تولید محتوا روانشناسی

تولید محتوا روانشناسی

4.8/5 - (43 امتیاز)

تولید محتوا روانشناسی و اینکه چگونه پیج روانشناسی بزنیم، یکی از دغدغه های کلینیک های روانشناسی، روان درمانگرها و روان پزشک ها، مدیران سایت روان شناسی و خدمات روان درمانی است. با تولید محتوا روان شناسی می توانید مخاطب بیشتری داشته باشید. این مخاطبان می توانند مشتریان بالقوه شما باشند. پس این موضوع می تواند روی افزایش درآمد شما تاثیر گذار باشد. اگر شما هم به دنبال سفارش تولید محتوا روانشناسی سایت یا تولید محتوا روانشناسی برای پیج اینستاگرام هستید، این مطلب برای شماست! نمونه تولید محتوا روانشناسی را می توانید در ادامه همین مطلب ببینید. 

هدف تولید محتوا روانشناسی این است که به صورت جذاب و قابل فهم برای عموم مردم تهیه شود و بتواند بازدید کنندگان را به مخاطبان دائمی سایت یا پیج اینستاگرام شما تبدیل کند. برای سفارش تولید محتوا روانشناسی می توانید از کمک پنتازوم استفاده کنید. ما حساسیت شغل شما را درک می کنیم و همراهی صبور برای توسعه برند شخصی یا موسسه ی خدمات روانشناسی و روانپزشکی شما هستیم. 

اگر می خواهید از مشاوره رایگان تولید محتوا روانشناسی پنتازوم استفاده کنید، لطفا شماره خود را وارد این کادر کنید.

نمونه تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام

نمونه تولید محتوا روانشناسی به صورت پست اسلایدی یا ریلز را در ادامه ببینید. ما در پنتازوم برای تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام از ایده های جذاب با گرافیک زیبا استفاده می کنیم تا بازدید پست های شما بیشتر شود. استفاده از آهنگ های ترند اینستاگرام و قلاب های تصویری و کپشن بازدید پست را بالاتر می برد.

تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام

اما سوال این است که چگونه پیج روانشناسی بزنیم؟ اگر می خواهید یک پیج روانشناسی راه اندازی کنید یا حوزه تخصص شما روانشناسی است و می خواهید با استفاده از پیج اینستاگرام مخاطب جذب کنید، به شما تبریک می گوییم! موضوعات مربوط به روانشناسی یکی از داغ ترین ترندهای این روزهای اینستاگرام است و طرفداران زیادی دارد. برای تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام این ترفندها به شما کمک می کند:

  • از پشت صحنه مشاوره یا فعالیت های خود فیلم بگیرید.
  • اگر روان شناس هستید، فالوئرها را در جریان برنامه های خود قرار دهید.
  • از ریلزهای کوتاه و جذاب در پیج استفاده کنید.
  • در سمینارهای تخصصی حوزه فعالیت خود شرکت کنید و در صفحه استوری و پست بگذارید.
  • در همایش­ ها و سخنرانی­ ها، مخاطبان مجازی خود را از طریق لایو اینستاگرام با خود همراه کنید.
  • استوری های جذاب از روزمره یک روانشناس بگذارید.

در صورتی که می خواهید به شما در تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام کمک کنیم، می توانید از پکیج تولید محتوا اینستاگرام ما استفاده کنید.

تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام
تولید محتوا روانشناسی در اینستاگرام

چگونه پیج روانشناسی بزنیم؟

راه اندازی پیج روانشناسی ساده است! کافی است یک اسم انتخاب کنید (یا اگر می خواهید پیج به نام خودتان باشد، پیج را با اسم خودتان بزنید) و  مراحل ساخت اکانت اینستاگرام را به ترتیب انجام بدهید. موضوع مهم ساخت پیج روانشناسی نیست! بلکه تولید محتوا و فعالیت برای افزایش فالوئر در آن است. راه اندازی پیج ساده است اما در ادامه برای اینکه فعالیت حرفه ای که باعث افزایش فالوئر در پیج شما می شود داشته باشید، باید از خدمات ادمین اینستاگرام پیج روانشناسی استفاده کنید. استفاده از خدمات ادمین چند مزیت دارد:

  • شما می توانید روی کسب و کار خودتان تمرکز کنید و کارهای ادمین را برون سپاری کنید.
  • تولید محتوا پیج به صورت حرفه ای انجام می شود.
  • کار روی پیج اینستاگرام شما به صورت منظم انجام می شود.

4 ایده برای پیج روانشناسی

روان شناسی شاخه های متعددی دارد. مشتریانی که با پنتازوم برای سفارش تولید محتوا روانشناسی تماس می گیرند تخصص های مختلف در زمینه های از جمله روانشناسی کودک و نوجوان، رفع اضطراب، مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و ازدواج، کوچ شخصی و کسب و کار و غیره را دارند. ما قبل از شروع هر پروژه در مورد نحوه کار و ایده هایی که می توان با آن ها فالوئر یا بازدید کننده گرفت را با کارفرما مطرح می کنیم. ایده های تولید محتوا سایت یا اینستاگرام در حوزه روانشناسی زیاد است. این چهار ایده موضوعات خوبی برای شروع هستند. البته نحوه پیاده سازی ایده ها هم اهمیت دارد. 

1. تولید محتوا روانشناسی با مطالب علمی و ترجمه از منابع اصلی

باتوجه‌ به زیادشدن اختلالات روحی و روانی در میان اقشار مختلف جامعه، مطالب مربوط به روانشناسی زرد نیز بسیار زیاد شده است. علاوه بر اینکه میزان استقبال افراد به موضوعات روانشناسی بسیار بیشتر از قبل شده است. به دلیل وجود محتواهای غیرعلمی در این حوزه مهم است که محتوای روانشناسی که در سایت خود ارائه می‌کنید، بر اساس علم و منابع صحیح تولید شده باشند. در این شرایط طبیعی است که میزان استقبال از سایت‌هایی که به ارائه و ترجمه مقالات علمی می‌پردازند، زیاد شود.

یک ایده خوب برای تولید محتوا در این حوزه، ترجمه مطالب علمی به زبانی ساده و قابل‌فهم  برای عموم مردم است. نکته بسیار مهمی که در این مورد باید در نظر داشته باشید، به‌روز بودن اطلاعات است. سعی کنید جدیدترین مطالب علمی را ترجمه کرده و به شکلی جذاب در سایت یا پیج اینستاگرام خود قرار بدهید.

ایده تولید محتوا روانشناسی
ایده تولید محتوا روانشناسی

2. تهیه پست با تجربیات متخصصان حوزه روا­نشناسی و مشاوره

یکی از بهترین روش‌ها برای تولید محتوا روانشناسی، ارائه تجربیات گروه‌های مختلف روانپزشکی، روانشناسی و مشاوره است.

در این مورد بهتر است که به شکل داستان و به‌ صورت روایی، مخاطبان خود را با خود همراه کنید. البته در نظر داشته باشید که در این زمینه به‌هیچ‌عنوان نامی از بیمار برده نشود و شرط امانت و امنیت اطلاعات بیمار، به طور کامل رعایت شود. ( مطلب داستان سرایی در تولید محتوا که قبلا در پنتازوم آماده کردیم، به شما در این زمینه ایده می دهد.)

علاوه بر اینکه می‌توانید از روش تولید محتوای صوتی یا تصویری استفاده کنید. به این شکل که تجربیات مشاوران و پزشکان خود را در قالب پادکست و یا فیلم کوتاه به‌صورت پست در صفحه اینستاگرام بگذارید.

3.معرفی بیماری های حوزه روان

این ایده برای پیج روانشناسی اختصاص به معرفی علل ایجاد بیماری خاص روان، علائم آن و راهکارهای درمان آن دارد. اگر برای سایت تولید محتوا روانشناسی می کنید، بهتر است که این مطالب را در قالب مقاله‌ای کوتاه به زبانی ساده بنویسید. به‌طوری‌که مخاطب بتواند به‌راحتی با مقاله شما ارتباط برقرار کند. اگر می خواهید با این ایده پست اینستاگرام بسازید، از ویدئوهای جذاب برای تدوین پست استفاده کنید و سعی کنید پست خیلی طولانی نشود.

3. تولید محتوا مطالب انگیزشی روانشناسی

یکی از بهترین روش ها برای افزایش فالوئر اینستاگرام استفاده از ریلزهای جذاب انگیزشی است. برای تولید محتوا روانشناسی پیج روانشناسی با این ایده از ویدئوهای موشن ساده استفاده کنید که در این صورت   مخاطب بیشتری را جذب صفحه اینستاگرام خود می کنید.

 

نکات مهم تولید محتوا روانشناسی

همان‌طور که می‌دانید روانشناسی شاخه‌های مختلفی دارد. بسته به اینکه در کدام گرایش تخصص دارید، محتوای خود را بر اساس همان اصل تولید کنید. ولی قبل از آن نیاز است که مواردی را در نظر بگیرید.

  • شناخت مخاطب: نیاز است بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و بر اساس آن، محتوای مناسب تولید کنید.
  • انتخاب موضوع و ایده‌های مناسب: موضوعات مناسب انتخاب کنید و ایده‌های مناسب و خلاقانه‌ای داشته باشید.
  • قالب تولید محتوا روانشناسی و بسترهای مناسب: محتوای مناسب، بستر مناسب نیز می‌خواهد. باید از محتوای آماده شده، به بهترین شکل در جای مناسب استفاده کنید.

در این جدول آزمون های روانشناسی معروف را معرفی کردیم. 

یکی از ایده های خوب برای افزایش زمان ماندگاری در سایت روانشناسی گذاشتن آزمون های آنلاین رونشناسی در سایت است. از این ایده ها می توانید برای افزایش مخاطب سایت استفاده کنید:

عنوان آزمون روانشناسی حوزه کاربرد آزمون گروه های هدف برای تولید محتوا
تست شخصیت MBTIشخصیت شناسیبزرگسال- نوجوان
آزمون هوش ریون سیاه و سفیدارزیابی هوش9 سال به بالا
CPM & SPM (آزمون هوش)ارزیابی غیرکلامی هوش عمومی بر پایه استدلال منطقیکودکان، نوجوانان و بزرگسالان
پرسشنامه وسواس (فکری – عملی ییل براون)ارزیابی وسواس فکری – عملیبزرگسالان
آزمون شخصیت MMPIافسردگی، زنانگی و مردانگی، ضعف روانی، پارانویا، مانیا، اسکیزوفرنی، درونگرایی اجتماعی16 سال به بالا
پرسش نامه افسردگی بکسنجش میزان افسردگیبزرگسالان
پرسشنامه اضطراب زونک۱۵ نشانه بدنی و ۵ نشانه عاطفی- بدنیبزرگسالان
پرسشنامه افسردگی نوجوانان کوتچرسنجش میزان افسردگی در نوجواناننوجوانان

شناخت مخاطب قبل از تولید محتوا روان شناسی

با توجه به گستردگی رشته روان­شناسی، برای تولید محتوا روانشناسی باید شناختی از مخاطبان خود داشته باشید. نیازها، دغدغه ها، سلایق و مشکلات آنها را بشناسید و براساس آن برنامه بلند مدت و کوتاه مدت برای خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر حوزه فعالیت شما سالمند است، بهتر است از مطالبی استفاده نمایید که موردنیاز سالمندان باشد.

تولید محتوا برای کلینیک روان شناسی
تولید محتوا برای کلینیک روان شناسی

به عنوان مثال مشکلاتی که در ده­ه های مختلف سنی، سالمندان با آن مواجه هستند. نگرانی­ هایی که از مرگ یا بیماری دارند. دغدغه­ هایی که بابت همسر و فرزندان دارد و موارد از این قبیل. بهتر است با روان­شناسی سالمندی خیلی خوب، آشنا باشید تا بهتر بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. 

انتخاب موضوع و ایده‌های مناسب برای تولید محتوا روانشناسی

به دنبال ایده‌های درست و خلاقانه باشید. این روزها افراد با مشکلات بسیاری مواجه هستند که موجب تنش در جسم و روان آنها شده. به همین دلیل برخی به دنبال روشی برای مقابله با نگرانی‌های خود هستند. برخی نیز روشی برای آرام‌کردن خود می‌خواهند. به همین منظور، از ایده‌های مختلفی می‌توانید برای تولید محتوا روانشناسی استفاده کنید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • آموزش روش‌های مختلف آرام‌سازی مانند مدیتیشن یا یوگا
  • تعریف زندگی و کمک به یافتن معنای آن
  • آموزش برقراری روابط سالم و مؤثر
  • آموزش خارج شدن از روابط سمی
  • پذیرش مشکلات و ساخت آینده بهتر
  • ارائه تست‌های شخصیت ­شناسی و روانشناسی
  • ارائه راهکار در زمینه پرورش شخصیت کودک
  • آموزش روش‌های مقابله با اضطراب
  • راه کارهای افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
  • ارائه روش­های خودارزیابی و خودشناسی

تولید محتوا روان شناسی : کجا مناسب است؟!

بعد از اینکه تولید محتوای روانشناسی مناسب ایجاد کردید، باید به ‌صورت‌‌های مختلف آن را نشر دهید. آخرین مرحله، قراردادن محتوای آماده شده در بستر مناسب است. بسته به نوع محتوایی که آماده می‌کنید، باید بستر متناسب با آن را نیز انتخاب کنید که در ادامه بیشترین و پرمخاطب‌ترین بسترهای تولید محتوا روانشناسی معرفی می‌شوند:

ایده تولید محتوا در اینستاگرام
ایده تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا روان شناسی در سایت

سایت‌ها به دلیل قابلیت‌هایی که دارند مناسب‌ترین بستر برای تولید محتواهای مختلف متنی و تصویری هستند. علاوه بر اینکه دسترسی افراد به سایت‌ها بسیار بیشتر از شبکه‌های اجتماعی است. به همین دلیل اصلی­ترین بستر برای تولید محتوا روانشناسی استفاده از سایت است. قالب‌های مختلفی را می‌توان در سایت قرار داد. از جمله:

  • فیلم‌های روانشناسی و انیمیشن‌های جذاب مرتبط
  • پرسشنامه‌‌های روانشناسی و مشاوره
  • استفاده از ربات‌های هوشمند برای دریافت مشخصات شناختی بیمار
  • ارزیابی و تحلیل آزمون‌های مختلف
  • ارائه آزمون روان­ سنجی و آنلاین

سخن پایانی در مورد تولید محتوا روانشناسی  

افراد بسیاری که آگاه به اختلال روحی و روانی خود هستند، فضای مجازی را بهترین منبع برای رسیدن به پاسخ و حل مشکل خود می‌دانند. به همین دلیل، در ارائه مطالب به ویژه در حوزه سلامت به دلیل اهمیتی که دارند، باید نهایت دقت صورت گیرد. زیرا که این محتوا قرار است به افراد بسیاری کمک کند تا بتوانند درمان شوند.

با آگاهی از این مسئله، پزشکان بسیاری به ارائه خدمات در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. در همین راستا، تولید محتوا اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. به زبان ساده، تولید محتوا روانشناسی جذاب‌تر، برابر است با جذب مشتری بیشتر.

به همین دلیل در این مقاله سعی شد تا راهکارهایی در زمینه تولید محتوا روانشناسی ارائه گردد. راهکارهایی که با استفاده از آنها می‌توانید ارتباط بهتر و بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. علاوه بر اینکه هر روز بر تعداد مخاطبانتان افزوده شود.

5 پاسخ

  1. سلام برای پیج روانشناسی در اینستاگرام هزینه تولید محتوا از چقدر شروع میشه؟

  2. بیشتر چه نوع محتوایی میتونه مخاطب رو تو حوزه روانشناسی جذب کنه؟

    1. محتوایی که مخاطب دنبال هست رو با کیوورد ریسرچ حرفه ای میشه پیدا کرد. برای تولید محتوا روانشانسی در حوزه سایت این کار رو میکنیم. برای تولید محتوا روانشناسی برای اینستاگرام هم معمولا نکات کلیدی جواب میده که تبدیل به پست بشه.

  3. سلام من روانشناس هستم تخصص در حوزه مشاوره خانواده دارم. چطور پیج اینستاگرام بزنم که بتونم فالوئر جذب کنم؟ پکیج تولید محتوا اینستاگرام روانشناسی تخصصی هم در سایت دارین؟ و اینکه روی افزایش فالوئر پیج تضمین میدین؟ سپاس

    1. سلام جناب قندهاری، برای ساخت صفحه روانشناسی مطلب “ساخت اکانت اینستاگرام” رو در سایت ببینین و اگر باز مشکلی بود و نیاز به خدمات داشتین حتما تماس بگیرین تا راهنمایی کنیم. در مورد پکیج تولید محتوا باید بگم در حوزه های مختلف مثل روانشناسی، پزشکی، دندانپزشکی و … ما خدمات ارائه می کنیم و از این بابت نگرانی نداشته باشین. تضمین فالوئر به مقدار دقیق قابل ارائه نیست. چون به هر حال فالوئرها عامل انسانی هستن باید تلاش بشه محتوایی تولید بشه مطابق با چیزی که درخواست عموم روش بالاست. اما رشد پیج و افزایش فالوئر به صورت کلی و فعالیت روی صفحه با توجه به قرارداد ادمینی قابل ارائه هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *