بحث این مقاله در مورد مشاوره کسب و کار است. چه کسی میتواند مشاوره کسب و کار ایده آل و مناسب به شما ارائه نماید؟ راهکار های مشاوره کسب و کار از کجا می آید؟ آیا میتوان مشاوره کسب و کار را نادیده گرفت؟ امروز در پنتازوم با توضیحاتی جامع در خصوص مشاوره کسب و کار در خدمت شما هستیم.
تمامی این موارد موضوعاتی است که برای حیات یک مجموعه بسیار ضروری خواهد بود. در واقع مشاوره کسب و کار ایجاد راهکارهای مناسب برای رشد و توسعه ی یک مجموعه می باشد.امروزه با ازدیاد جمعیت دنیا کسب و کارهای پررقیب وجدید، اُفت و خیزهای فراوانی دارند. تنوع خدمات و مشاغل مختلف درحوزه مشاوره کسب و کار به همان اندازه که میتواند جذاب باشد، موجب ریسک های فراوانی نیز شده است. روزانه با شروع کسب وکارهای جدید و فرصت های شغلی جدید، بسیاری از کسب و کارهای قدیمی از گردونه رقابت حذف میگردند که یکی از دلایل این اتفاق نبود مشاوره کسب و کار در حوزه مورد نظر می باشد.
نرخ پایین ارائه خدمات، نبود مشاوره کسب و کار، استفاده از امکانات مدرن و جدید درفضای مجازی و حقیقی وتولیدات جدید و مناسب با نیاز بازار موجب متضرر شدن کسب و کارهای قدیمی میگردد که ازاین موهبت هابی نصیب هستند.اما دراین آشفته بازار کسب وکارکسانی پابرجا واستوارمی ماند و به حیات خود ادامه میدهد که مطابق اصول امروز دنیای مدرن حرکت می نمایند و از امکانات این عصر جدید درجهت بهبود وتوسعه کسب و کار خود استفاده بهینه می نمایند.
در این میان مجموعه هایی هستندکه با استفاده از مشاوره کسب و کار حرفه ای به دنبال راهکارهای مناسب وصحیح درجهت بهبودکسب و کارخودمی باشند .این مجموعه ها سعی می کنند با فراگیری و پیاده سازی آخرین اصول و مبانی کسب و کار سهم خود را در این بازارحفظ و جایگاه خود را ارتقاء ببخشند.
دراین مقاله سعی نموده ایم تا توضیح دهیم چگونه یک مشاوره کسب و کار در دنیای تجارت امروز میتواند موجب پیشرفت کارفرما بشود. با ما همراه شوید تا مشاوره کسب و کار را به شما معرفی کنیم. دراولین قدم از موضوع مقاله توجهتان را بدین نکته جلب می کنیم؛ نزدیک به دودهه است که جهان کسب و کار دارای دو فضای کاملاً جدا اما همراه و همگام یکدیگر شده است:
1ـ فضای حقیقی
2 ـ فضای مجازی
کاملا مشخص است که معنای این دو کلمه چیست و چه اتفاقی در آن افتاده و خواهد افتاد. فضای حقیقی ملموس ترین و واقعی ترین حالت کسب و کار از دیرباز تا به امروزبوده است. تمامی مجموعه ها و یا بنگاه های اقتصادی براساس ارائه خدمات خود به مشتریان دارای دفاتر، بنگاه ها، مغازه ها، فروشگاه ها و مواردی از این دست بوده اند و مشتریان می توانند باحضور فیزیکی در این محل ها از خدمات داده شده استفاده لازم راببرند. این خدمات در پیش دیدگان مشتری قرار داشته وقابل لمس می باشد. بدیهی است تمامی آنچه دراین فضا رخ خواهد داد نیز ارجاع به شرایط فیزیکی آن کسب و کار خواهد بود. دراین فضا تبلیغات یک مجموعه نیز مبتنی به دعوت از مشتریان برای دیدن و انتخاب محصول یا خدمات می باشد.
اما از سوی دیگر فضای جدید دیگری شکل گرفته و همپای فضای حقیقی، بسیار پرشتاب مرزهای موجود را ازپیش رو برداشته وجای خود را در میان انواع کسب و کارها باز نموده است. فضای مجازی دنیای بی نهایت ها است؛ انواع خدمات، محصولات، تبلیغات و مشاوره کسب و کار و همه آنچه در فضای حقیقی و فیزیکی ممکن است رخ بدهد در این فضا به بهترین شکل ممکن ارائه میگردد و علاوه بر آن محدودیت های دست و پاگیر فضای حقیقی دراینجا وجود نخواهد داشت.
شما در شمالی ترین نقطه زمین می توانید خدمات خود را در جنوبی ترین نقطه آن به فروش برسانید و شرقی ترین تا غربی ترین خدمات یک تجارت را در دنیایی بی حد و مرز به هم پیوند بزنید. شکی نیست که این دنیا بسیار پرمخاطب و جذاب خواهد بود و کسانی در این عرصه موفق خواهند شد که بتوانند به کمک مشاوره کسب و کار و استفاده بهینه از آن، هر دو فضای موجود را در کنار یکدیگر داشته باشند.
پس برای رشد و پویایی و توسعه یک مجموعه تجاری در حوزه کسب و کار اولین شاخصه حضور موثر مشاوره کسب و کار ، درست و مبتنی بر برنامه ریزی در فضای حقیقی وفضای مجازی همگام وهمسو با یکدیگر می باشد.
اما موارد و عوامل مهم دیگری برای پیشرفت و توسعه کسب وکار وجود دارد که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.
خدمات یا محصولات تجارت شما چیست؟
در این دنیای بزرگ آنقدر مشاغل ریز و درشت وجود دارد که بعضاً اطلاع یافتن از وجود آنها شما را در بهت وحیرت فرو می برد.اما شغل یا کسب و کار شما هرچه که باشد باید بدانید اصلی ترین و مهم ترین موضوع در کار شما این خواهد بود که در شغل خود متمایز باشید. شما دارای هرتجارتی که باشید قطعاً برای خودتان و کسب و کارتان رقیب یا رقبایی خواهید یافت. بنابراین چنانچه میخواهید درکسب و کار خود به عنوان یک برند مشغول به فعالیت باشید می بایست اصول حرفه ای معرفی، خدمات و پاسخگویی به مشتریانتان را به خوبی رعایت نمایید.
کسب وکار شما می بایست توسعه یابد چنانچه امر توسعه به اندازه وجوه دیگر یک کسب وکار مورد توجه قرار نگیرد، از گردونه رقابت حذف خواهیدشد؛ باید به این نکته توجه داشت که طراحی های شمابرای توسعه فعالیتتان قابلیت اجرا را داشته و با بیلان های مالی شما همخوانی داشته باشد.
همواره بخش مهمی از توسعه یک مجموعه برای کسب و کار پیرو هزینه های بازاریابی و تبلیغات و ارائه اطلاعات و خدمات مؤثرمی باشد. بدیهی است هزینه های تعلق یافته به این موضوع می بایست منجر به سودآوری برای کسب و کار باشد.برنامه ریزی وطراحی عامل حیاتی برای این موضوع می باشد.بنابراین سه عامل طراحی،سرمایه و اجرا آیتم های مهم راه اندازی واستمرار یک تجارت می باشد.استفاده از نفرات متخصص برای هرکدام از آیتم های ذکرشده شما را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب همراهی خواهد کرد که استفاده صحیح از آن ها وظیفه یک مشاور کسب و کار است .
برای بدست آوردن شرایط مطلوب و برنامه ریزی برای طراحی و اجرا و هزینه یابی برای کسب و کار نیاز به بعضی از ابزار لازم و حیاتی است.
کسب و کارها می بایست به شکل مفید و مؤثری درفضای حقیقی و مجازی معرفی گردند در واقع مشتریان کسب و کار شما می بایست شما را به خوبی ببینند،از خدمات شما اطلاعات کافی داشته باشند،مقایسه کنند و از شما خدمات مؤثر را دریافت کنند.
این ابزارها امروزه پای ثابت تمام کسب و کارهای دنیاست و در صورت عدم رعایت به کارگیری از آنها صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد خواهدشد.
در اینجا به بعضی از موارد مشاوره کسب و کار اشاره می نماییم:
1ـ مشاوره کسب و کار در سایت
هر مجموعه تجاری برای معرفی خود وخدمات ارائه دهنده به مشتریان می بایست دارای سایت تخصصی باشد.سایتها در مدلها و انواع مختلفی بر اساس خدمات یک مجموعه تجاری طراحی می گردند.هر قدر سایت یک مجموعه به صورت منظم تر و بادسته بندیها وتوضیحات کامل تری به مشتریان خدمات ارائه نماید میزان بازدید از آن بیشتر خواهدبود. البته نباید از ظاهر سایت غافل شد.سایتی که دارای صفحات جذاب تری برای مشتریان خودباشد نظرکاربران ومراجعه کنندگان را بیشتر جلب می نماید. برای طراحی سایت خود دقت لازم را داشته باشید. سایت برای انواع کسب و کار بسیار کارگشا خواهد بود.
2ـ مشاوره کسب و کار در اپلیکیشن های موبایلی
طبیعی است با ورود تلفن های هوشمند و همراهی آنها با جامعه خود و کلان میزان استفاده از تلفن های هوشمند بسیار بیشتر از انواع کامپیوتر می باشد بنابراین متخصصین این حوزه اقدام به آماده سازی و ساخت اپلیکیشن هایی نمودند که با قرارگرفتن روی صفحه موبایل در همه جا کنار آنها خواهند بود و شما با طراحی و ساخت یک اپلیکیشن برای کسب و کار خود می توانید نرخ مراجعه مشتریان وعلاقه مندان کسب و کار خود را بسیار بالاتر ببرید.
3ـ مشاوره کسب و کار در شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی قدرتمندترین ابزار مورد استفاده در دنیای امروزی می باشند.آنها گاهاً به گونه ای عمل می کنند که قادر خواهند بود نظام یک کشور را به چالش کشند؛شمامی بایست برای کسب و کار خود از انواع شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،تلگرام،فیس بوک و…..استفاده بهینه داشته باشید؛هرچقدر شما بیزینس، تجارت وکسب وکارتان را بیشتر،مؤثرتر،مفیدتر و بابرنامه نویسی مناسب تری در شبکه اجتماعی معرفی کنید، علاقه مندان وتمامی کسانی که به خدمات شما نیازمند هستندبه شمامراجعه خواهند نمود؛بایدتوجه داشت برای حصول این امر شما نیازمند به طراحی و برنامه ریزی یک مشاوره کسب و کار خواهید بود.
سیستم های بازاریابی مجازی مبنی بر حضور در فروم ها و سایت های پرمخاطب بخش دیگری از فعالیت شما درجهت ارائه خدمات به مشتریان حاضر در فروم ها وسایتهای پرمخاطب می باشد.بسیاری از سایتها وفروم ها با کارکردی چندین ساله دارای بخش عظیمی از مخاطبین با دسته بندی های منظم می باشند. این سایتها یا فروم ها با توجه به مراجعه کنندگانتان دارای فضای مناسبی جهت تبلیغات شما خواهندبود.حضور مؤثر و مفید شما در این صفحات یا فروم ها و سایت ها منجر به دیده شدن شما در تیراژ بسیار بالا در فضای وب میگردد.کسب وکارشما دقیقاً نیازمند بازدید مخاطبین و علاقه مندان به تجارت شما است.
تمام مواردی که برایتان ذکر کردیم کلیتی از مشاوره کسب و کار بود. برای استفاده از موارد ذکر شده و موارد بیشتر از آنچه ذکر گردید شما نیازمند استفاده از نیروهای متخصص و مشاورین قوی می باشید؛باید بدانید هزینه ها چنانچه به شکل درست ومنطقی در جهت کمک به توسعه تجارت به کار گرفته شود بسیار مفید و در غیر این صورت کسب و کار شما را دچار دردسر و زیان خواهد نمود.
ابزارها درجهت کمک به رشد برآیند سودآوری یک شرکت نقش بسیار حیاتی دارند؛یادتان باشد سرمایه گذاری های شما منجربه فروش نخواهد گردید. آنچه کسب و کار شما را رونق می بخشد عوامل مهمی مانند یک مشاور کسب و کار خوب در امر بازاریابی، تبلیغات، قدرت پاسخگویی وخدمات پس از ارائه به مشتریان به نحو مطلوب می باشد.
در این حوزه مباحث بسیار تخصصی وجود دارد که ماسعی خواهیم نمود برایتان این موارد را به زبانی ساده ارائه دهیم. برای در اختیار داشتن خدمات مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار و از نقطه شروع با ما تماس بگیرید؛ تمام سعی ما ارائه خدمات مفید به شما خواهدبود.
3 پاسخ
عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید
سلام من نیاز به مشاوره برای کسب و کارم و گسترش اون تو اینستاگرام دارم شماره اتون چیه ؟
سلام وقت به خیر شما میتونید با شماره 09223896531 در واتس آپ و تلگرام پیام دهید و یا شماره بفرمایید تا کارشناسان ما در تایم اداری با شما تماس بگیرند.