مجوز نماد اعتماد الکترونیکی
Rate this post

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کار من چه کمکی می کند؟ مجوز نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad) چیست و چرا باید آن را دریافت کنیم؟ در این خدمت پنتازوم چه چیزی به من ارائه می شود؟ یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است. به عبارتی وجود مرجعی که به خریداران کالا و خدمات شما این اطمینان را می دهد که فروشنده معتبر است، ضروری است.

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی که در واقع از سوی  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به شما ارائه می شود، مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد. ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیکی تاثیر زیادی روی اعتماد مشتریان به کسب و کار شما دارد. بنابراین توصیه ما به دریافت آن است. در نظر داشته باشید که بانک ها نیز تنها برای سایت هایی که دارای مجوز نماد الکترونیک (Enamad) باشند درگاه پرداخت بانکی مستقیم می دهند.

اینماد چیست و چرا باید آن را دریافت کنیم؟

اینماد مجوز فعالیت شما در فضای مجازی است.  داشتن ای‌نماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیک باعث افزایش اعتماد خریداران برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود. بنابراین خریداران با اطمینان بیشتر نسبت به خرید کالا با استفاده از خدمات اینترنتی اقدام می‌کنند.

دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

چطور می توانم برای دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) اقدام کنم؟

شما می توانید برای ثبت درخواست ای‌نماد برای سایت فروشگاهی ، شخصی یا شرکتی خود (که در آن محصول یا خدمتی را به صورت آنلاین به فروش می رسانید) به سایت enamad.ir وارد شوید. در این سایت باید تشکیل پرونده بدهید  و سپس اطلاعات مورد نیاز از جمله آدرس دامنه سایت فروشگاهی خود را وارد نمایید و سپس فرم ثبت نام شامل اطلاعات و مدارک مرتبط با هویت مالک کسب و کار اینترنتی و  نیز اطلاعات مرتبط با وبسایت کسب و کار اینترنتی را تکمیل و تصویر مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید. در نظر داشته باشید که باید برای درخواست نماد اعتماد الکترونیک  باید وبسایت فروشگاهی شما فعال و در حال بهره‌برداری باشد.

 

توجه داشته باشید که برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک لازم است که سایت فروشگاهی شما توسط کارشناسان مرکز تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی (اینماد) بررسی و تایید شود و پس از طراحی سایت اولیه اقدام به ثبت نام در سامانه نماد اعتماد الکترونیک نموده و مراحل کار را انجام دهید. دریافت نماد اعتماد الکترونیک قبل از اقدام به قرارداد با شرکت های پرداخت الکترونیک بانکی الزامی است. زیرا بانک ها فقط با وجود نماد اعتماد الکترونیکی به شما درگاه مستقیم خواهد داد.

توجه مهم: دریافت مجوز نماد اعتماد الکترونیکی نیازمندی هایی دارد که کسب و کار شما باید آن ها را داشته باشد. وظیفه کارشناس پنتازوم اعلام این موارد به شماست.

در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید
فرستادن دیدگاه
1 دیدگاه در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید
  • سمانه
    1 سال پیش

    هر کارشناس 3 سال طول میکشه که جواب بده.