube را که موضوعات مشابهی را پوشش می دهند در پست های وبلاگ مرتبط جاسازی کنید.
- این ویدیو ها باید شامل کلیپ های صوتی از پادکست های مربوطه که متناسب با موضوع شما هستند، باشند.
- آمار و داده ها را به روشهای جذابتری مانند تجسم دادهها و سایر گرافیکهای سفارشی ارائه دهید.
6. از لینک های داخلی استفاده کنید
در بالا ذکر کردیم که گوگل زمان صرف شده در صفحه را هنگام رتبه بندی وب سایت شما در نظر می گیرد. دومین معیار مشابه، زمان صرف شده در کل وب سایت شما است. این یکی دیگر از عوامل رتبه بندی کلیدی برای الگوریتم گوگل است که باعث موفقیت در سئو می شود.
هر چه کاربری بیشتر در وب سایت شما بماند، بیشتر به نقطه مرکزی سایت نزدیک می شوند. همچنین، به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما با کیفیت و مرتبط است.
بیش از 80 درصد از سئوکاران معتقدند برای موفقیت در سئو هر پست وبلاگ باید حداقل 2 تا 5 لینک داخلی داشته باشد که اکثر افراد زمان مساوی را صرف استراتژی های لینک داخلی و خارجی خود می کنند.
دو مرحله کلیدی برای افزایش زمان صرف شده در سایت شما عبارتند از:
- محتوای جذاب و عمیق بنویسید.
- پیوند به محتوای داخلی مرتبط دهید.
وقتی به محتوای داخلی لینک می دهید، کاربران خود را بیشتر به مرکز سایت هدایت می کنید. این احتمال، وجود تعامل معنادار با محتوای شما را افزایش می دهد (به عنوان مثال، گذاشتن نظر در یک پست وبلاگ یا اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی)، که به خودی خود برای رتبه بندی SERP و موفقیت در سئو شما مفید است.
نکاتی برای ترکیب و استفاده از پیوندهای داخلی:
- صفحاتی را با محتوای اضافی انتخاب کنید که مرتبط با موضوعی است که کاربر شما را از آنجا پیدا کرده است.
- از متن راهنما استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسد و همینطور کاربران را تشویق می کند تا روی صفحه بعدی کلیک کنند.
- از استفاده ازمتنهای مرجع یا راهنمای عمومی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید» خودداری کنید. متن راهنمای توصیفی بیشتر به گوگل کمک می کند تا بفهمد چگونه صفحه شما را فهرست کند.
به عنوان یک قاعده کلی، مطمئن شوید که مهمترین صفحات در وب سایت شما همیشه سه کلیک یا کمتر از صفحه اول دیده شده، فاصله دارند.
7. روی عبارات کلیدی «بالای قیف بازاریابی» تمرکز کنید
سه مرحله اصلی این قیف عبارتند از آگاهی، توجه و تصمیم.
وقتی در مورد بالای این قیف صحبت می کنیم، منظور ما عبارت های کلیدی است که توجه مشتریان احتمالی را به خود جلب می کند. در واقع، 95 درصد از بازاریابان مطمئن می شوند که محتوایی را برای برند خود ایجاد می کنند که کلیدواژه های قیفی را هدف قرار می دهد.
محتوایی که این عبارات را هدف قرار می دهد برای ایجاد “آگاهی” در مورد موضوع است. آنها خواننده را به سمت خود جذب می کنند بدون اینکه انتظار داشته باشند اقدامی انجام دهند. این چیزی است که بقیه قیف را تشکیل می دهد.
این کلمات کلیدی چه شکلی هستند؟ کلمات کلیدی بالای قیف تمایل دارند به سوالات کلی تری در مورد موضوع پاسخ دهند. مثال های مختلفی در مورد ظاهر آنها وجود دارد، اما در اینجا می توانید به یکی از آنها اشاره کنید که قبلاً در مورد آن نوشته ایم:
با تمرکز بر این کلمات کلیدی، شما دو کار را انجام می دهید:
- دستیابی به مخاطبان بزرگتر، زیرا این عبارات تمایل به حجم جستجوی بالاتری دارند.
- جذب کاربران در مراحل اولیه تحقیقاتشان
نکاتی برای انتخاب کلمات کلیدی بالای قیف:
- عباراتی را با حجم جستجوی بالاتر و رقابت کم در سئو انتخاب کنید.
- فهرستی از کلمات کلیدی اضافی مرتبط با شرایط انتخابی خود ایجاد کنید که منعکس کننده سایر مراحل حرکت خریدار باشد. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که ترافیک ایجاد شده به سرنخ یا فروش تبدیل می شود.
- حداکثر سه شخصیت مشتری به صورت “بالای قیف” ایجاد کنید. بر اساس این شخصیت ها، می توانید مطمئن شوید که هر عبارت جستجو با نوع مشتری که می خواهید به آن بفروشید مطابقت دارد.
نکات فنی/خارج از سئو برای سال 2023
اگرچه سئوی فنی اغلب هنگام ایجاد استراتژی فراموش می شود، اما همچنان یک بخش مهم باقی می ماند. که به نظر نمی رسد که گوگل به این زودی ها این را تغییر دهد.
چند نکته کلیدی فنی سئو برای اجرا در سال 2023 :
1. از بین بردن های لینک های اسپم
قبلاً بک لینک ها گنج پنهان سئو بودند و برای موفقیت در سئو کاربرد داشتند. درست است که بک لینک ها هنوز هم یک فاکتور اصلی رتبه بندی برای گوگل هستند، اما کیفیت آن بک لینک ها اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.
در سال 2021، گوگل بهروزرسانی الگوریتم دیگری را ارائه کرد که بک لینکهای بد را هدف قرار داده و ارزش آنها را کاهش میدهد. در حالی که هیچ سایتی به طور جداگانه در این فرآیند جریمه نشد، شمارش تعداد زیادی بک لینک که بسیاری از سایتها به آنها عادت کردهاند و بر رتبهبندی تأثیر میگذارند، متوقف شد.
هنوز سایتهای زیادی وجود دارند که هرگز ترافیک ارگانیکی از گوگل دریافت نمیکنند، در واقع ۹۱ درصد از کل صفحات را تشکیل می دهند. به این دلیل است که بیش از 50 درصد از آن صفحات یک بک لینک ندارند.
اگر صاحب وب سایت هستید، احتمالاً در گذشته درخواست هایی برای بک لینک دریافت کرده اید. گاهی اوقات آنها به شما پیشنهاد می دهند که برای انجام این کار به شما پول بدهند. تقریباً در همه موارد، درخواستها از طرف صاحبان وبسایتهایی میآیند که سایت آنها امتیاز اعتبار دامنه پایینتری نسبت به شما دارد یا ممکن است از شیوههای سئو مبهم استفاده کنند.
بسیار مهم است که تمام درخواست های بک لینک را بررسی کنید، مانند منابع محتوا، تا مطمئن شوید که آنها تأثیر منفی بر سایت شما ندارند و موفقیت در سئو شما را به خطر نمی اندازند. چگونه باید بدانید چه سایت هایی به شما لینک می دهند و چگونه با رقبای خود مقایسه شوید؟
به سادگی URL دامنه را وارد کنید و یک نمای کلی از نمایه بک لینک خود دریافت کنید
همچنین میتوانید جزئیات بیشتری را نیز دریافت کنید و هر سایت پیوند دهنده، اعتبار دامنه آنها و متن راهنمای آن ها را که برای پیوند به شما استفاده کردهاند ببینید
نکاتی برای حذف بک لینک های اسپم:
- یک بررسی انجام دهید تا ببینید وب سایت شما در حال حاضر چه بک لینک هایی را دریافت می کند.
- قبل از اینکه یک بک لینک نامطلوب را رد کنید، سعی کنید با وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید آن را حذف کنند.
- از نظر گوگل، هر وبسایتی که پیوندهای وابسته به سایت شما را ارائه میکند، باید پیوندها را واجد شرایط کند – بنابراین حتماً از هر وابسته بخواهید که تگ HTML صحیح را اضافه کند.
2. نام تجاری خود را بسازید
از اواخر دهه 2000، گوگل به طور فزاینده ای بر داشتن برندها تاکید کرده است. همچنین، آنها به دنبال سیگنال های برند به عنوان راهی برای از بین بردن اطلاعات نادرست برای ارائه نتایج قابل اعتمادتر برای هر جستجو هستند. این موضوع، آن را به یک عامل رتبه بندی مهم تبدیل می کند.
وقتی یک نام تجاری به طور مداوم در تمام پلتفرمهایش ارائه شود، درآمد آن میتواند تا ۲۳ درصد افزایش یابد و به موفقیت در سئو او کمک کند. برندسازی همچنین ارائه ارزش های خود را آسان تر می کند و وفاداری مشتری را افزایش می دهد. 89 درصد از مشتریان مایلند به برندهایی که ارزش هایشان را به اشتراک می گذارند وفادار بمانند.
با استقرار و رشد برند خود، ترافیک بیشتری از عبارات غیر برند و همچنین اصطلاحات برند دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که ما هر ماه میلیون ها بازدید ارگانیک می بینیم!
نکاتی برای کمک به موفقیت در سئو و ساخت برند شما:
- مشخص کنید که مخاطبان هدف شما از چه پلتفرم های اجتماعی استفاده می کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید! 82 درصد از آمریکایی ها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین برای تبلیغ برند خود باید راحت از آن استفاده کنید.
- به ایجاد مشارکت با یک برند مکمل فکر کنید. به عنوان مثال، لگو و IKEA شراکتی را ایجاد کردند که به نفع هر دوی آنها بود. به شرکت هایی که محصولات یا خدمات آنها مکمل برند شما هستند، نزدیک شوید و ببینید آیا می توانید با هم همکاری کنید.
همانطور که کمپین آگاهی از برند خود را برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که شخصیت، داستان و ارزش های برند خود را برجسته کرده اید. در مورد چیزی که می فروشید بیشتر صحبت کنید. این با مخاطبی که هدف قرار دادید بیشتر هماهنگ می شود!
3. ایجاد تفکر رهبری و محتوای استراتژیک برای موفقیت در سئو
هنگامی که محتوای محکم و ستونی (یعنی محتوایی که کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهد) در وب سایت خود دارید، وقت آن است که استراتژیکتر فکر کنید. شما می خواهید بیش از اینکه یک سایت اطلاعاتی باشید، یک سایت معتبر باشید. شما می توانید این کار را با رهبری فکری و محتوای استراتژیک انجام دهید.
در واقع، 54 درصد از تصمیم گیرندگان می گویند که بیش از یک ساعت در هفته را صرف خواندن محتوای رهبری فکری مرتبط با تجارت خود می کنند. در عین حال، 71 درصد می گویند که کمتر از نیمی از مطالبی که می خوانند، بینش ارزشمندی به آنها می دهد.
این بدان معناست که هنوز فرصت زیادی با این محتوا وجود دارد. از شما میخواهد به آینده نگاه کنید و به سؤالاتی که هنوز پرسیده نشدهاند پاسخ دهید. شما میخواهید مستقیماً با رهبران صنعت و متخصصان موضوع صحبت کنید و از وضعیت فعلی که دارید، جلوتر بروید و موفقیت در سئو را کسب کنید.
در حالی که ایجاد این نوع محتوا به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد، ارزش آن را دارد زیرا موفقیت در سئو شما را تضمین میکند. وقتی محتوایی ایجاد می کنید که سایر برندها به آن نگاه می کنند، برند شما را می سازد و نمونه کار های بک لینک شما را افزایش می دهد.
نکاتی برای ایجاد رهبری فکری و محتوای استراتژیک تر:
- به دنبال روندهایی باشید که برا مثال صنعت شما در 5 تا 10 سال آینده چقدر پیشرفت می کند و محتوایی تولید کنید که با آنها صحبت کند.
- به سوالات متداول در صنعت خود فکر کنید که می توان با داده ها به آنها پرداخت. موضوعاتی را که در آن توانایی و منابعی برای ارائه نقاط داده مرتبط دارید، شناسایی کنید.
- تحقیقات داخلی یا خارجی انجام دهید و محتوایی ایجاد کنید که یافته های شما را برجسته کند. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر صنعت شناخته شوید که می تواند منجر به ایجاد فرصت های بک لینک بیشتر از سایت های دیگر با استناد به محتوای شما شود.
- هشدارهای گوگل را تنظیم کنید تا در مورد اخبار و رویدادهایی که صنعت شما را تحت تأثیر قرار می دهند به روز بمانید. به روز بودن اطلاعات شما در مورد صنعت خودتان برای موفقیت در سئو تاثیر مثبت دارد. یکی از اولین کسانی باشید که دیدگاه های خود را در مورد موضوع نوشته و ارائه می کند، که با بینش های ارزشمند پشتیبانی می شود.
4. پروفایل بک لینک خود را متنوع کنید
برای موفقیت در سئو متنوع سازی بک لینک به شما کمک زیادی میکند. به نظر شما منظور از تنوع بخشیدن به پروفایل بک لینک چیست؟ به طور خلاصه، شما می خواهید تا جایی که ممکن است لینک های بیشتری از وب سایت های بیشتری داشته باشید.
یک مطالعه Ahfrefs که بیش از یک میلیارد صفحه وب را بررسی کرد، نشان داد که 66.31 درصد از آنها دارای دامنه ارجاع صفر و 26.29 درصد از آنها فقط یک تا سه دامنه ارجاع دارند. کمتر از 0.1 درصد از سایت ها بیش از 100 دامنه ارجاع دارند که وقتی تمرکز می کنید تا به آن فکر کنید، بسیار چشمگیر است.
هنگام دریافت بک لینک، باید مطمئن شوید که نوع متن راهنمای استفاده شده متفاوت است.
نکاتی برای تنوع بخشیدن به پروفایل بک لینک:
- سعی کنید به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به پیوندها، پیوندها را از کتاب راهنماها و جمع آوری منابع دیگر دریافت کنید.
- به وبسایتهایی مراجعه کنید که برای برند شما مناسب هستند. از آنها بخواهید که به شما لینک دهند و همینطور بالعکس.
- یک گزارش بک لینک در مورد رقابت خود اجرا کنید و بررسی کنید که آنها از کجا لینک دریافت می کنند. آن وب سایت ها یا موارد مشابه را هدف قرار دهید تا به شما پیوند داده شوند.
5. از کارشناسان موضوعی برای افزایش امتیاز EAT خود استفاده کنید
EAT مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است.
امتیاز EAT یکی از مهمترین عوامل در تعیین کیفیت صفحه است. در حالی که لازم نیست در هر موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص یا صاحب اختیار باشید، برای موفقیت در سئو باید از آن افراد برای ایجاد محتوایی که امتیاز بالاتری دریافت می کند الگوبرداری کنید.
47 درصد از خریداران معمولاً قبل از تعامل با یک نماینده فروش، 3 تا 5 قطعه محتوا را مطالعه می کنند. ارتباط با کارشناسان موضوع یا تقلید از محتوای آنها، شانس خریدار را افزایش می دهد که قبل از رفتن به مرحله بعدی با محتوای شما درگیر شود.
اگر هنوز محتوای رهبری فکری تولید می کنید یا نه، همچنان می توانید برای کمک به متخصصان موضوع مراجعه کنید.
همچنین میتوانید به مصاحبههای انجامشده توسط دیگر سازندگان محتوا پیوند دهید، نقل قولهای کارشناسان موضوع را در پستهای خود درج کنید، یا سایر اشکال محتوایی را که موضوع انجام داده است، مانند ویدیوها، پادکستها یا داده نگاریها برجسته کنید.
نکاتی در مورد استفاده از کارشناسان موضوع برای بهبود امتیاز EAT:
- کارشناسان موضوع را از طریق دایرکتوری های حرفه ای مانند نشریات تجاری، جستجو در شبکه اجتماعی و پیوستن به گروه های مرتبط فیس بوک پیدا کنید.
- اطمینان حاصل کنید که متخصص موضوع شما که روی آن تمرکز می کنید مناسب برای مخاطبان هدف شما باشد.
- اگر کارشناس موضوع انتخابی شما زمان زیادی ندارد، در مورد نحوه کار با آنها انعطاف پذیر باشید. این می تواند صرفاً با درخواست از آنها برای بررسی صحت محتوای شما و سپس اعتبار بخشیدن به آنها در صفحه باشد.
روش های بد سئو که در سال 2023 از آنها باید دوری کنید
اکنون که مهمترین راههایی را برای تسلط بر گوگل با استراتژیهای سئوی بهتر در سال 2023 بررسی کردهایم، بیایید روی مواردی تمرکز کنیم که باید از آنها دوری کنید.
در اینجا چیز زیادی تغییر نکرده است، اما همه اینها هنوز روش هایی هستند که می توانند تأثیر منفی بر رتبه بندی SERP شما داشته باشند و موفقیت در سئو شما را به خطر بیاندازند.
1.لیست کلمات کلیدی
این کار درواقع لیست کردن تعداد زیادی از کلمات کلیدی، چه مستقیم و چه مرتبط، در یک محتوا است. ایده این است که هر چه یک مقاله کلمات کلیدی بیشتری داشته باشد، محتوا مرتبط تر ظاهر می شود و رتبه آن در SERP ها بالاتر می رود و امکان موفقیت در سئو بالاتر می رود. اگرچه دقیقا برعکس این موضوع نیز صدق می کند.
هنگامی که یک کلمه کلیدی بیش از اندازه در یک صفحه ظاهر می شود، صفحه توسط ربات های گوگل به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شود. این بر رتبه بندی و موفقیت در سئو تأثیر منفی خواهدگذاشت.
ساده ترین راه برای جلوگیری از این کار این است که تراکم کلمات کلیدی را تا 2 درصد نگه دارید. این برای کلمه کلیدی اصلی و همچنین کلمات کلیدی مرتبط در مورد موضوع صدق می کند.
2. استفاده از یک کلمه کلیدی در چند صفحه مجزا
قطعه برداری کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که دو یا چند صفحه در سایت شما یک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار می دهند. این امر در وبسایتهای جدیدتر رایج است، جایی که مالک ممکن است فکر کند بهتر است قطعات بزرگتری از محتوا را برای ایجاد صفحات بیشتر تقسیم کند.
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مورد نظر “مربا” باشد و آنها یک پست در “چگونه یک مربای عالی درست کنیم” و یک پست دیگر در “X اشتباهات رایج هنگام درست کردن مربا” ایجاد می کنند. برای جلوگیری از این مشکل، یک پست بزرگتر باید ایجاد شود که شامل هر دو عنوان پست به عنوان H2 باشد. این محتوا از سایت شما به عنوان محتوای ستون شناخته می شود.
3. محتوای تکراری
این مشکل تا حدودی به موضوع قبلی یا همان کلمات کلیدی مرتبط است.
محتوای تکراری بلوکهای محتوایی است که با محتوای دیگر در سایت یا در سراسر اینترنت مطابقت دارد یا مشابه آن است. دومی نیز سرقت ادبی نامیده می شود.
برای جلوگیری از نشانه گذاری گوگل به محتوای سایت شما به عنوان تکراری، از نکات زیر استفاده کنید:
- 301 تغییر مسیر ایجاد کنید.
- ساختار URL ثابتی داشته باشید.
- از دامنه های سطح بالا استفاده کنید.
- از تگ noindex در محتوای همانند استفاده کنید.
4. مطابقت دقیق با متن مرجع
مانند پر کردن کلمات کلیدی، شما نمی خواهید اغلب عبارات متن راهنما منطبق بر روی محتوای شما نشان داده شوند. چرا؟ این یک سیگنال واضح برای موتورهای جستجو است که شما در تلاش برای دستکاری رتبه بندی هستید.
برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا باید وضعیت فعلی (یعنی جزئی در مقابل دقیق) هر یک و همه پیوندهای بازگشت به سایت خود را تعیین کنید. می توانید این کار را با اکسپلورر سایت Ahrefs انجام دهید:
هدف این است که فقط 10-20 درصد از همه دامنه های ارجاع دهنده به طور کامل یا جزئی پیوند داده شوند.
اگر به طور فعال لینکسازی را انجام نمیدهید، بعید است که در خطر این اشتباه خاص باشید. با این حال، خوب است که همیشه در نمونه کار های بک لینک خود انگیزه داشته باشید. در این صورت امکان موفقیت در سئو برای شما بیشتر است.
5. ساختار پیوند های هرزنامه
در حالی که قبلاً تا حدودی به این موضوع پرداختیم، هنوز نیز ارزش تکرار دارد زیرا بر موفقیت در سئو تاثیر بالایی دارد. یک راه درست برای گرفتن بک لینک و یک راه اشتباه وجود دارد.
برخی از متخلفان آشکار وجود دارد، مانند فهرست راهنمای پیوند، نظرات وبلاگ، لینک های پولی، و طرح های پیوند. هر لینکی که داده اید را بررسی کنید. آیا لینکدهی در خارج و داخل سایت به خوبی انجام شده است؟ آیا لینک ها فقط از تاکتیک های سئو کلاه سفید (سئو کلاه سفید مجموعه ای از تاکتیک های تایید شده بهینه سازی موتور جستجو است که برای افزایش موقعیت وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) طراحی شده است.) استفاده می کنند؟ پاسخ به این دو سوال کمک زیادی به شما می کند که آیا ادامه رابطه برای پروفایل بک لینک شما مفید یا مضر خواهد بود.
سوالات متداول موفقیت در سئو با گوگل
❓آیا سئو در گوگل رایگان است؟
✅نمایش یک سایت در نتایج جستجوی گوگل رایگان است. رتبه بندی جستجو بر اساس الگوریتم گوگل است و هیچ کس نمی تواند برای رتبه بندی بهتر هزینه ای به گوگل بپردازد. با این حال باید هزینه تولید محتوا و کارشناس سئو را برای اینکه سایت بهینه داشته باشید، بپردازید.
❓چه مدت طول می کشد تا وب سایت من برای گوگل بهینه شود؟
✅با فرض اینکه از متداول ترین روش هایی که در این مقاله پنتازوم ذکر شد استفاده می کنید، اجرای همه بهینه سازی ها در وب سایت شما ممکن است کمی طول بکشد. مدت زمان بستگی به اندازه سایت و نیروی انسانی شما دارد. در مورد اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج ارگانیک مشاهده شود، حدودا چهار تا شش ماه است.
❓چگونه می توانم در سال 2023 از طریق سئو بر SERP ها تسلط داشته باشم؟
✅کلید هر استراتژی موفقیت آمیز سئو تمرکز بر تکنیک های کلاه سفید است که کارایی آنها ثابت شده است. همه اینها در این مقاله ذکر شده است.
❓آیا انتظار می رود در سال 2023 به روز رسانی های عمده الگوریتم گوگل وجود داشته باشد؟
✅گوگل هر سال هزاران به روز رسانی الگوریتم را منتشر می کند.
نتیجه گیری: موفقیت در سئو با گوگل
به همان اندازه که در مورد الگوریتم و سئوی گوگل همه چیز تغییر می کند، یک چیز است که ثابت می ماند: محتوای مرتبط و با کیفیت همیشه محل مناسبی برای شروع است.
با این حال، با اجرای 12 روش سئو داخلی و فنی بالا، می توانید مطمئن باشید که در سال 2023 بر سئو با گوگل تسلط خواهید داشت. چرا؟ زیرا این تکنیک ها به شما کمک می کند تا محتوای خود را هم برای کاربران و هم برای ربات ها بهبود بخشید تا از تجربه ای تمیز و جذاب اطمینان حاصل کنید.
کدام یک از تکنیک های بالا را ابتدا در وب سایت خود پیاده می کنید؟🤔
یک پاسخ
اگه بخوای سئو کار شاخ بشی واقعا باید چیکا کنی؟