تولید محتوا معماری

تولید محتوا معماری

4.6/5 - (9 امتیاز)

با تولید محتوای معماری می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید! تولید محتوا اساس هر کسب و کاری است و در واقع سفارش تولید محتوا در همه ی کسب و کارها اهمیت پیدا کرده است. اگر برای تولید محتوا سایت معماری یا تولید محتوا صفحه اینستاگرام خود در زمینه معماری نیاز به کمک دارید، از یک شرکت خوب مثل پنتازوم استفاده کنید. شرکت ما در حوزه تولید محتوا معماری داخلی نیز فعالیت می کند. خدمات تولید محتوای معماری هم برای سایت و هم برای صفحات اینستاگرام ارائه می شود.

با فضای رقابتی که این روزها بین کسب و کارهای مختلف به وجود آمده است باید از شیوه ها و ایده های جدیدی برای پیدا کردن مشتری استفاده کنید. برای موفق شدن در فضای رقابتی ایجاد شده، معماران نیز مانند سایر افراد نیاز به تولید محتوا دارند. به همین دلیل تولید محتوای معماری به عنوان یک راه حل به شما پیشنهاد می کنیم. اگر نیاز به مشاوره رایگان پنتازوم در زمینه ی تولید محتوای معماری دارید، شماره خود را در کادر زیر وارد کنید:

تولید محتوا سایت معماری

یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ یک کسب و کار در حوزه ی معماری (این خدمات می توانند مربوط به حوزه طراحی پلان، اجرا، بازسازی، نوسازی و … باشند) طراحی وب سایت است. بعد از طراحی سایت هم واجب ترین کاری که برای آمدن به صفحه اول گوگل باید انجام بدهید، تولید محتوا است. با راه اندازی وب سایت و تولید محتوا معماری، می توانید برند خود را هر چه بیشتر در ذهن مخاطبان ماندگار کنید. با استفاده از تولید محتوا معماری در وب سایت و رعایت اصول سئو، کسب و کار شما هر روز پر رونق تر خواهد شد. در زمینه طراحی سایت معماری نیز می توانید از کمک ما استفاده کنید.

 با استفاده از امکاناتی که در سایت دارید، از طریق تولید محتواهای مختلف متنی و تصویری، می توانید بهتر به هدف خود برسید. 

3 نکته درباره تولید محتوا معماری

معماران در شاخه های مختلف تخصصی، خدماتی برای ارائه دارند. محتوا برای ارائه در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام یا حتی سایت نیاز به ادیت، بازبینی و پردازش دارد. به طور مثل ممکن است شما تصاویر و ویدئوهای خام مربوط به نمونه پروژه های اجرا شده در حوزه بازسازی و نوسازی انواع ساختمان را داشته باشید. اما برای منتشر کردن همین محتوا نیاز به ادیت، پردازش، تهیه ویدئو یا کلیپ های جذاب با موزیک مناسب و کاورهای جذاب هست. به این کار تولید محتوا می گویند. یکی از بهترین ایده هایی که می توانید به وسیله ی آن تولید محتوا کنید، استفاده از عکس های قبل و بعد از کار است. در ادامه یک نمونه از قبل و بعد از پروژه معماری را با هم می بینیم:

 برای تولید محتوا معماری تاثیرگذار که برای شما مشتری به همراه داشته باشد، نیاز است که به مواردی توجه داشته باشید:

  • مخاطبان و جامعه هدف خود را بشناسید:

اطلاع از سبک زندگی و آن چیزی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، کمک زیادی به رونق کسب و کار شما می کند. پیشنهاد می کنیم مخاطبان و منطقه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید را بهتر بشناسید و این اطلاعات را با شرکتی که وظیفه ی مدیریت صفحه اینستاگرام یا سایت معماری شما را دارد، در میان بگذارید.

  • قبل از تولید محتوای معماری به اهداف و ارزشهای مخاطبان آگاه باشید:

برای اینکه کسب و کار خود را توسعه بدهید، باید بدانید که هدف مخاطبان شما چیست و از شما چه می خواهند. برای همین با تولید محتوا معماری مناسب می توانید خود را به مشتریان نزدیک کنید. هر چه با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید، بیشتر جذب شما شده و ناخودآگاه کسب و کار شما رونق پیدا می کند.

  • با تولید محتوا ارتباط برقرار کنید:

به دنبال روش های مختلف باشید. می توانید از بزرگان معماری نمونه های اجرا شده بگذارید و در مورد شاهکارهای معماری در صفحه اینستاگرام یا سایت خود صحبت کنید. طرح های آنها را بررسی کنید. 

گذاشتن معماری قدیمی و عکس های نوستالژیک مثل این عکس ها می تواند به جذب مخاطب کمک کند. دنیای ایده بی انتهاست!

جدول هزینه‌ها و سفارش تولید محتوا معماری

برای اینکه تولید محتوای ارزشمندی داشته باشیم باید بدانیم که مخاطبان شما نیاز به چه چیزی دارند. پاسخ به نیاز کاربر مساوی است با برندسازی بهتر و در نهایت درآمد بیشتر! هزینه تولید محتوا معماری به عوامل مختلفی از جمله این موارد بستگی دارد:

  • نوع تولید محتوا (مثلا ادیت و تولید پست ویدئویی، تولید محتوا متنی، تولید محتوا به صورت پست اینستاگرام و … )
  • کیفیت محتوا
  • تعداد محتوای مورد نیاز

هزینه ارائه شده در جدول هزینه تولید محتوا پنتازوم، برای معماری نیز صدق می کند. اگر نیاز به برنامه های اختصاصی تر در زمینه تولید محتوا معماری دارید، با ما در تماس باشید. 

ساخت پیج معماری و مدیریت آن

داشتن پیج معماری از سریعترین و بهترین روش هایی است که یک معمار می تواند نمونه کارهای خود را در آن به نمایش بگذارد و فالوور جمع کند! برای ساخت پیج مواردی را باید در نظر بگیرید که به صورت مختصر در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

_ پیچ معماری را با پیج شخصی اشتباه نگیرید. افرادی شما را فالو می کنند به دنبال طرح و ایده معماری هستند. برای همین تمرکز خود را روی معماری و تولید محتوا معماری مناسب بگذارید.

 

_ متناسب با نیاز مخاطبان خود تولید محتوا معماری را انجام دهید. وقتی نیاز مخاطب خود را بشناسید این پیغام را به مخاطب می دهید که برای او و خواسته های او احترام قائل هستید.

_ می توانید نمونه های قبل و بعد از پروژه های خود را به شکل پست های جذاب و یا ریلز در اینستاگرام منتشر کنید. تجربه پنتازوم ثابت کرده است که نمونه های واقعی از کارهای خود شما بهترین بازخوردها را دارند.

_برنامه داشته باشید و براساس برنامه از پیش طراحی شده اطلاعات مرتبط در پیج قرار دهید.

_نگاهی به صفحات معماری داخلی و خارجی داشته باشید. شما می توانید بدون کپی برداری از ایده های پیج های خارجی و یا پینترست استفاده کنید تا بهترین پست ها را برای صفحه خود تولید کنید.

تولید محتوا معماری داخلی

بدون اغراق تولید محتوا معماری داخلی چیزی نیست جز تهیه ی پست های جذاب از بهترین نمونه های اجرا شده! با توجه به مدرنیته شدن جوامع، تمایل افراد به استفاده از دکوراسیون و معماری داخلی مدرن بیشتر شده است. علاوه بر اینکه با کوچک شدن ابعاد ساختمان ها و گرایش افراد به آپارتمان نشینی، نقش معماران داخلی بیش از قبل پررنگ به نظر می رسد. ایده های معماران طراحی داخلی نقش زیادی برای استفاده ی بهینه از فضا و ایجاد یک فضای آرامش بخش واقعا کارگشاست. برای همین تولید محتوا معماری در این مورد بسیار محبوب مخاطبان است.

رعایت اصول تولید محتوا معماری در این حوزه، علاوه بر اینکه مخاطبان زیادی را جذب برند و طرح های شما می کند، در تغییر سلیقه افراد و سبک زندگی آنها نیز تاثیر اساسی دارد.

ویدئوهای جذاب از سبک معماری داخلی پروژه های مختلف غوغا می کند! این ویدئو که یک ریلز جذاب اینستاگرام است را ببینید و لذت ببرید!

تولید محتوا صفحه اینستاگرام معماری

از بین شبکه های اجتماعی مختلف، اینستاگرام در حال حاضر از محبوب ترین رسانه های اجتماعی در ایران است. برای همین فرصت خوبی برای ایجاد کسب و کار مجازی از طریق اینستاگرام فراهم شده است. استفاده از اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای معرفی پروژه های یک شرکت معماری و همچنین طرح های ارائه شده معماران ایجاد می کند.

ولی با این حال، تولید محتوا معماری در صفحه اینستاگرام برای معماران یک چالش محسوب می شود چرا که اطلاعات خام باید تبدیل به ویدئو یا پست های مناسب برای درج در اینستاگرام شوند. همین جاست که خدمات شرکت هایی مثل پنتازوم به کمک صاحبان کسب و کار می آید. در ادامه روش هایی برای فعالیت بهتر یک صفحه ی معماری در اینستاگرام معرفی می کنیم.

  • در اینستاگرام با فالوور ها ارتباط برقرار کنید:

از روش های مختلفی برای ارتباط با مشتری استفاده کنید. نظرسنجی بگذارید. لایو برگزار کنید. در سفرهای خود، مخاطبان مجازی را همراه خود ببرید.

بعد از اینکه طرح و پلان خود را تکمیل کردید، آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا استوری کنید تا فالوورها بتوانند نظر خود را در مورد طرح بیان کنند. در میان نظراتی که گفته می شود، در بسیاری موارد ایده های جدید برای طرح جدید به ذهن شما می رسد. یا ممکن است ایرادی در طرح شما باشد که به چشم متخصصان دیده نشده باشد.

  • برند معماری خود را داشته باشید:

هدف شما از تولید محتوا معماری، کسب درآمد و معرفی برندتان است. برای همین بهتر است که برند خود را بسازید و تلاش کنید که مخاطبان شما را با برندتان بشناسند نه با نام خانوادگی شما. البته برخی از معماران روی برند شخصی خود کار می کنند که در این صورت می توانید یک صفحه به اسم خودتان داشته باشید. 

9 ایده تولید محتوا معماری

اصولا هدف از تولید محتوا در زمینه معماری یا هر زمینه دیگر جذب مخاطب است. با ایده هایی که در این بخش که خود ما برای مشتریان تولید محتوا معماری استفاده می کنیم آشنا شوید. 

1. نشان دادن روند پیشرفت پروژه های معماری

می توانید از روزهایی که به پروژه سر می زنید، فیلم یا عکس تهیه کنید.

همان روز موارد را به شکل استوری در اینستاگرام منتشر کنید. با اینکار فالوور ها را مشتاق و کنجکاو می کنید. اصلا چه مواردی برای ادامه پروژه مورد نیاز است؟

2. فیلم برداری از پشت صفحه کارگاه معماری

بهتر است در برخی اوقات پشت‌صحنه کارها و طرح های خود را نیز در صفحه قرار دهید. مخاطبان علاقه زیادی دارند که بدانندروند اجرای پروژه ها چگونه است؟ 

طراحی ها چقدر زمان می برند؟ چطور اجرا می شوند و چقدر باید برای اجرایی کردن آن ها تلاش کرد!

3. فیلم برداری از روز تحویل پروژه معماری 

این پست ها می تواند نمایش دهنده نهایی زحمات شما در طول یک پروژه باشد. یادتان هست همین چند ایده قبل در مورد نشان دادن روند پیشرفت پروژه گفتیم؟

حتی می توانید در انتهای یک پروژه معماری فیلم و عکس هایی که در طول مدت انجام کار جمع آوری کرده اید را با هم میکس کنید و به همراه عکس های قبل و بعد کار یک ویدئو جذاب از آن ها بسازید.

در تولید محتوا معماری خلاقیت داشته باشید. از این که روند واقعی انجام پروژه ها را نشان بدهید، نترسید.

4. درج عکس های قبل و بعد از کار

یکی از جذاب ترین انواع محتوایی که به خصوص در اینستاگرام می توانید درج کنید، نمونه های قبل و بعد از انجام کار است. اکثر افراد از تغییرات حیرت زده می شوند!

5. تولید محتوا با پست های آموزش نرم افزارهای معماری

با استفاده از نرم افزارهای مختلف و طراحی با آخرین تکنولوژی، به مخاطب نشان دهید که اطلاعات به روزی دارید و در فعالیت خود به دنبال جدیدترین و به روزترین روش ها هستید.

مخاطب این دسته از پست های شما می توانند دانشجویان معماری ویا افرادی که در حوزه معماری نیاز به آموزش نرم افزارهای اختصاصی دارند باشند.

شما می توانید با تهیه پکیج های آموزش نرم افزارهای معماری کسب درآمد کنید. 

به عنوان نمونه در زیر جدولی از نرم افزارهای به روز معماری به همراه کاربرد آن ها را برای تولید محتوا معماری آماده کرده ایم. 

ردیف اسم نرم افزار معماری کاربرد
1
AutoCAD (اتوکد)
ابزار معماری برای طراحی دو بعدی
2
3DS Max (تری دی مکس)
ایجاد تصاویر سه بعدی/ دارای اتوماسیون برای حفظ روند طراحی
3
Civil 3D (سیویل تری دی)
ادغام تصاویر پیمایشی با مدل ‌سازی زمین، جاده‌ها، شماتیک‌های خدماتی و هندسه ساختمانی
4
Chief Architect (شف آرشیتکت)
متمرکز بر معماری داخلی
5
SketchUp (اسکچاپ)
نمونه سازی سریع یک طرح معماری

6. معرفی شاهکارهای معماری دنیا

در کنار تولید محتوای متنی، از تولید محتوای دیداری غافل نشوید. باید سلیقه های مختلف مخاطبان خود را بشناسید. براساس سلیقه های مختلف اقدام به تولید محتوای مناسب کنید. از فیلم و عکس طرح های خود استفاده کنید. از متخصصان و بزرگان معماری کمک بگیرید.

در تولید محتوا معماری، فقط از طرح های خود استفاده نکنید. می توانید از طرح و نظر متخصصان در حوزه فعالیت خود استفاده کنید. 

می توانید در سایت یا صفحه اینستاگرام خود بهترین نمونه های معماری دنیا در هر زمینه ای (مثلا شاهکار های طراحی برج در دنیا) را بگذارید و به نقد و بررسی آن ها بپردازید.

نقل قول های از اساتید معماری دنیا روی صفحه خودتان منتشر کنید. اگر ایده ای از طرح های آنها گرفتید آن را با مخاطبان خود در میان بگذارید.

7. از پروژه های معماری قدیمی خود ریلز های جذاب بسازید!

از طرح های قدیمی ویدئو بسازید. تفاوت بین طرح های قدیمی و جدید را برای مخاطب توضیح بدهید. عکس هایی که از پروژه های قبلی گرفته اید را می توان به سادگی با آهنگ های ترند میکس کرد و یک محتوای جذاب ساخت. 

8. معرفی انواع سبک های طراحی معماری

معرفی سبک های مختلف معماری یک ایده خوب برای تولید محتوا در این زمینه است. از این طریق با سلیقه مخاطبان خود هم بیشتر آشنا می شوید و برای پست های آینده برنامه ریزی می کنید. معروف ترین سبک های معماری که می توانید از آن ها برای تولید محتوا سایت معماری و یا صفحه اینستاگرام معماری استفاده کنید:

1- سبک کلاسیک در معماری

2- سبک معماری گوتیک

3- سبک معماری نئوکلاسیک (Neoclassic)

4- سبک معماری مدرن (Modern)

5- سبک معماری مینیمال (Minimal)

6- سبک معماری باهاوس (Bauhaus)

7- سبک معماری صنعتی (Industrial)

8- سبک معماری معاصر (Contemporary)

9- سبک معماری پست مدرن (Post-modern)

10 – سبک معماری سنتی (Traditional)

11- سبک معماری توسکانی (Tuscan)

12- سبک معماری فرانسوی (French)

13- سبک معماری طبیعت گرا (Naturalism)

14- سبک معماری مراکشی (Moroccan)

15- سبک معماری قرون وسطی (Medieval)

 9. تاثیر معماری بر فرهنگ و سبک زندگی 

طبیعی است که معماری تاثیر زیادی در تغییر نگرش افراد دارد. با استفاده از تولید محتوا معماری به زبان ساده از روند تغییر سبک های زندگی از گذشته تا همین حالا صحبت کنید.

 

شاید بتوانید این روند تغییرات را در آینده هم پیش بینی کنید. 😉

در این زمینه پست های تحلیلی بگذارید و اتفاقا می توانید با نظرسنجی، مردم را هم دعوت به مشارکت در پست ها کنید. 

 

تولید محتوا معماری: نتیجه‌گیری

در عصر رقابت، کسب‌وکارها نیاز دارند که به دنبال جذب مخاطبان خود باشند. برای برنده‌شدن در این رقابت نیاز دارند که تولید محتوا مناسب با حرفه خود را داشته باشد. به همین دلیل معماران و طراحان نیز مانند سایر حرفه‌ها، برای موفقیت بیشتر، نیاز به تولید محتوا معماری با ایده های جذاب دارند.

تولید محتوا معماری در واقع برای دیده‌شدن بیشتر شما و برندتان است. فقط وقتی موفقیت آمیز است که بتوانید ارتباط خوب بسازید. تولید محتوا به ساخت این ارتباط خوب کمک می کند.

این اتفاق می تواند در  سایت معماری شما بیوفتد یا در شبکه‌های اجتماعی (مثل اینستاگرام محبوب) یا در هر دوی اینها.

اگر برای سایت تولید محتوا می کنید رعایت نکات سئو در تولید محتوا می تواند به شما کمک کند که در گوگل دیده شوید. 

سایت یا اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی هر کدام ترفند های مخصوص خود را دارند که استفاده از یک شرکت تولید محتوا برای مدیریت آن ها به شما کمک می کند بیشتر روی برند خود تمرکز کنید.

4 پاسخ

    1. سلام قیمت تولید محتوا بستگی به تعداد پست و استوری و نوع محتوا و درجه سختی کار داره. لطفا برای مشاوره تولید محتوا پیج معماری با ما در تماس باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *