بهینه سازی عکس برای وب سایت | ترفند های سئو 2022

بهینه سازی عکس برای وب سایت

آیا به دنبال کسب برتری در سئو هستید؟ اگر بهینه سازی عکس برای وب سایت شما به اندازه کافی خوب نیست، ممکن است ترافیک، تعامل کاربر و فروش را از دست بدهید.

گوگل به بیش از 200 عامل در هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی وب سایت برای یک جستجوی خاص توجه می کند. در حالی که داشتن یک عکس بهینه‌سازی شده به رتبه اول محتوای پایین‌تر کمک نمی‌کند، اما می‌تواند به شما کمک کند تا از سایت‌هایی که تصاویر خود را بهینه نمی‌کنند متمایز شوید.

خبر خوب این است که بهینه سازی عکس خیلی پیچیده و سخت نیست. فقط چند تغییر در فرآیند تصویر فعلی شما می تواند به سایت شما کمک کند تا بازدید سایت را بالا ببرید و در نتیجه فروش بیشتری نیز داشته باشد.

چرا بهینه سازی عکس برای وب سایت مهم است؟

تصاویری که به خوبی بهینه سازی شده اند، راحت تر در گوگل دیده می شوند، که این موضوع ترافیک بیشتری را نیز به همراه دارد. این اولین دلیلی است که سایت ها باید تصاویر خود را بهینه کنند. اما مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد که در اینجا به آن ها می پردازیم:

  • بهینه سازی تصویر ها تجربه کاربر را بهبود می بخشد: هنگامی که تصاویر بهینه سازی شده به درستی نمایش داده می شوند، باعث می شود تا زمانی کاربر در سایت شما صرف می کند، افزایش پیدا کند.
  • سریع تر شدن سرعت وب سایت: وقتی صحبت از سئو می شود، سرعت بسیار مهم است. عکس های بزرگ یا عکس هایی با فرمت نادرست می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و رتبه سایت شما را از بین ببرند و بازدیدکنندگان سایت را آزار دهند!
  • سایت شما را قابل دسترسی تر می کند: برخی از مراحل بهینه‌سازی، مانند افزودن برچسب‌های alt، می‌تواند مسیریابی سایت شما را برای کسانی که از صفحه‌خوان‌ها استفاده می‌کنند آسان‌تر کند. دسترسی به وب نه تنها برای بازدیدکنندگان سایت خوب و مفید است، بلکه برای سئو نیز خوب است.

در حالی که بهینه سازی عکس برای وب سایت ممکن است قدم دیگری در تلاشی بی پایان برای بهبود سئو به نظر برسد، اما می تواند تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی سایت شما و همچنین تجربه کاربران داشته باشد.

چگونه مطمئن می شوید که تصاویر سایت شما، مانع بهبود وب سایت شما نمی شود؟😮

7 نکته بهینه سازی عکس برای وب سایت شما

کار روی سایت برای بهبود سئو، می تواند بسیار پیچیده شود، به خصوص اگر با آخرین به روز رسانی های الگوریتم گوگل و معنای آنها آشنا نباشید. خبر خوب این است که بهینه سازی عکس برای وب سایت به اندازه سایر جنبه های سئو پیچیده نیست و همچنین اغلب اوقات تغییر نمی کند.

آیا آماده‌اید تا مطمئن شوید که تصاویرتان به سئوی شما کمک می‌کنند؟ در این مطلب از پنتازوم چند نکته است که باید بدانید!

1. نوع فایل تصویری مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از نوع فایل تصویری نادرست می‌تواند باعث شود که تصاویر شما نامناسب نمایش داده شود، مثلا تصاویر تار به نظر برسند، و یا حتی بر اینکه کاربران می‌توانند تصاویر شما را ببینند، تاثیر بگذارد. اما تعداد زیادی فرمت مختلف برای تصاویر وجود دارد – وکتور، JPEG، رستر، PNG، GIF.

کدام نوع فرمت تصویر برای سئو بهتر است؟ به طور کلی، شما یا از JPEG یا از PNG استفاده می کنید.

JPEG، با نام مستعار Joint Photographics Expert Group، یک نوع فایل تصویری محبوب است. آنها تقریباً با هر نوع دستگاهی قابل نمایش هستند و می توانند میلیون ها رنگ را نشان دهند، بنابراین رنگ های تصاویر شما را به خوبی حفظ می کنند. JPEG ها از روشی در فشرده سازی فایل استفاده می کنند که برخی از داده ها در حین فشرده سازی از بین می روند، بنابراین برای عکاسی حرفه ای ایده آل نیستند. 

✅مطلب تولید محتوا با سئو نیز به شما واقعا کمک می کند! از دست ندهید.

با این حال، استفاده از آنها برای تصاویر در پست های وبلاگ عالی است!

یکی دیگر از انواع محبوب فرمت عکس، PNG است. این فرمت می تواند در هر نوع دستگاهی نیز نمایش داده شود. این تصاویر از روشی برای ذخیره سازی استفاده می کنند که کیفیت تصاویر را کاهش نمی دهد.این فرمت همچنین از عکس هایی که پس زمینه شفاف دارند، پشتیبانی می کنند. (در طراحی ها این عکس ها به گرافیست کمک می کند یک پوستر و یا بنر یا متناسب با هر موضوعی که علاقه دارد، طرح بزند) با این حال، اندازه فایل ها در فرمت PNG بسیار بزرگتر است.

ما در پنتازوم استفاده از فرمت های زیر را  توصیه می کنیم:

  • از JPEG برای تصاویر پست وبلاگ، اسکرین شات ها و غیره استفاده کنید. اندازه کوچکتر عکس باعث می شود سرعت سایت افت نکند و معمولا بیشتر تصاویر به اندازه کافی واضح خواهند بود. اگر کیفیت عکس به اندازه کافی خوب نیست و سرعت سایت شما خوب و سریع است، می توانید از فرمت PNG استفاده کنید.
  • از PNG برای نمادها، آرم‌ها و عکس هایی که تصویر شاخص هستند، استفاده کنید. PNG تصاویر بزرگ‌تر اما کمی با کیفیت‌تر هستند. وقتی کیفیت تصویر مهم است، از فرمت PNG استفاده کنید.

❌اکیداً توصیه می‌کنیم از سایر فرمت‌های تصویر در سایت خود، به‌ویژه GIF استفاده نکنید. همه ی ما عاشق یک GIF خوب هستم، اما آنها واقعا سرعت سایت شما را کاهش می دهند.!

2. تصاویر خود را فشرده کنید.

فشرده‌سازی تصویر، حجم فایل شما را کم می کند و آن‌ها را کوچک‌تر می‌کند تا بارگذاری آن‌ها در اینترنت یا ذخیره در دستگاه شما آسان‌تر شود. فشرده سازی تصویر زمانی که به خوبی انجام شود تعادل کاملی بین اندازه و کیفیت تصویر ایجاد می کند. (در فتوشاپ با گرفتن همزمان alt + ctrl + shift + S پنجره ی save for web باز می شود که می توانید در این صفحه کلیه تنظیمات مربوط به ذخیره سازی بهینه یک عکس برای وب را ببینید.)

نمونه ای از بهینه سازی عکس را ببینیم:

بهینه سازی عکس برای وب سایت
بهینه سازی عکس برای وب سایت

تصویر سمت چپ 824 کیلوبایت است که بسیار بزرگ است. تصویر وسط تقریباً یکسان به نظر می رسد (اگر با دقت نگاه کنید کمی دانه دانه بودن، در پس زمینه وجود دارد) اما بسیار کوچکتر است و 76 کیلوبایت است. مورد سوم حتی کوچکتر است، اما کیفیت تصویر خیلی کم شده است و تحت تاثیر حجم کم آن، کیفیتی پایین تری دارد.

✅هدف ایجاد تعادل مناسب بین اندازه و کیفیت است !

هنگامی که تصمیم می گیرید چقدر حجم تصاویر خود را کم کنید، به کاربران خود فکر کنید. در بیشتر موارد، بعید است که کارفرما ها برایشان اهمیتی قائل شوند، که یک تصویر در یک پست وبلاگ کمی واضح نیست و یا تار است. با این حال، اگر برای مشتری یک لوگوی جدید ارسال می کنید، داستان فرق دارد.

نکته این است که از نوع فشرده سازی را بر اساس فرمت فایلی که استفاده می کنید، استفاده کنید و فرمت فایل را بر اساس نحوه استفاده از تصویر انتخاب کنید.

حالا با این تعاریف، چگونه می توان حجم فایل یک عکس را کم کرد؟ 🤔چندین ابزار وجود دارد.

اپ resizing.app یک اپ محبوب در این زمینه است. این اپ در واقع یک افزونه رایگان کروم است که به شما امکان می‌دهد فرمت‌های فایل را تبدیل کنید، تصاویر را برش دهید و اندازه آن را تنها با یک کلیک تغییر دهید. از دیگر ابزارهای فشرده سازی عکس می توان به Photoshop و PicResize اشاره کرد.

3. توضیحات متن جایگزین را اضافه کنید.

متن جایگزین یک توصیف نوشتاری از یک عکس است که توصیف می کند عکس چیست و چه هدفی را دنبال می کند. صفحه‌خوان‌های گوگل از این داده‌ها برای توصیف تصاویر برای کاربران خود استفاده می‌کنند، و الگوریتم های گوگل

از آن برای تعیین اینکه آیا یک تصویر به یک عبارت جستجو مرتبط است یا خیر، استفاده می‌کند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، اضافه کردن متن جایگزین بسیار ساده است. فقط بلوک را با یک تصویر برجسته کنید و متن جایگزین را به کادر ارائه شده اضافه کنید، مثل این:

بهینه سازی عکس برای وب سایت در پنتازوم

در Google Docs، روی تصاویر کلیک راست کنید، سپس روی متن Alt کلیک کنید، کادری ظاهر می شود که به شما امکان می دهد متن جایگزین را اضافه کنید.

چه چیزی را به عنوان متن جایگزین خود می نویسید؟ این که چه چیزی بنویسید به شما بستگی دارد، اما فرمولی که ما استفاده می کنیم این است:

“کلمه کلیدی اصلی – توضیحات تصویر”

برای تصویر بالا از وردپرس، از «متن جایگزین راهنمای بهینه‌سازی عکس در مثال وردپرس» استفاده کنید. این قالب به گوگل می‌گوید که تصویر مربوط به جست‌وجوهای بهینه‌سازی عکس برای وب سایت است.

💯نکته حرفه ای – اگر می خواهید ببینید رقبای شما چگونه از تگ های alt استفاده می کنند، به سایت آنها بروید، کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. تگ های alt (متن جایگزین) را در کد سایت آنها خواهید دید.

4. نام ها و توضیحات تصویر را با کیفیت بالا بنویسید.

عنوان تصویر به کاربران (و موتورهای جستجو) کمی اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر شما می دهد. در حالی که آنها به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند ، کمی اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند و در کد سایت شما نشان داده می شوند.

توصیه می‌کنیم از یک عبارت کوتاه که تصویر را توصیف می‌کند، همراه با عبارت کلیدی که پست را هدف می‌گیرد، استفاده کنید – مشابه متن جایگزین شما.

این کار همچنین می‌تواند یافتن تصاویر شما را در جستجوی تصویر گوگل آسان‌تر کند. اگر عنوان را وارد کنید، گوگل آن را در نظر خواهند گرفت.

5. اطمینان حاصل کنید که تصاویر برای موبایل مناسب هستند. (ریسپانسیو)

اگر از نوع فایل عکس درستی استفاده کرده اید و حجم تصاویر خود را فشرده و کم کرده اید، باید کاملاً سازگار با موبایل باشند. با این حال، گاهی اوقات همه چیز آنطور که ما انتظار داریم نمایش داده نمی شود.

بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از یک دستگاه تلفن همراه می آید، بنابراین باید مطمئن شوید که تصاویری که با تلفن همراه نمایش داده می شوند، ترافیک سایت را بهم نمی ریزند.

به همین دلیل، توصیه می کنیم سایت خود را از چندین دستگاه تلفن همراه مختلف مشاهده کنید تا مطمئن شوید که تصاویر به بهترین شکل ظاهر می شوند. به یاد داشته باشید، تبلت ها، آیفون ها و دستگاه های اندرویدی ممکن است تصاویر شما را کمی متفاوت نشان دهند.

همچنین توصیه می‌کنیم از تست سازگاری با موبایل گوگل استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصاویری که در موبایل نمایش داده می شود، سرعت سایت را کاهش نمی دهند. 

6. استفاده از نشانه گذاری Schema

نشانه گذاری طرحواره که به آن داده های ساختاریافته نیز می گویند، نوعی کد است که به موتورهای جستجو کمک می کند اطلاعات شما را بهتر درک کنند.

تصور کنید می خواهید دستور العمل هایی را برای تهیه کتابی از دستور العمل های خانوادگی جمع آوری کنید. به جای اینکه همه دستور پخت مورد علاقه خود را بفرستند – که ممکن است از اندازه گیری های مختلف، قالب های عنوان مختلف و غیره استفاده کند – شما یک فرم ارسال می کنید و از خانواده خود می خواهید که دستور پخت خود را وارد کنند.

در حال حاضر، تمام دستور العمل ها در یک فرمت هستند و شما می توانید به راحتی مواد، اندازه گیری ها و مراحل پخت را مشاهده کنید.

اساساً، این همان کاری است که آرایش طرحواره انجام می دهد. داده‌های شما را قالب‌بندی می‌کند تا Google بتواند بفهمد که فهرست، دستور غذا، تصویر و غیره چگونه است. در اینجا اینگونه به نظر می رسد:

بهینه سازی عکس برای وب سایت
بهینه سازی عکس برای وب سایت

Schema.org سه نوع طرحواره تصویر را فهرست می کند، از جمله:

  • چیدمان عکس 
  • لوگو
  • عکس

این یک تغییر فنی تر است، بنابراین اگر این توضیحات بیش از حد به نظر می رسد استرس نداشته باشید. Schema.org کد نویسی هایی را که می توانید برای افزودن داده های ساختاریافته به تصاویر استفاده کنید در اینجا فهرست می کند.

7. بهینه سازی نام فایل های تصویر

به گفته گوگل، از مسیر URL و نام فایل برای درک بهتر تصاویر شما استفاده می کند. این بدان معنی است که شما باید URL های تصویر خود را به طور منطقی سازماندهی کنید و عبارات کلیدی را در نام فایل قرار دهید.

نام فایل های تصاویر نباید پیچیده باشد. ما معمولاً از متن جایگزین به عنوان نام فایل استفاده می کنیم که آپلود پست ها در وردپرس را آسان تر می کند.

توصیه می کنیم از کلمه کلیدی موجود در نام فایل و توصیف تصویر استفاده کنید.

سوالات متداول بهینه سازی عکس برای وب سایت

❓بهینه سازی عکس برای وب سایت به چه معناست؟

✅بهینه سازی عکس برای وب سایت به این معنی است که مطمئن شوید هم گوگل و هم کاربران به راحتی می توانند تصاویر یک وب سایت را درک کرده و مشاهده کنند. به عنوان مثال می‌توان به کم کردن حجم تصاویر به‌منظور بارگذاری سریع‌تر و افزودن متن جایگزین اشاره کرد تا گوگل بهتر بفهمد که تصویر در مورد چیست.

❓چرا بهینه سازی عکس برای وب سایت مهم است؟

✅در حالی که بهینه سازی تصویر مهمترین تاکتیک سئو نیست، اما می تواند به شما کمک کند در دنیای رقابتی آنلاین برجسته شوید. شما همچنان به محتوای باکیفیت و پیروی از بهترین شیوه های سئو نیاز دارید، اما بهینه سازی عکس برای وب سایت راه دیگری برای افزایش رتبه گوگل شماست.

❓بهترین فرمت عکس برای سئو چیست؟

✅هیچ فرمت خاصی برای اینکه سئو بهتر باشد وجود ندارد. به طور کلی، شما می خواهید تصاویر تا حد امکان کوچک باشد و در عین حال کیفیت بیشتری را حفظ کنید. ما PNG را توصیه می کنیم، فقط در صورتی که سرعت سایت شما را زیاد، کم نکند.!

❓تصویر در سئو چگونه کار می کند؟

✅سئوی تصویر به این صورت عمل می کند که تصاویر شما را برای گوگل آسان تر می کند و آنها را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید می کند. به عنوان مثال، افزودن متن جایگزین به گوگل کمک می کند تا بفهمد تصویر شما در مورد چیست و کار کاربران را راحت تر می کند.

نتیجه گیری: بهینه سازی عکس برای وب سایت

گوگل اطلاعات زیادی در مورد نحوه بهینه سازی عکس برای وب سایت به ما می دهد.

نکاتی که گفتیم، به شما کمک می کند تا از تصاویر خود نهایت استفاده را ببرید. با این حال، پنتازوم توصیه می کند بر روی اطمینان از ارزش گذاری تصاویر خود برای کاربران تمرکز کنید. تصاویر را صرفاً برای رسیدن به یک اندازه زیاد جمع نکنید و تصاویری را که برای محتوای شما منطقی نیستند اضافه نکنید.

⁉️ آیا تا کنون بهینه سازی عکس برای وب سایت خود انجام داده اید؟ چه تاثیری بر ترافیک شما داشت؟

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر