اگر شما در بازار سنتی لوازم خانگی فعالیت میکنید و هنوز به دنیای بازاریابی آنلاین وارد نشدهاید، پیشنهاد میکنیم از همین حالا به فکر بازاریابی اینترنتی با طراحی سایت لوازم خانگی و راه اندازی صفحه اینستاگرام برای محصولات خود باشید. روش های تبلیغات و بازاریابی سنتی هزینه های زیادی را بر عهده شما می گذارند. آیا دیگر نباید از این روش ها استفاده کرد؟ چرا. باید از همه ی روش ها با توجه به اولویت دهی و برنامه ریزی تبلیغاتی استفاده کرد. اما با توجه به بازدهی بالایی که تبلیغات آنلاین دارد، هرگز نباید از این شیوه هم غافل شد. امروزه شرکتها و برندهای موفق از هر دو روش بازاریابی فیزیکی و بازاریابی آنلاین استفاده میکنند. (برای طراحی سایت و سفارش تولید محتوا در زمینه انواع لوازم خانگی می توانید روی پنتازوم حساب باز کنید.)
در این مطلب از پنتازوم قصد داریم در مورد ویژگیهای یک محتوای لوازم خانگی (چه در زمینه سایت و چه در زمینه ی اینستاگرام)، اهداف و ایدهها، نکتههای مهم برای شروع تولید محتوا لوازم خانگی صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.
جدول هزینهها و سفارش تولید محتوا لوازم خانگی
برای تولید محتوا لوازم خانگی، نیاز داریم تا اطلاعاتی راجب محصول تهیه کنیم. به همین منظور قبل از شروع عنوان محصول را از شما دریافت کرده تا درباره آن تحقیق کنیم و اطلاعات بیشتری کسب کنیم. برای برخی از محصولات نیاز به ضبط ویدئو است و برخی دیگر تنها نیاز به تولید محتوای متنی دارند. هم چنین بسیاری از محصولات لوازم خانگی هستند که در سایت برند اصلی اطلاعات و تصاویر بسیار کاملی از محصول ارائه می کنند و نیازی نیست شما دوباره از محصولات عکاسی کنید.
تنها کاری که باید برای تولید محتوا این دسته از لوازم خانگی انجام شود، ترجمه صحیح ویژگی ها و آموزش نحوه کار با آن است. درج تصاویر با کیفیت منبع اصلی باعث افزایش کیفیت محتوا می شود به گوگل هم برای ایندکس بهتر کمک می کند. هزینه تولید محتوای لوازم خانگی به طور کلی به چند عامل بستگی دارد:
- نوع محتوا (متن، عکس، ویدئو و…)
- جایی که برای آن محتوا تولید می کنیم(سایت، صفحه اینستاگرام و …)
- کیفیت کار تولید محتوا
- تعداد ادیت ها و سخت گیری کارفرما
هزینههای درجشده در جدول هزینه تولید محتوا پنتازوم، برای تولید محتوا سایت لوازم خانگی نیز است. در صورتی که نیاز به برنامه های اختصاصی برای تولید محتوا در زمینه لوازم خانگی دارید، با ما تماس بگیرید!
تولید محتوا سایت لوازم خانگی
اصول تولید محتوا در هر سایتی یکسان است. برای این که در گوگل با کلمات کلیدی دلخواه خود نمایش داده شوید باید محتوا را بر اساس سئو بنویسید. مهم ترین نکاتی که در تولید محتوا سایت لوازم خانگی باید رعایت کنید: 1- قبل از تولید محتوا دنبال کلمات کلیدی مهم حوزه کاری خودتان باشید! (کی ورد ریسرچ را جدی بگیرید) 2- بر اساس تیترهای جذاب تولید محتوا کنید. 3- در نوشتن متا تایتل ها و توضیحات متا نهایت دقت را به کار ببرید. 4- به صورت منظم تولید محتوا کنید. 5- در تولید محتوا سایت لوازم خانگی از عکس ها و ویدئوهای جذاب استفاده کنید. 6- محتوای منتشر شده را هر چند وقت یکبار بازبینی کنید و بهبود بدهید! 7- در صورتی که می خواهید کار تولید محتوا سایت لوازم خانگی خود را برون سپاری کنید، می توانید روی کمک پنتازوم حساب باز کنید.اهداف فروشگاهها از تولید محتوا لوازم خانگی
بدون شک همه دیجیتال مارکتینگ های دنیا باهدف کسب درآمد تولید محتوا میکنند ولی هر فروشگاهی شیوه خود را برای کسب درامد دارد. اصلیترین هدف این فروشگاهها جذب مشتری را برای خرید یک محصول است. برای انجام این کار کافی است محتوایی تولید شود که مخاطب را بسیار تحت تأثیر قرار دهد تا اعتمادش به این فروشگاه جلب شود. وقتی مشتری محتوای تولیدشده و باکیفیت بودن آن را میبیند به قوی بودن استراتژی محتوا یک فروشگاه و برطرف شدن نیازش هم فکر می کند و سپس اقدام به خرید خواهد کرد.ایدههای مناسب برای جلب نظر مشتری با تولید محتوا لوازم خانگی
تیم پنتازوم یکی از بهترینها در زمینه تولید محتواست. تجربه کاری ما در زمینه تولید محتوا باعث شده تا برای سفارش هر محتوای مدنظر شما ایدهای داشته باشیم. در ادامه این مطلب ما به 8 ایده تخصصی که حتی بعضی از آنها در فروشگاههای لوازم خانگی دیده نشده میپردازیم:1. بررسی تخصصی محصولات لوازم برقی خانگی با استفاده از ویدئو
لوازم برقی خانگی معمولاً به دلیل کاربردهای وسیع نیاز به بررسی کاملتر و تخصصیتر دارند بهطوریکه شما باید به شیوهای متفاوت و از نگاه کلیتر محصول را در قالب ویدیو معرفی کنید، تبلیغ کنید، آنباکس کنید و قابلیتهای مختلف آن را جلوی دوربین امتحان کنید تا مشتری برای خرید آن وسوسه پیدا کند. این ایده معمولاً در تلویزیونها، کولرگازی و سایر برای تولید محتوا لوازم خانگی میتوان استفاده کرد.2. آموزش استفاده از محصولات لوازم خانگی
بسیاری از لوازم پرکاربرد خانگی روش استفاده صحیح و نکتههایی خارج از دفترچه دارند که با تولید محتوا درباره آنها میتوان آموزش داد. بهعنوانمثال کولرگازیهای جدید میتوانند به اینترنت متصل شده و با استفاده از اپلیکیشن قابلکنترل باشد. یا برخی از لوازم مثل مبلها نیاز به پاککنندههای مخصوص برای چوب آن دارد. شما با تولید محتوا درباره ابزار تمیزکننده لوازم خانگی آموزشی به مخاطبان ارائه کنید.3. معرفی چند محصول متفاوت برای ست شدن
همانطور که میدانید امروزه بسیاری از خانمهای خانهدار به دنبال لوازمی هستند که با تمام لوازم دیگر همرنگ و یکدست باشد. وسایلی مانند مبلمان، فرش، میز ناهارخوری، میز تلویزیون، تابلوها در پذیرایی و وسایل آشپزخانه مثل یخچالفریزر، اجاقگاز، لباسشویی، ماشین ظرفشویی همرنگ را بهعنوان محصول ست به مشتری معرفی کنید. در این حالت با یک تیر دو نشان را هدف گرفتهاید و حتی میتوانید چند محصول را باهم بفروشید.4. معرفی مناسبترین مدلها برای هر متراژ و ابعاد
امروزه با زیادتر شدن جمعیت بسیاری از افراد محدودیت جا برای لوازمخانگی خود دارند و یا متراژ خانه بعضی از مشتریها ممکن است بزرگتر باشد. به همین منظور وسایلی مانند تلویزیون، کولرگازی را نسبت به متراژ پذیرایی خریداری میکنند و یا فروشنده نسبت به پذیرایی کوچکتر پیشنهاد میکند چستر مبل یا راحتی تهیه کنید. شما با تولید محتوا درباره لوازم مناسب با هر متراژ میتوانید به انتخاب مشتری کمک کنید.5. معرفی مناسبترین مدلها برای کاربردهای مختلف
بسیاری از مشتریها در انتخاب لوازمخانگی حساس هستند و میگویند یک محصول باید چند کاربرد متخلف داشته باشد. بهعنوانمثال برخی از میز ناهارخوریهای جدید بهطور کامل جمع میشود و به میز جلو مبلی تبدیل میشود. برخی تخت خوابها نیز بهطور کامل جمع شده و میتواند فضای خالی بیشتری در اختیار مشتری قرار دهد. شما با تولید محتوا درباره این محصولات هم ازنظر فضای کافی کمک کردهاید هم یک محصول با چند کاربرد مختلف معرفی کردهاید.6. معرفی 10 لوازم پرفروش خانگی
برخی از لوازمخانگی تا حد زیادی پر از نظرات مثبت و فروش بسیار بالایی دارند. به همین دلیل شما بایستی با توجه به نظرات مشتری آن کالا را برای فروشگاه خود موجود کنید و در صدر مطالب قرار دهید تا افرادی که به دنبال این محصولات هستند خریداری کنند. در زمان تولید محتوا برای آن محصول خاص به مزایای و این که چرا این مدل ها محبوب و پرفروش هستند، اشاره کنید.7. تمام چیزهایی که برای خرید یک لوازمخانگی خاص باید بدانید
بسیاری از مشتریها که به دنبال خرید لوازم خانگی برای جهیزیه هستند نیاز به نکاتی دارند تا از محصولات متنوع روز مطلع باشند و در خرید ضرر نکنند یا برای مدیریت هزینه ها در ابتدای زندگی وسایل با اولویت پایین تر را خریداری نکنند. در هنگام تولید محتوا لوازم خانگی باید دقت شود که مخاطب شما همیشه بهصورت تکی خرید نمیکند و گاهی چند وسیله را برای خرید مدنظر دارد. تهیه یک راهنمای کامل خرید لوازم ضروری منزل می تواند یک ایده خیلی خوب برای تولید محتوا در زمینه لوازم خانگی باشد.8. اخبار لوازم خانگی و معرفی برندهای مختلف
درنهایت شما برای توسعه بهتر کسبوکارتان میتوانید محتوایی را بهصورت خبری ارائه کنید و برندهای مختلف را برای خرید هر لوازمی معرفی کنید. در این زمینه حتی میتوانید تبلیغات کنید و از برند موردنظرتان در مورد مزایا، گارانتی کالا و شرایط خرید بهصورت اقساطی محتوا تولید کرده و مشتری را فروشگاه خود آشنا کنید. به طور مثال برند بوش محصولات لوازم خانگی با کیفیت تولید می کند حتی اگر جدید ترین محصولات این برند را هنوز برای فروش آماده ندارید؛ می توانید از وب سایت اصلی شرکت محصولات جدید را معرفی کنید.9. مقایسه مدل های مختلف لوازم خانگی
یک ایده عالی برای تولید محتوا لوازم خانگی، مقایسه مدل های مختلف موجود در بازار از یک محصول با یک کاربرد خاص است. مثلا می توانید با تهیه تصاویر و مشخصات دو مدل محصول مخلوط کن ویژگی های مدل ها را با هم مقایسه کنید. طراحی های اینفوگرافی خاص را برای محصول مهم فروشگاه اینترنتی خود حتما انجام بدهید. به طور مثال یک نمونه از مقایسه دو مدل مخلوط کن کنوود و بوش را در عکس زیر ببینید:نکات مهم تولید محتوا لوازم خانگی
درواقع در فرایند تولید محتوا فروشگاهی تعدادی نکته وجود دارد که زمینه یک مطلب باکیفیت در تولید محتوا را ایجاد میکند. این نکتهها شامل تولید محتوا لوازم خانگی نیز میشود که در ادامه ما به این 5 نکته میپردازیم:1. اهمیت ارائه مزایا و معایب در تولید محتوا لوازم خانگی
بسیاری از محصولاتی که خرید میکنیم ممکن است مزایا یا معایبی داشته باشد که مخاطب از آن بیخبر است. بهعنوانمثال یک فرش ماشینی ممکن است ارزانقیمت و زیبا باشد ولی تراکم کمتری داشته باشد. توصیه میکنیم در هنگام تولید محتوا لوازمخانگی در قسمتی از مطالب مزایا و معایب محصول را توضیح دهید تا مشتری انتخاب بهتری داشته باشد.2. ارائه کامل مشخصات در تولید محتوا لوازمخانگی
مشتری در ابتدا پس از دیدن نام، تصویر و قیمت یک محصول به سراغ مشخصات کلی آن میرود؛ زیرا هر کالایی امکانات خاصی دارد و بدون این مشخصات کمکی به افزایش و تبدیل مخاطبان به مشتری فروشگاه لوازم خانگی نمیشود. همچنین برای همه ما پیشآمده که برخی از فروشگاهها در تولید محتوا معمولاً توضیح محصول را خالی میگذارند یا به مشخصاتی بسیار کوتاه اکتفا و سعی میکنند این نقص را با دادن تخفیف بیشتر جبران کنند. ولی سؤال اصلی اینجاست که به نظر شما نوشتن و شرح دادن مشخصات بهتنهایی میتواند سبب فروش محصول شود؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که مشخص نیست زیرا مشخصات بهتنهایی اعتماد مخاطب را جلب نمیکند بلکه اطلاعاتی از محصول را به کاربر میدهد تا بهتر انتخاب کند.3. اهمیت تصویر در تولید محتوا لوازم خانگی
در برخی مواقع دیدهشده است که یک محصول در فروشگاههای اینترنتی تصویر ندارد. وقتی مخاطب تصویر کالا را نمیبیند برای خرید آن نیز اقدامی نمیکند زیرا مشتری اعتمادی به وجود محصول ندارد. درواقع شما برای جلب نظر مشتری محصول خود باید حداقل 5 تصویر را از زاویه دیدهای مختلف و قسمتهای مختلف آن تصویر با پس از زمینه سفید تهیه کنید. یکی از ترفندهای جالبی که در برخی فروشگاههای آنلاین استفاده میشود نوشتن مشخصات بهصورت یک تصویر کنار محصول است. یک نمونه از این نوع تولید محتوا را برای محصول اتو تفال با هم می بینیم:4. اهمیت تولید محتوا لوازم خانگی در پیج اینستاگرام
امروز اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و کسب درآمد است. شما با تولید محتوا در اینستاگرام هم میتوانید درآمد کسب کنید؛ زیرا امروزه بسیاری از خانمهای خانهدار در همین رسانه فعالیت میکنند که با تبلیغات در پیج های خاص مربوط به خانهداری مخاطب موردنظرتان را بهسادگی پیدا کنید. خوشبختانه پنتازوم یکی از حرفهایها در بخش تولید محتوا لوازم خانگی در اینستاگرام است و شما میتوانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. هزینه تولید محتوا اینستاگرام بستگی به موارد زیادی از جمله موارد زیر دارد:- تعداد پست ها و استوری ها
- نوع پست ها(عکس، ویدئو به شکل ریلز و …)
- کیفیت پست ها
- مدت زمان هر پست (در صورتی که ویدئویی باشد)
- موضوع دقیق صفحه و نوع پست هایی مورد نیاز است.
7 پاسخ
به نظر من بیشتر الان محتوایی جوابه که طرف ببینه مثلا از فلان محصول چطوری داره استفاده میشه.قابلمه. مخلوط کن … هر چی حالا تو لوازم خونگی.
دقیقا در همین متن چند نمونه ویدئو از همین مواردی که گفتین درج شده!
مخلوط کن هم توی لوازم خانگی خیلی پر فروش هست.
سلام بله و وسیله ی خانگی مورد علاقه ی ماست.
تولید محتوا لوازم خانگی برای اینستا هم انجام میدین؟
سلام بله در قالب پکیج های مختلف اینستاگرام تولید محتوا انجام میشه
سلام هزینه تولید محتوا اینستاگرام برای لوازم خانگی چقدره؟