20 روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی هدف اصلی بسیاری از کسب و کار های کوچک و بزرگ است.

چه شما یک کسب و کار خرده فروشی کوچک داشته باشید و یا برای یک غول بزرگ تجارت الکترونیک مانند آمازون کار کنید، افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، بسیار ساده تر از آنچه که به نظر می رسد، است. استفاده از یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات یا فایل های آموزشی، این روزها بسیار متداول است. اما افزایش فروش فروشگاه اینترنتی یکی از دغدغه های همیشگی مدیران سایت است.

صرف نظر از مواردی که باید در تولید محتوا فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید، مسئله فروش و بازاریابی در یک فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد و یکی از دلایلی است که باعث نگرانی مدیران سایت می شود.

در هر صورت باید این نکته را در نظر بگیرید که همه بازدید کنندگان فروشگاه اینترنتی شما، جزو خریداران نیستند.

درست مانند فروشگاه های حضوری که همیشه تعدادی افراد فقط نقش بازدید کننده را دارند.

از این تعداد زیاد بازدید کننده درصدی وارد مغازه می شوند و در مورد قیمت و جنس و رنگ بندی کالا می پرسند. شاید همین افراد خرید خود را در روزهای آتی انجام دهند و بالاخره درصد خیلی کمتری ممکن است همان روز از شما خرید داشته باشند.

پس کار ما در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی چیست؟! چطور باید برای آن برنامه ریزی کنیم؟ از چه امکانات رایگان یا پولی می توانیم در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟! با پنتازوم همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.🧐

محتوا نمایش

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی چگونه انجام می گیرد؟

مهم ترین موضوع در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما محتوای تولید شده توسط شماست. محتوا گنج پنهان شما است!

_فروشگاه اینترنتی شما در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

_فروش پوشاک برند؟

_تولید و فروش فایل های آموزشی؟

_فروش قطعات خودرو به صورت آنلاین؟

_فروش انواع اکسسوری مناسب آقایان و بانوان؟

_فروش انواع محصولات مربوط به روشنایی، لوستر و برق؟

_شاید هم در حوزه میوه و تره بار فعالیت داشته باشید!

خوشبختانه، ده‌ها روش وجود دارد که می‌توانید فروش آنلاین بیشتری داشته باشید، که بسیاری از آنها را می‌توانید بلافاصله پیاده‌سازی و اجرا کنید.

برخی از نکات افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، بر استراتژی‌های خاصی تمرکز می‌کنند که می‌توانید به راحتی اجرایش کنید، در حالی که برخی دیگر کلی‌تر هستند.

در این پست، ما 20 استراتژی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را بررسی خواهیم کرد. بنابراین چه کالاهای فیزیکی بفروشید یا یک تجارت مبتنی بر خدمات را اداره کنید، در اینجا 20  تکنیک عملی وجود دارد که می توانید برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود از آنها استفاده کنید.

1. مخاطب هدف خود را درک کنید و بشناسید

برای تصمیم گیری صحیح در مورد محصولات و فعالیت های بازاریابی خود، باید مشتریان خود را درک کنید.

هنگامی که یک فروشگاه آجر و ملات دارید، می توانید با مشتریان خود همان جا گفتگو کنید و ببینید چه چیزی برای آنها جذاب است.

وقتی مشتریان شما آنلاین هستند، باید به طور فعال اقداماتی را برای شناختن آنها انجام دهید.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین و سیستم نقطه فروش (POS) خود، می توانید الگوها و ترجیحات خرید مشتری را شناسایی کنید و به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید.

در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین یک مکالمه رو در رو شود، شما هنوز فرصت های زیادی دارید، از جمله ایمیل، چت آنلاین و تماس های تلفنی، برای پرسیدن سوالات و اطلاعات در مورد مشتریان خود.

2. تولید محتوای خوب برای محصولات و افزایش بازدید سایت

در مورد تولید محتوا مناسب، در هر صورت هیچ فرقی نمی کند که شما در چه حوزه کاری فعالیت می کنید. محتوای خوب در طولانی مدت به شما کمک می کند که از گوگل ورودی های هدفمند داشته باشید.

چه کسی عبارت “خرید پیراهن گل گلی” را در گوگل جستجو می کند؟! قطعا کسی که حداقل قصد دیدن و بررسی کردن قیمت های پیراهن گل گلی را داشته باشد.

گوگل فوق العاده ترین مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد.

مشتریان با توجه به نیاز خود در گوگل جستجو می کنند و در نتیجه به سایت شما می رسند.

در مورد محصولات هر چه این اطاعات کامل تر باشد بهتر است. این موضوع از دو طریق به شما برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی کمک می کند.

  • اول این که گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما می دهد و در جستجو ها نمایش داده می شوید.
  • دوم این که با ارائه اطلاعات کامل و مفید مشتریان بیشتری خواهید داشت.

3. از ابزار های تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

از ابزار های تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا بدانید مشتریان چگونه فروشگاه شما را پیدا می کنند.
شما می خواهید از زمان و منابع بازاریابی خود عاقلانه استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای تحقیق در مورد اینکه چگونه مشتریانی که خرید می کنند فروشگاه شما را پیدا می کنند، می توانید باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود شوید.

به عنوان مثال، اگر از یک پست وبلاگی در مورد تغذیه سالم، ترافیک زیادی به فروشگاه لوازم آشپزی خود وارد می کنید، باید مطالب بیشتری در مورد آن موضوع بنویسید.

اگر تقریباً تمام فروش شما از تبلیغات فیس بوک است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی تبلیغات بیشتر سرمایه گذاری کنید.

4. راه اندازی بخش وبلاگی فروشگاه اینترنتی

برای محصولات خود محتوای منحصر به فرد تولید کنید و اصول سئو محتوا را در آن رعایت کنید. ایجاد بخش وبلاگی یکی از اولویت های هر فروشگاه آنلاین برای بازاریابی محصولاتش است.

از وبلاگ غافل نشوید! ایجاد بخش اخبار و مقالات در یک سایت فروشگاهی می تواند به شما کمک کند تا بازدید کنندگان واقعی را افزایش دهید. بنابراین می توانید به سادگی محصولات خود را معرفی کنید.

برای تولید مقالات مرتبط در بخش وبلاگ خود برنامه ریزی داشته باشید. پس از برنامه ریزی اولیه با بررسی نتایج گوگل وبمستر و همچنین سایت های رقبا باید این برنامه ریزی را تکمیل کنید.

5. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید

چه چیزی را پیشنهاد می کنید که هیچ کس دیگری نمی تواند پشنهاد دهد؟ داستانی که پشت فروشگاه، محصولات و خودتان است، چیست؟

هنگامی که می دانید چه چیزی شما را متفاوت می کند، باید آن را به هر طریقی به مردم بگویید، تا باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود شوید.

می توانید آن را در شعار خود قرار دهید، آن را در صفحه اصلی خود برجسته کنید، آن را در تبلیغات رسانه های اجتماعی اعلام کنید و در بازاریابی ایمیلی خود آن را تاکید کنید.

با ایجاد کمپین های بازاریابی و تلاش های خود حول پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود، به مردم دلیلی می دهید تا به فروشگاه آنلاین شما بیایند و مهمتر از همه، محصولات شما را بخرند.

6. از تبلیغات رپورتاژی در سایت های خبری و معتبر استفاده کنید

البته تبلیغات اینترنتی یک واژه بسیار کلی است و شامل طیف وسیعی از عملیاتی می شود که منجر به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما می گردد. یکی از بهترین نوع این تبلیغات استفاده از تبلیغات رپورتاژی است.

استفاده از سایت های تبلیغ کلیکی هم می تواند روش موثر دیگری در تبلیغات اینترنتی باشد. در این سایت ها تبلیغات بنری شما به صورت رندم در سایت هایی با رنک های مناسب درج می شود و از این طریق بازدیدکننده به سایت شما ارجاع پیدا می کند.

7. تجربه مشتری در استفاده از سایت را ساده کنید

شما می‌خواهید تا جایی که ممکن است مشتریان بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و سپس آن را بخرند. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می دهد که تعداد زیادی از افراد از سایت شما بازدید می کنند و بدون خرید آن را ترک می کنند، تجربه مشتری شما ممکن است دلیل آن باشد.

نمایندگانی از دوستان و خانواده مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید و مشاهده کنید که آنها در مراحل یافتن و خرید اقلام در فروشگاه آنلاین شما هستند.

به دنبال مناطقی باشید که در آن با مشکل مواجه می شوند یا اشتباه می کنند. بخش‌های رایجی که باید اصلاح شوند عبارتند از ویژگی جستجوی وب‌سایت، منوی پیش فرض محصول و پرداخت.

8. محتوای فروشگاه اینترنتی خود را بازاریابی کنید

شیوه دیگری که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از شبکه های اجتماعی است.

برای اینکه مشتری از محصول و یا خدمات فروشگاه اینترنتی شما مطلع شود به صورت مقاله کار خود را ارائه دهید و آن را در شبکه های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

با توجه به این که مردم زمان زیادی را در این شبکه ها صرف می کنند، استفاده از توان بالقوه این شبکه ها و هم چنین استفاده از تاثیر افرادی که تعداد فالوئر زیادی دارند، می تواند برای شما اثر بخش باشد.

در این مورد حتی می توانید مشوق های مناسبی تدارک ببینید و با طراحی مسابقه اینستاگرامی مشتریان را به فروشگاه خود هدایت کنید.

باید در نظر داشته باشید که شکل محتوا در شبکه های اجتماعی با سایت متفاوت است. شما نمی توانید یک مقاله ی چند هزار کلمه ای در اینستاگرام منتشر کنید!

این شبکه مجازی مبتنی بر عکس است نه متن! در متن نوشته ها، تعداد اسلایدرهای یک پست و .. محدودیت وجود دارد.

🟢استاندارهای تولید محتوا برای هر پلتفرم را باید رعایت کنید.

9. بر روی خدمات مشتری تمرکز کنید

مشتریان برای خدمات عالی که ارائه می شود، ارزش قائل هستند.

خدمات مشتری یک عامل کلیدی در تصمیم گیری برای خرید است. یک صفحه تماس در وب سایت خود ایجاد کنید که به وضوح نحوه تماس با شما را نشان می دهد.

در صورت داشتن شماره تلفن، آدرس ایمیل، و پیوند چت، آنها را در وب سایت وارد کنید.

برای کمک به افراد برای دریافت پاسخ فوری، یک صفحه پرسش و پاسخ به وب سایت خود اضافه کنید.

مهمتر از همه، هنگامی که مشتریان با شما تماس می گیرند، به سرعت پاسخ دهید. از آنجایی که مکالمه حضوری با فروشگاه های آنلاین نادر است، از این فرصت برای ایجاد رابطه تا حد امکان استفاده کنید.

هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی
هدایت مشتری به فروشگاه اینترنتی

10. از امکان چت آنلاین در سایت استفاده کنید

از زمان شروع همه‌گیری کرونا، مشتریان بیشتری برای برقراری ارتباط با مشاغل به چت اعتماد کرده‌اند.

اگر ویژگی چت انلاین را ندارید، یکی را به وب سایت خود اضافه کنید و در طول روز آن را کنترل کنید.

از آنجایی که نمی‌توانید 24 ساعت شبانه‌روز به رایانه‌تان متصل باشید، یک پاسخ‌گوی خودکار برای اطلاع مشتریان از زمان بازگشت خود قرار دهید.

همچنین می توانید از فناوری عامل مجازی (VAT) استفاده کنید که افزونه ای برای وب سایت شما است که بلافاصله به سؤالات رایج و اساسی مشتریان پاسخ می دهد.

11. وب سایت محتوا محور ایجاد کنید

در بخش های اول این لیست از ارزش تولید محتوا برای محصولات و بخش وبلاگی گفتیم و گفتیم چگونه این امر باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما می شود.

حالا می خواهیم روی ارزش تولید محتوا تاکید کنیم.

از مطالبی برای وب سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید که بتواند کاربر را جذب کند تا از جستجو در صفحات وب سایت شما لذت ببرد.

ماندگاری بیشتری در سایت شما داشته باشد. و در نهایت با محتوای خاصی که دارید، شما را در ذهن داشته باشد. استفاده از اینفوگرافی های جذاب باعث افزایش ماندگاری بازدیدکننده ها در سایت می شود. 

به جای نوشتن در مورد محصولات خود، به چالش های رایج یا راه های استفاده از محصولات خود بپردازید.

اگر اسباب بازی های سگ می فروشید، در مورد بازی های سرگرم کننده برای بازی با سگ خود یا نحوه کمک به سگ هایی که اضطراب جدایی دارند، بنویسید.

از آنجایی که موتورهای جستجو صفحاتی را که محتوای ثابتی ارائه می دهند در اولویت قرار می دهند، حتما پست های جدید را به طور منظم بنویسید.

استفاده از ویدئو باعث می شود علاوه بر ماندگاری بالاتر در سایت، انتقال مطالب هم راحت تر صورت بگیرد.

12. کیفیت محصولات و پاسخگویی

این مورد هم یکی دیگر از مواردی است که برای هر کسب و کاری واجب است.! (CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان)

محتوای عالی، هزینه های تبلیغاتی بالا، استفاده از سیستم های فروش و مدیریت محتوای فوق العاده همه و همه به شما کمک می کند که مخاطب پیدا کنید و این تازه ابتدای راه فروش شماست.

با اولین فروش محصولات عالی و با کیفیت اولین قدم را در ایجاد و نگهداری مشتریان وفادار برداشته اید و با کوچکترین سهل انگاری در بخش مدیریت و ارتباط با مشتریان ممکن است هزینه های بالای تبلیغاتی خود را هدر بدهید!

به یاد داشته باشید مشتری راضی باعث رشد کسب و کار شما می شود. هر مشتری ناراضی به طور متوسط به 10 نفر دیگر تجربه نا خوشایندش را می گوید و هر مشتری راضی بطور متوسط به 5 نفر دیگر می گوید. هزینه بازاریابی برای مشتریان جدید 7 برابر بیشتر از مشتریان قدیمی است.

13. افزایش فروش فروشگاه اینترنتی با افزایش اعتماد مشتریان

یکی از روش هایی که می تواند باعث افزایش اعتماد کاربر و همچنین افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما شود، نمایش نظرات کاربرانی است که قبلا از فروشگاه اینترنتی شما با رضایت خرید کرده اند.

دریافت نماد اعتماد الکترونیک از وزارت بازرگانی هم به شما در اعتمادسازی کمک می کند. در حال حاضر دریافت نماد اعتماد رایگان است و کافی است در سایت  enamad.ir ثبت نام و مراحل اداری آن را پیگیری کنید.

عضویت در سایر انجمن های صنفی مرتبط به حوزه کاری شما نیز به اعتمادسازی کمک می کند.

14. یک فرآیند پرداخت ساده ایجاد کنید

در حالی که فرآیند پرداخت بخشی از تجربه کاربر است، یک نقطه مشترک بزرگ برای بسیاری از فروش ها است و سزاوار توجه بیشتری است.

یک گزینه تسویه حساب مهمان ارائه دهید تا مشتریان بتوانند بدون پر کردن فرم های طولانی خرید کنند.

تسویه حساب را به چندین صفحه یا یک صفحه تقسیم کنید تا مشتری را با اطلاعات غیرضروری برای خرید تحت فشار نگذارید.

متن را کوتاه و مختصر نگه دارید. از دکمه‌ها و کلمات استاندارد مانند دکمه «خرید» و نماد سبد خرید استفاده کنید.

رعایت این نکات هنگام فرآیند محصول باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما می شود.

15. نظرات مشتریان را در صفحات محصول قرار دهید

اگرچه ممکن است ترسناک باشد که به مشتریان اجازه دهید نظرات مثبت و منفی را در مورد محصولات شما در صفحه شما به اشتراک بگذارند، افزودن نظرات مشتریان می تواند باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما شود.

67٪ از مشتریان تحت تأثیر نظرات آنلاین هستند. و اگر محصولی به طور مداوم بررسی های ضعیفی دریافت می کند، نشانه آن است که یا باید به مشکلات رسیدگی کنید یا فروش محصول را متوقف کنید.

هنگام افزودن نظرات، به مشتریان اجازه دهید هم رتبه بندی ستاره کنند و هم نظر بدهند. نوشتن نظرات را تا حد امکان برای مشتریان آسان کنید.

16. دسترسی آسان به فروشگاه آنلاین

آمار ها نشان می دهد که از هر 4مشتری 1نفر با استفاده از تلفن همراه، سفارشات خود را ثبت می کند.

بنابراین، وارد شدن به فروشگاه آنلاین شما باید هنگام استفاده از دستگاه تلفن همراه آسان باشد و خرید مشتریان به راحتی انجام گیرد.

مشتریان شما می توانند با هر وسیله ای که در دست دارند، در هر زمانی که برایشان مناسب است، محصولات را خریداری کنند.

این هم از دیگر نکات مهمی است که در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما تاثیر دارد، بهتر است نادیده اش نگیرید!

17. محصولات خود را با عکس های باکیفیت به نمایش بگذارید

عکس ها مهم هستند در صورت لزوم، روی یک عکاس حرفه ای سرمایه گذاری کنید تا عکس های باکیفیتی بگیرید که ویژگی های محصولات شما را نشان می دهد.

مطمئن شوید که عکس‌ها دقیقاً نشان‌دهنده محصولات هستند، زیرا ۲۲٪ از بازگرداندن آنلاین کالا زمانی اتفاق می‌افتد که کالا متفاوت از عکس به نظر برسد.

به این نکته برای گرفتن عکس های فریبنده محصول خودتان توجه کنید. ارسال بیش از یک تصویر از یک محصول.  گزارش ها نشان می دهد که 60٪ از خریداران باید به طور متوسط ​​بین سه تا چهار تصویر را هنگام خرید آنلاین ببینند.

اینگونه هرچه شما عکس های بیشتر و با کیفیت تری ارائه دهید، افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما نیز دوچندان می شود.

18. از طریق ایمیل مارکتینگ با مشتریان ارتباط برقرار کنید

بازاریابی ایمیلی ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما هنوز هم کارکرد دارد. با استفاده از یک پلتفرم تجارت الکترونیک که به طور خودکار آدرس های ایمیل را جمع آوری می کند، می توانید به راحتی فروش، محصولات جدید و نکات را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید با ارائه گزینه اشتراک در وبلاگ خود یا ارائه کد تخفیف، آدرس های ایمیل بیشتری را جمع آوری کنید. ایجاد یک خبرنامه ایمیلی را در نظر بگیرید تا مشتریان به طور منظم از شما بشنوند.

19. هزینه حمل و نقل را تا حد امکان پایین نگه دارید

با توجه به اینکه بسیاری از خرده فروشان بزرگ حمل و نقل رایگان را ارائه می دهند، مصرف کنندگان اغلب تا زمانی که به تسویه حساب نرسند به هزینه حمل و نقل فکر نمی کنند. طبق آمار ها، 50 درصد از مصرف کنندگان می گویند که اقلام موجود در سبد خرید خود را به دلیل هزینه های اضافی مانند حمل و نقل، از سبد خرید خود حذف می کنند.

در صورت امکان، هزینه های حمل و نقل را در محصولات خود قرار دهید تا بتوانید ارسال رایگان ارائه دهید.

اگر این امکان پذیر نیست، پیشنهاد ارسال رایگان برای حداقل سفارش یا ارائه نرخ ثابت برای ارسال از قبل را در نظر بگیرید.

20. افزایش فروش فروشگاه اینترنتی : تحلیل و بررسی رقبا

کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را در وب جستجو کنید. سایت های صفحه اول را یک به یک باز کنید و از نظر محتوا، قیمت، نحوه ارائه خدمات، سیاست گذاری های تبلیغات و نگهداری مشتریان بررسی کنید.

از آن ها برای بهبود فعالیت فروشگاه اینترنتی خود ایده بگیرید. تحلیل و بررسی رقبا از دیگر روش هایی است که به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما کمک می کند.

با وجود همه پیشنهاد هایی که برای شما داشتیم و به طور حتم اجرای این روش ها کار آسانی نخواهد بود.

شما برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی خود و در نهایت تبدیل شدن به یک برند نیاز به برنامه ریزی خواهید داشت. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید. شماره مستقیم پشتیبانی : 09223896531

برچسب‌ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاهی فرستاده نشده است
  • دیدگاه خودتان را بنویسید

شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید
درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
logo-samandehi

مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

logo-samandehi
اطلاعات بیشتر