تولید محتوا تغذیه و سلامت

سفارش تولید محتوا تغذیه و سلامت

5/5 - (4 امتیاز)

اگر سفارشی تولید محتوا در حوزه ی تغذیه و سلامتی دارید و یا صرفا یک تولید کننده ی محتوا در این حوزه هستید، این مطلب برای شما نگارش شده است.😊 حوزه تغذیه و سلامت یکی از پر طرفدارترین حوزه ها برای تولید محتوا است. چه یک پزشک متخصص تغذیه باشید و چه علاقه مند به این حوزه، این مطلب به کارتان می آید.

تغذیه و سلامتی یک موضوع واقعا پرمخاطب است. اما چرا؟ چون تقریبا می توان گفت که مخاطب این حوزه همه گروه های سنی را در بر می گیرد و جامعه هدف بزرگی دارد.

تاثیر مستقیم بخش تغذیه و سلامت بر کیفیت زندگی و حتی طول عمر بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل است که روزانه همه ما با بی شمار محتوای مربوط به این حوزه در صفحات مجازی بر می خوریم.

 

در این بین، ارائه یک تولید محتوای رقابتی و جذاب برای مخاطب کلید موفقیت شماست. محتوایی که از لحاظ به روز بودن، چند رسانه ای بودن ( شامل عکس، فیلم، کلیپ، اینوگرافی و …) و جامع بودن متمایز باشد.

 

در ادامه مطلب این مطلب از پنتازوم، از نکات مهم تولید محتوا تغذیه و سلامت، فرآیند تولید محتوا و هزینه تولید محتوای سایت تغذیه و سلامت صحبت می کنیم.

محتوا نمایش

تولید محتوا سایت تغذیه و سلامت چیست؟

تولید محتوا یعنی ایجاد ارتباط. 

✅در فضای مجازی این ارتباط را به کمک ساخت کلیپ، درج عکس ها، مقاله ها و تمامی موارد مربوط به حوزه کاری خود انجام می دهید. اگر حرفه ی شما مربوط به حوزه تغذیه، رژیم، سلامتی و تناسب اندام است، از این قاعده مستثنی نیستید.

جدول هزینه تولید محتوا سایت تغذیه و سلامت

بسته اقتصادی

1,799,000 هزارتومان
  • تولید محتوا : 3000 کلمه در ماه
  • برنامه ریزی تولید محتوا
  • لینک سازی داخلی
  • سنجش رقبا در کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوای قدیمی
  • پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب
  • نصب افزونه های لازم
  • مشاوره عمومی با کارفرما
  • پشتیبانی با تیکت
  • مدیریت گوگل وبمستر
  • بازبینی و سئو دسته بندی ها
  • بازبینی تایتل ها توسط مدیر سئو
  • بک لینک دستی و با کیفیت
  • ساخت اکانت شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با هاست و پیگیری امور فنی
  • تماس تلفنی ماهیانه = 1 بار
  • جلسه ماهیانه با کارفرما

بسته کاربردی

2,799,000 هزارتومان
  • تولید محتوا : 8000 کلمه در ماه
  • برنامه ریزی تولید محتوا
  • لینک سازی داخلی
  • سنجش رقبا در کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوای قدیمی
  • پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب
  • نصب افزونه های لازم
  • مشاوره عمومی با کارفرما
  • پشتیبانی با تیکت
  • مدیریت گوگل وبمستر
  • بازبینی و سئو دسته بندی ها
  • بازبینی تایتل ها توسط مدیر سئو
  • بک لینک دستی و با کیفیت
  • ساخت اکانت شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با هاست و پیگیری امور فنی
  • تماس تلفنی ماهیانه = 1 بار
  • جلسه ماهیانه با کارفرما

بسته حرفه ای

4,799,000 هزارتومان
  • تولید محتوا : 12000 کلمه در ماه
  • برنامه ریزی تولید محتوا
  • لینک سازی داخلی
  • سنجش رقبا در کلمات کلیدی
  • بهینه سازی محتوای قدیمی
  • پیشنهاد کلمه کلیدی مناسب
  • نصب افزونه های لازم
  • مشاوره عمومی با کارفرما
  • پشتیبانی با تیکت
  • مدیریت گوگل وبمستر
  • بازبینی و سئو دسته بندی ها
  • بازبینی تایتل ها توسط مدیر سئو
  • بک لینک دستی و با کیفیت
  • ساخت اکانت شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با هاست و پیگیری امور فنی
  • تماس تلفنی ماهیانه = 1 بار
  • جلسه ماهیانه با کارفرما

 

اهمیت تولید محتوا تغذیه و سلامت

امروزه با استفاده گسترده از اینترنت و دسترسی اقشار مختلف جامعه به آن، بسیاری از مردم در قدم اول یک جستجوی ساده در مورد موضوع مورد نظر خود انجام می دهند و دانسته های خود را به روز می کنند. موضوعاتی از قبیل  تغییر در عادات غذایی، پی بردن به مضرات و فوائد مواد غذایی، میزان کالری یک ماده مصرفی و صدها موضوع مرتبط با حوزه تغذیه و سلامت.  سوال های اساسی که با آن روبرو هستیم:

 

✅آیا مخاطب با محتوایی دقیق، به روز، دارای مستندات علمی و جذاب روبه رو می شود؟
✅آیا در جستجوهای اولیه خود به چنین محتوایی دست پیدا می کند؟ چه پارامترهای در بالا رفتن کیفیت محتوا تاثیرگذار است؟

اینکه مخاطب در جستجوهای اولیه به چه محتوایی دست پیدا می کند در جذب او به عنوان مشتری و انتخاب قدم های بعدی او تعیین کننده است.

همه این موارد نیاز به تخصص و توانمندی در بازاریابی اینترنتی و محتواسازی دارد و لازم است که به فرد مسلط و متخصص در این حوزه سپرده شود.

4 استراتژی در تولید محتوای تغذیه و سلامت

کلید رشد و پیشتازی یک سایت در میان رقبا ارائه محتوای با کیفیتی است که در نهایت منجر به جذب حداکثری مخاطب می شود. تا اینجا کار بزرگی انجام شده ولی کلید طلایی این است که موثر و هدفمند تلاش کنید تا مخاطب خود را راضی نگه دارید.

هر چه قدر او این مطلب را از شما دریافت کند که :  نظر و رضایت او برای شما مهم است، به بازخوردهایش اهمیت و تا جای ممکن ترتیب اثر می دهید، شما مجموعه ای پویا و به دنبال بهبود کیفیت خدمات خود هستید، و …. ، او را به خود وفادارتر کرده اید و در جهت اعتبار خود حرکت کرده اید.

برای اینکه سری میان رقبا بلند کنید این اقدامات اساسی را باید مورد توجه قرار دهید:

اینفوگرافی تولید محتوا تغذیه و سلامت

1. ارتباط با مخاطب برای تولید محتوا

ارتباط موثری که با مخاطب برقرار می کنید مخصوصا در دفعات اول مراجعه او، نقش بسزایی در بالا رفتن مراجعات بعدی او به سایت شما دارد. شاید به تازگی زیاد با این رویکرد برخورد کرده باشید که به محض ورود به سایتی، پیغامی بالا می آید با این مضمون که ” چه کمکی از من برمی آید؟” و یا ” دنبال چه هستی؟ “.

مخاطب با این پیام برداشت می کند که حضورش مهم است و کسی بدون تلف کردن وقت به دنبال رفع نیاز او ست.  زمانی که برای عمیق تر کردن و شناختن مخاطب خود می گذارید را یک سرمایه گذاری بدانید.

زمانی که برای عمیق تر کردن ارتباط و شناختن مخاطب خود می گذارید را یک سرمایه گذاری بدانید.

 

2. ارائه محتوای به روز و علمی تغذیه و سلامت

شاید بیشترین چیزی که می تواند اعتبار یک سایت را به چالش بکشد، ارائه محتوای منقضی شده و به روز رسانی نشده و یا بدون پشتوانه علمی محکم است.

باید در نظر داشت تعداد زیادی از مراجعین سایت با محتوای تغذیه و سلامت، احتمالا اطلاعات به روز و آگاهی نسبی در مورد موضوع دارند. بنابراین وقتی در سایت با ادعای اخباری تازه در این حوزه مواجه می شوند که در حقیقت می دانند این فرضیه مدت زیادی است در محافل علمی مطرح، رد یا پذیرفته شده، نسبت به بخش های دیگر محتوا نیز دلسرد می شوند.

به عنوان مثال مدت هاست که بر سر جایگزینی روغن مایع با جامد حرف و حدیث زیادی مطرح می شود. اگر سایتی بدون بیان اینکه این ایده مخالفین و موافقینی دارد تنها بر درستی یک نظر پافشاری کند، باز هم اعتماد مخاطب است که ضربه می خورد.

✅تولید محتوای با کیفیت و درخور مخاطب آگاه نیاز به یک دید همه جانبه دارد، وقتی بدانید متخصصی که هم دانش قابل قبول و به روزی در این حوزه دارد و هم با تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و دیده شدن حداکثری آشنایی کامل دارد، سر کار است خیالتان از بابت کیفیت محتوا آسوده می شود.

3. انجام نظرسنجی دوره ای از مخاطب

با این کار هم به مخاطب القا می شود که مراجعه او به سایت ارزشمند بوده و هم به صورت مستمر ارزیابی نسبت به کیفیت محتوای ارائه شده صورت می گیرد و در نتیجه تغییرات لازم اعمال می شود.

برای نشان دادن اهمیت نظرسنجی از مخاطبین، می توان به جای قرار دادن باکسی در انتهای محتوا که معمول اکثر سایت هاست.

در آغاز محتوا میتوان به مخاطب خاطرنشان کرد که دریافت نقطه نظرات او می تواند برای ادامه مسیر بسیار راهگشا باشد.

4. ارائه ویدئو رضایت مراجعین قبلی کلینیک

در تولید محتوا تغذیه و سلامت به این نکته مهم توجه کنید! هر چقدر تا الان ارتباط بهتر و قوی تری با مخاطب خود برقرار کرده باشید، در این مرحله کارتان آسان تر است. مخاطبین راضی خود را شناسایی کنید و از آن ها برای ارائه بازخورد مثبت حمایت بگیرید.

اگر این محتوا در قالب فیلم صورت بگیرد، تاثیرش دو چندان می شود. می توان به فرد بازخورد دهنده این اطمینان را داد که در صورت عدم تمایل چهره او نمایش داده نمی شود و یا فقط صدای او ضبط می شود.

بازاریابی محتوایی تغذیه و سلامت

شما هر چقدر محتوای به روز و جامعی تهیه کنید، مادامی که محتوایتان به طور گستره دیده نشود در رسیدن به هدف خود و جلب مشتری ناکام بوده اید. به عبارت دیگر کیفیت محتوای شما دو پارامتر تاثیر گذار دارد.
✅ محتوای علمی و تخصصی و به روز 
✅ محتوایی که شامل دسته کلمات کلیدی مربوط به حوزه تخصصی شماست و عامل اصلی دیده شدن مطلب شما در گوگل است.

15 ایده تولید محتوا سایت تغذیه و سلامت

 

1. تغذیه برای ورزشکاران

ارائه رژیم غذایی قبل، حین و بعد از تمرینات ورزشی برای ورزشکاران به خصوص کسانی که به تازگی ورزش را در برنامه های روزانه خود جا داده اند از اهمیت زیادی برخوردار است.

اینکه چه مواد غذایی و با چه فاصله زمانی نسبت به تمرینات مصرف شود تا بهترین بهره وری را برای ورزشکار به همراه داشته باشد باید زیر نظر متخصص باشد.

بعد از انجام یک فعالیت سنگین بدنی، اگر نوع، میزان و زمان تغذیه به دقت و درستی انتخاب نشود، می تواند حتی موجب افزایش وزن شود. میزان مصرف چربی، پروتئین، کربوهیدرات و کلسیم برای یک ورزشکار حرفه ای از حساسیت زیادی برخوردار است.

 

ارائه محتوایی که یک ورزشکار حرفه ای را متقاعد کند برای سلامتش لازم است به تغذیه هم به اندازه ورزش اهمیت بدهد و اطلاعات کاربردی را در اختیار او بگذارد مهم است.

اطلاعاتی نظیر اینکه هر ده دقیقه دویدن چه میزان کالری می سوزاند و یا میزان آب مصرفی یک ورزشکار به ازای هر نیم ساعت فعالیت بدنی سنگین چقدر باشد.

 

✅ فراموش نکنید شما برای دیده شدن احتیاج دارید تا به جزئیات بپردازید. 

2 .ادویه ها و تغذیه

امروزه ثابت شده که نقش ادویه فراتر از طعم و عطر غذاست. از مقدار مناسب برای استفاده از ادویه و تاثیرات هر کدام از آنها بر مزاج و درمان بهبود علائم بیماری های مختلف بگویید. بسیاری از ادویه هایی که خاصیت دارویی دارند برای مخاطبین ناشناخته اند. معرفی ادویه های خوش عطر و پر خاصیت می تواند مخاطب را مجاب کند که در سبد غذایی خود جایی برای آن ها باز کند.

ادویه های خطه های مختلف کشور را معرفی کنید و از غذایی بومی که در آن از این ادویه ها استفاده می شود فیلمی در محتوای خود بگذارید. بسیاری از مخاطبین به اطلاعات عمومی علاقه مند هستند. شما می توانید مثلا به مقالاتی بپردازید که مصرف فلفل چه تاثیری بر کالری سوزی دارد. 

 

3. نمونه برنامه های تغذیه

تا وقتی مخاطب نمونه عینی برنامه ی تغذیه را نبیند، در تصمیم گیری برای مراجعه به شما دچار شک و تردید است. یادتان باشد مشتری های شما از فرهنگ های مختلف با سلیقه ها ، عادات غذایی و دسترسی ها و امکانات متفاوت ممکن است به شما مراجعه کنند.

پس تا جایی که می شود  نمونه های شامل و جامع ارائه دهید.

مثلا نمونه هایی با عنوان ” برنامه غذایی برای جنوبی ها” و یا ” تغذیه و سلامت با حداقل هزینه” و … احتمالا می تواند افراد بیشتری را به عنوان مشتری جذب کند.

تغذیه برای ورزشکاران
نقش ادویه ها در تغذیه
کاهش وزن و تغذیه

4. تغذیه برای افراد دارای دیابت

داشتن برنامه غذایی برای افراد دارای دیابت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در صورت کنترل نشدن قند خون در طول زمان، فرد دارای دیابت ممکن است با کلکسیونی از بیماری های قلبی، کلیوی و یا بینایی مواجه شود.

فرد بیمار باید به این باور برسد که جدی نگرفتن  این بیماری ممکن است حتی به قطع عضو بیانجامد. از آنجا که رژیم این افراد جزئیات و دقت بیشتری را می طلبد، جا دارد که به صورت جدا مورد توجه قرار بگیرد.

 

✅ زمان مصرف وعده های غذایی، نوع مواد غذایی و حجم غذا در وعده های مختلف، همه ی اینها برای فردی که دیابت دارد نکاتی دارند که باید در محتوای مربوط مطرح شوند.

✅افراد دارای دیابت نوع 2 عموما از چاقی رنج می برند و داشتن یک رژیم غذایی مناسب، هم برای کنترل بیماری و هم برای کاهش وزن بسیار زیاد توصیه می شود. در کنار این حساسیت ها فرد دارای دیابت نباید دچار استرس ناشی از عواقب بیماری شود، لازم  است که به جنبه های روانی ماجرا هم به اندازه کافی توجه شود و به او این اطمینان خاطر داده شود که می تواند به برنامه غذایی متناسب با ذائقه اش برسد و از لحاظ روانی هم مورد حمایت قرار می گیرد.

5. تغذیه برای کاهش / افزایش وزن

اضافه وزن و یا کمبود وزن معضلی است که در گروه های مختلف سنی دیده می شود. از کودکی که به واسطه این مسئله از بسیاری از فعالیت های بدنی هم سن و سالانش عقب می افتد گرفته تا نوجوانی که دوران بلوغ را سپری می کند و به شکل افسار گسیخته ای در حال چاق شدن است، کارمندی که حداقل 8 ساعت در روز پشت مانیتور نشسته و به واسطه فعالیت بدنی کم، نگران افزایش وزن خود است و میانسالی که اضافه وزن  و یا حتی کمبود وزن، دیگر برای او تهدید جدی محسوب می شود، چرا که او در این مرحله احتمالا با بیماری های مختلفی که مقتضای سنش است دست و پنجه نرم می کند. همان طور که می بینید این حوزه طیف وسیعی از جامعه را شامل می شود.

✅تبلیغات برای رژیم کاهش وزن و افزایش وزن زیاد انجام می شود!اما چه عواملی است که مخاطب را به سمت برنامه غذایی شما می کشاند؟

این 3 نکته ی بسیار مهم کلید جذب مشتری در این حوزه است: 

  1. برنامه ای که تا جایی که می شود انعطاف داشته باشد.
  2. ( رژیم هایی با یک روز آزاد در هفته طرفداران زیادی دارند.)
  3. برنامه ای که متناسب با شرایط سنی، جنسیت، سابقه بیماری و ذائقه و عادات غذایی فرد به نحوی که او برداشت کند رژیم کاملا شخصی سازی شده است.
  4. برنامه ای که به او این اطمینان  را بدهد که در طول رژیم از لحاظ روانی کاملا حمایت می شود.

 

طول دوره رژیم باید مرحله بندی شود و به ازای با موفقیت پشت سر گذاشتن هر دوره جایزه ای را برای تشویق در نظر بگیرید.💪😉

 

مثلا اگر فرد به بازی کامپیوتر علاقه مند است قرار بگذارید که در صورت رسیدن به وزن مورد نظر آن را تهیه کند و یا یک برنامه تفریحی مورد علاقه خود را پی بگیرد.

6. ایده های تغذیه برای کودکان 

یکی از شکایت های اصلی والدین، به اصطلاح بد غذایی کودکشان است. کودکی که برای صبحانه یک تکه نان و برای ناهار یک بشقاب برنج سفید را ترجیح می دهد و مادری که درمانده شده و به دنبال راه چاره است. قطعا بسته های تشویقی قوی تری باید برای یک کودک در نظر گرفت. کودک مثل بزرگسال نیست که از فردا برای تغییر عادات غذایی خود اراده و اقدام کند.

پیشنهادهای جذابی مانند درست کردن پوستر مواد غذایی سالم و مقوی برای کودک، معرفی کارتونها و برنامه های کودک با محتوای تغذیه و سلامت، مشارکت دادن بچه ها در فرآیند آشپزی و در نهایت تولید محتوایی جذاب برای مادران بسیار راهگشاست. از گذاشتن کلیپ ها و فیلم های انرژی بخش در این قسمت دریغ نکنید.

بسیاری از اوقات کودک از خوردن یک غذا امتناع می کند زیرا بوی غذا را نمی پسندد. استفاده از ادویه ها و یا طعم دهنده های مورد علاقه کودک بسیار کارگشاست. ظاهر غذا هم می تواند کودک را به خوردن و یا نخوردن غذا تحریک کند.

خیلی از اوقات در ساعات مشخصی از روز کودک اشتهای بیشتری برای خوردن دارد. باید محتوایی برای مخاطب ترتیب داد که او ببیند چالش های مربوطه به صورت همه جانبه در نظر گرفته شده و اینجا جایی است که او می تواند اعتماد کند که کلید حل مشکل به دست شماست.

 

میوه ها و سلامتی
کالری خوراکی ها
غذای کودکان

7. تغذیه و رژیم در ایام تعطیل 

بسیاری از افرادی که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند، خیلی دلشان می خواهد که روزهای تعطیل محدودیت غذایی نداشته باشند و پا به پای دیگران بی دغدغه هر آنچه را میل دارند بخورند. این هنر شماست که محتوایی را در نظر بگیرید که هم فرد متقاضی رژیم را راضی نگه دارد و هم در ایام تعطیل تلاش ها و مراقبت های طول هفته را هدر ندهد.

✅برنامه غذایی در این ایام طبیعتا باید انعطاف بیشتری به نسبت روزهای دیگر هفته داشته باشد. 

 یکی از عواملی که باعث می شود فرد مدت زمان بیشتری را در یک رژیم بماند این است که تا جایی که می شود در خواست ها و نقطه نظرات او هم در نظر گرفته شود و با همراهی خود او رژیم بنا شده باشد.

✅هر چقدر تعامل بین مخاطب و موسسه شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت رژیم بیشتر است. به عنوان مثال برنامه ریزی برای آزاد بودن یک وعده غذایی در پایان هفته می تواند باعث پایبندی بیشتر فرد به رژیم شود.

 

8. آموزش تهیه غذاهای سالم و رژیمی

امروزه اهمیت تغذیه و سلامت برای همگان مشخص است و بسیاری از افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و درگیر اضافه یا کمبود وزن نیستند، هم چنان به دنبال این هستند که تا جایی که می شود وعده های غذایی شان را سالم و غنی از مواد مفید بکنند. نمونه های مختلفی از غذاهای سالم برای هر کدام از وعده های غذایی، به همراه دستور کامل طبخ می تواند برای مخاطب بسیار جذاب و الهام بخش باشد.

✅ هر چه تنوع این نمونه ها با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و فرهنگی مخاطبین مختلف بیشتر باشد و هر چه نحوه ارائه این محتوا بر اساس استانداردهای مربوطه و با کیفیت بالا تهیه شده باشد، مشتری بیشتری جذب خواهد شد. در این بخش تهیه فیلمی از طبخ غذاهای سالم و رژیمی قطعا برای مخاطب جذاب است. 

 

9. کالری خوراکی ها

خیلی از افراد زمانی که اعداد را وارد بازی می کنند و درگیر کار با عدد می شوند، موضوع برایشان ملموس ترمی شود و ارتباط بهتری برقرار می کنند. افرادی هستند که وقتی یک رژیم غذایی را دنبال می کنند، مدام در حال جمع و تفریق کالری های مصرفی شان هستند. دسته بندی مواد غذایی متفاوت و ارائه کالری هر کدام از آنها برای این دسته از افراد بسیار پرکاربرد است. تولید محتوایی کاربردی، و خلاقیت در نحوه ارائه این محتوا می تواند یک مزیت رقابتی به حساب بیایید.

✅ جدای از آوردن کالری هر ماده غذایی، می شود برای راحت تر کردن کار مخاطب کالری مثلا 5 قاشق غذاخوری لوبیا پلو و یا یک ساندویچ اولویه را محاسبه و ارائه کرد. هر چقدر محتوای تولید شده دم دستی تر و کاربردی تر باشد، مخاطب بیشتری جذب می شود. تا جایی که می شود از الگوهای تکراری برای ارائه محتوا باید پرهیز شود.  

 

10. میوه ها و تغذیه و سلامتی

برای این بخش، محتوایی جامع و شامل می تواند تولید شود.  از کالری انواع میوه ها و سبزیجات گرفته تا انواع رژیم های خام گیاه خاری و گیاه خواری.

می شود نمونه هایی از این رژیم ها را مطرح کرد و جایگزین مناسب برای انواع پروتئین حیوانی را معرفی کرد. حفظ یکپارچگی در کل محتوای تولیدی بسیار حائز اهمیت است.

اینکه مطالب یک بخش از محتوا نه تنها ناقض بخش دیگری نباشند، بلکه یک ایده کلی و یک سبک تفکر در کل متن جریان داشته باشد مخاطب را مجاب می کند که این محتوا بر اساس اصول و دیدگاهی شکل گرفته و اعتماد او هر چه بیشتر جلب می شود.

✅به علاوه در تدوین هر بخش از محتوا، می توان به محتوای سایر بخش ها اشاره کرد و یا مطالبی در تکمیل آنها اضافه کرد. 

به عنوان مثال در این بخش می توان چند نمونه از غذاهای سالم و رژیمی که با میوه ها درست می شوند را معرفی کرد. و یا خلاقیت هایی را که با انواع میوه برای غنی کردن برنامه غذایی کودکان می شود اعمال کرد بیان نمود. در این  بخش از محتوا به کارگیری فیلم و عکس مطلب را بسیار گیراتر می کند. می شود به ریزمغذی های موجود در این دسته از مواد غذایی اشاره کرد و از اهمیت فیبر در برنامه غذایی سخن به میان آورد. هم چنین می توان راهکارهایی جهت ایجاد یا تغییر عادت در مصرف سبزی و میوها اشاره نمود.

 

 

11. تغذیه برای افراد پرمشغله 

 

 

کارمندی را تصور کنید که لزوم تغییر در عادات غذایی خود را می داند ولی به این باور رسیده است که رژیم برابر است با سپری کردن دو برابر زمان فعلی در آشپزخانه برای تهیه انواع سالاد و میان وعده های سالم! در نهایت هم با خود به این نتیجه می رسد که گرفتن رژیم را تا زمان بازنشستگی به تعویق بیاندازد. شما تا جایی که می توانید باید محتواهایی را ارائه دهید که دغدغه ها و شرایط اقشار مختلف جامعه را پوشش دهید. تا جایی که می شود تعامل خود را با مخاطب بالا ببرید.

✅ به عنوان مثال بخشی را در محتوای خود قرار دهید و از مخاطب بپرسید که : شما به عنوان یک کارمند چه دغدغه هایی را برای گرفتن رژیم غذایی سالم دارید؟ ” هر چه قدر بیشتر بتوانید مخاطب را در گیر تعامل با خود بکنید، هم محتوای آتی خود را بهتر می توانید غنی و به روز بکنید و هم این باور را به او القا می کنید که ما احتیاجات شما را می شنویم و در تلاشیم تا برای کمک به شما آن ها را هر چه بیشتر لحاظ کنیم. 

 

 

12. تغذیه و پیشگیری از بیماری ها

القای این باور مهم که داشتن تغذیه سالم فقط برای تناسب اندام نیست، و با یک رژیم غذایی خوب می توان از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد و یا حتی تا درمان بعضی از بیماری ها پیش رفت قدم بزرگی در جذب مخاطب است. اینکه رژیم گرفتن اولویت کسانی است که دغدغه ای جز تناسب اندام ندارند و مختص به اصطلاح مرفهین بی درد است باید در محتوا به صورت جدی به چالش کشیده شود. بگردید و نمونه هایی واقعی از افرادی که بیمار بودند و باور دارند با تغییر در تغذیه خود علائم بیماری شان به شکل چشمگیری بهبود یافته است را معرفی کنید. در این بخش، از یافته ها و فرضیه های به روز دنیا در دانشگاه های پیشرو در جهان غافل نشوید. اخبار به روز مربوط به این حوزه را پوشش دهید. به علاوه می توانید محتوایی با این مضمون که  چاقی، مادر بسیاری از بیماری هاست به تاثیر غیر مستقیم رژیم غذایی مناسب بر پیشگیری از بیماری ها اشاره کنید. ببینید محتواهای منتشر شده در این بخش چه کمبودهایی دارند، آن ها را به محتوای خود اضافه کنید. به عنوان مثال آیا به این موضوع که در هر دوره سنی چه ماده غذایی مصرف شود تا پیشگیری از بیماری موثرتر صورت بگیرد به اندازه کافی پرداخته شده است یا همچنان جای کار دارد. برای تولید محتوای خوب باید خود را در معرض سوالات مختلف قرار بدهید. 

13. معرفی انواع رژیم های سلامتی و تغذیه 

تعریف رژیم در گذشته با مفهوم مقاومت در برابر خوردن گره خورده بود. امروزه اما چنین نیست. برای سلائق، شرایط و محدودیت های مختلف، رژیم های متفاوتی تنظیم و ارائه می شود. در محتوای خود به صورت اجمالی هر کدام را معرفی کنید و نمونه ای موفق از هر کدام بیاورید. خوب است مخاطبین خود را که از این رژیم ها استفاده کرده اند فرا بخوانید و در محتوا، بخشی را برای گفت و گو بین آنها ترتیب دهید.

از برگزاری ایونت گرفته تا بیان نقطه نظراتشان از طریق فرستادن صدا یا فیلم. چنین اتفاقی می تواند مراجعه به سایت شما را چند برابر کند، چرا که مخاطب همیشه از تجربه ها بیشتر از تبلیغاتِ صرف و باید ها و نباید های خشک استقبال می کنند. باید به مخاطب گوشزد کنید که پیروی از یک برنامه غذایی مسیری است که باید آهسته و پیوسته قدم بردارید. رژیم های زیادی هستند که تضمین می کنند در کوتاه مدت به وزن ایده آل خود می رسید. از تاثیرات منفی بلند مدت چنین رژیم هایی برای مخاطب بگویید. 

14. تغذیه برای مادران باردار   

یکی از دغدغه های اولیه یک مادرباردار، افزایش وزن خصوصا در ماههای پایانی دوران بارداری است. در عین حال که مادر برایش مهم است جنین تمام مواد غذایی مورد نیاز را دریافت کند، نمی خواهد برای رسیدن به تناسب اندام بعد از تولد فرزندش بیش از حد به دردسر بیفتد. ضمن اینکه مهمتر از تناسب اندام، مبتلا نشدن به بیماری هایی است که یک مادر باردار را تهدید می کند.

خوب است که محتوای متفاوتی برای مادرانی که از قبل بیماری زمینه ای داشتند، مادرانی که در طول این دوران مبتلا شده اند و سایر مادران باردار تنظیم و ارائه شود. به علاوه میتوان رژیم همراه با مکمل های غذایی مناسب را برای هر کدام از دوره های سه ماهه در نظر گرفت.

15. ارائه آمار و اطلاعات در حوزه تغذیه و سلامت   

از کلی گویی پرهیز کنید و آمار و اطلاعات را به صورت عدد و با جزئیات دقیق ارائه دهید، چرا که محتوای شما را به میزان چشم گیری برای مخاطب باورپذیرتر می کند. جدیدترین تحقیقات حوزه خود را شناسایی کند و اشتراک مجلات و روزنامه های معتبر جهان را در این حوزه بگیرید تا از رقبا در دادن آمار و اطلاعات جلو بیفتید.

تولید محتوا تغذیه و سلامت در اینستاگرام 

اگر در حوزه تغذیه و سلامت فعالیت می کنید، اینستاگرام یک فضای ایده آل برای تولید محتوا و جذب مخاطب است. افراد زیادی برای پیدا کردن اطلاعات در مورد مراکز مختلف پزشکی، تفریحی و تجاری و یا خرید محصول به صورت خرده فروشی و یا عمده فروشی حتما به صفحه کسب و کار مورد نظر در اینستاگرام سر می زنند.

محتوای ارائه شده در صفحه، نحوه ارائه آن و استفاده از انواع روش های تولید محتوا مانند اینفوگرافی، عکس، فیلم و … موجب می شود مخاطب به این نتیجه برسد که این کسب و کار به جایگاه خوبی در بین رقبا رسیده و سر پاست و می توان به آن اعتماد کرد.

برای اینکه صفحه اینستاگرام، معرفی کننده خوبی از آن کسب و کار باشد و به شکلی جامع و هدفمند آن را تبلیغ کند، نیاز به تخصص و توانمندی در تولید محتوای مناسب برای این بخش است.

به کار بردن تیترهای گیرا و جذاب در اینستاگرام به بازدید از صفحه مورد نظر بسیار کمک می کند. هم چنین ارائه مطالب به شکلی مرتبط و با یک روند مناسب و استفاده درست از هشتگ ها نیز مخاطب را از سردرگمی در می آورد. حضور موثر در اینستاگرام، به گونه ای که مشخص باشد در هفته چند استوری و چند پست گذاشته می شود بسیار اهمیت دارد.

بمباران محتوای کم اهمیت ارزش صفحه ی کسب و کار را پایین می آورد.

رعایت مجموعه ای از نکات حرفه ای به علاوه تولید محتوایی متفاوت و ارزشمند آن قدر برای یک کسب و کار مهم است که در برون سپاری این بخش به افراد غیر حرفه ای نباید ریسک کند.

 

انواع تولید محتوا تغذیه و سلامت

مثل تمامی حوزه ها، برای  تولید محتوا تغذیه و سلامت روش های مختلفی وجود دارد. توصیه ی پنتازوم استفاده از ترکیب همه ی انواع تولید محتوا برای جلب رضایت مشتریان است. در ادامه این مدل ها را با هم مقایسه می کنیم. 

تولید محتوا ویدئو تغذیه و سلامت 

استفاده از ویدئوهای متنوع برای محتوای تغذیه و سلامت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. از ویدئو های رضایت مخاطبین از رژیم های دریافتی گرفته تا تهیه کلیپی خنده دار از آشپزی مادر و فرزند.  قرار دادن ویدئوی صحبت متخصص تغذیه با مخاطبین قطعا از انتشار نوشته ای توسط او بر روی مخاطب بیشتر اثر می گذارد.

 

 تولید محتوا به صورت مقاله سایت (متنی) 

جامع ترین و بیشترین بخش را در تولید محتوا قسمت نوشتاری به خود اختصاص می دهد. این بخش تنها پر کردن صفحه و نوشتن مطالبی مرتبط با موضوع محتوا نیست. مطلب تا جایی که می شود باید مفید، کاربردی، به روز و جذاب تنظیم شده باشد.  

اینفوگرافی تغذیه و سلامت

از آنجا که مواجهه با یک متن طولانی بدون عکس خسته کننده است، استفاده از عکس و اینفوگرافی در تولید محتوا توصیه می شود. به طور خلاصه اینفوگرافی دادن یک سری اطلاعات به صورت شسته و رفته از طریق نمودار، چارت و دیاگرام و … است.      

 تولید محتوا پادکست تغذیه و سلامت

استفاده از پادکست در هنگام رانندگی، آشپزی و یا هر فعالیت روزمره ی دیگری که نیاز به تمرکز بالا ندارد این روزها جای خود را پیدا کرده و کم کم تبدیل به فرهنگ می شود. از آنجایی که دراین حوزه هنوز به اندازه محتوای متنی و حتی ویدئویی کار نشده، تلاش برای تولید محتوایی با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و یک مزیت رقابتی مهم به شمار می آید. پیشنهاد تولید پادکست و یا درخواست تبلیغ در یک پادکست پر مخاطب نیز یکی از راههای جذب مشتری است.

پاسخ این پرسش بستگی به این موضوع دارد که شما به چه نوع محتوایی احتیاج دارید و چه میزان محتوا برای کسب و کارتان مورد نیاز است. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم برای برآورد دقیق هزینه تولید محتوا در حوزه تغذیه و سلامت با کارشناسان ما در پنتازوم در تماس باشید. 

✅ 09223896531  

به نظر ما شما باید از پتانسیل تمام شبکه های اجتماعی و فضای گسترده مجازی برای تولید محتوا استفاده کنید. هر یک از این فضاها به شکل متفاوتی در بازدهی و پیشرفت حوزه کاری شما موثر هستند. بنابراین بهتر است تولید محتوای شما تنها محدود به یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام نباشد.

ما به شما پبشنهاد می کنیم اولویت اصلی شما تولید محتوای بهینه سازی شده و حرفه ای برای وب سایت تان باشد و در کنار آن به سراغ تولید محتوا تغذیه و سلامت برای اینستاگرام و دیگر پلتفرم ها بروید.

تولید محتوای جذاب و در عین حال حرفه ای و منطبق با اصول سئو و بهینه سازی سایت، باعث می شود مخاطب با جست و جوی کلمات کلیدی مربوط به این حوزه فعالیت تان به راحتی سایت شما را در گوگل پیدا کند و در نتیجه آمار بازدید سایت شما بالا برود.

برای نتیجه گرفتن از تولید محتوا تغذیه و سلامت باید بر روی کلمات کلیدی سایتتان کار کنید. کمک گرفتن از متخصصان سئو به بهبود سایت شما کمک شایانی می کند. برای بهره مندی از این خدمات می توانید با پنتازوم تماس بگیرید.

✅ 09223896531     

قبل از هر چیز مشاوره کسب و کار ما در خدمت شماست. سپس بعد از بررسی های دقیق، میزان و نوع تولیدمحتوایی که مورد نیاز شماست مشخص می شود. بعد از این مرحله هم تولید محتوا و پشتیبانی های لازم برای شما با بهترین کیفیت انجام می پذیرد.

جدیدترین مقالات

ما را در تلگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در آپارات دنبال کنید
@pentazoom
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
@pentazoom
ما را در یوتیوب دنبال کنید
@pentazoom

مقالات مرتبط در پنتازوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *