هر سایتی که می خواهد در صفحه اول گوگل نشان داده شود، نیاز به پشتیبانی سئو سایت دارد. بعد از طراحی سایت کار شما تمام نشده و باید دنبال یک سئوکار حرفه ای باشید.

بعضی از شرکت های طراحی سایت کار سئو هم انجام می دهند. البته برای رعایت اصول سئو در طراحی اولیه سایت هم باید یک سری نکات را در نظر گرفت. این موارد شامل این لیست می شوند:

  • بارگزاری سریع سایت
  • رسپانسیو بودن (واکنش گرا بودن سایت)
  • طراحی ظاهر کاربرپسند

 وقتی سایت را که از نظر فنی درست کار میکند، تحویل گرفته باشید زمان آن رسیده که به فکر  خدمات سئو سایت باشید. اما پشتیبانی سئو سایت ها شامل چه مواردی می شود؟  چه مدت لازم هست از سایت پشتیبانی شود؟ چقدر طول می کشد تا در کلمات کلیدی حوزه کاری خود به صفحه اول برسید؟ با رسیدن به صفحه اول گوگل دیگر نیازی به پشتیبانی سئو ندارید؟

آیا سئو یه کار ادامه دار هست و باید همیشه روی سئو سایت کار کرد؟ در این مطلب پنتازوم می خواهیم به همین سوالات جواب بدهیم. اگه شما مدیر یک وبسایت هستید که نیاز به خدمات پشتیبانی سئو سایت دارید، از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. برای استفاده از خدمات سئو شماره خود را در کادر زیر وارد کنید. به زودی با شما تماس می گیریم.

پشتیبانی سئو سایت

پشتیبانی سئو سایت چیست؟

پشتیبانی سئو سایت یعنی فعالیت هایی برای سایت شما انجام شود که در صفحه اول گوگل نشان داده شوید و این جایگاه را حفظ کنید. سئو یک کار رقابتی است. هر چقدر هم که تلاش کنید، سئو مثل رقابت در یک مسابقه دو میدانی است. باید تلاشی بیشتر از رقبا داشته باشید تا در صفحه اول گوگل نشان داده شود. این تلاش باید مستمر باشد تا این جایگاه حفظ شود. پشتیبان سئو سایت را بهینه سازی می کند. با تعیین کلمه های کلیدی مهم، تهیه استراتژی و فعالیت مدام روی سایت ترافیک سایت شما را بالا می برد و سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کند.

پشتیبانی سئو سایت یک کار دائمی است و رتبه ای که سایت شما در هر کلمه کلیدی بدست می آورد، ثابت نیست. چرا  که رقبای هم حوزه شما هم برای سایت های خود زحمت می کشند و رسیدن به صفحه اول گوگل واقعا یک جنگ مجازی است! پس شما باید اولا باید برای سئو سایت برنامه ریزی کنید و زمانی که به صفحه اول رسیدید، همیشه باید از حاصل زحمات خود محافظت کنید. پس سئو سایت یک فرآیند ادامه دار است.

خدمات پشتیبانی سئو  سایت

خدمات پشتیبانی سئو سایت در  پنتازوم شامل خدمات سئو داخلی و خدمات سئو خارجی است. قبل از شروع هر پروژ سایت شما باید از نظر فنی هم بررسی شود. در صورتی که نیاز به بهینه سازی فنی سایت باشد، کار سئو محتوا شروع نمی شود! بلکه ابتدا اشکالات فنی سایت شما رفع می شود. در ادامه می خواهیم  3 نوع خدمات پشتیبانی سئو سایت که در پنتازوم به مشتریان ارائه می شود را بررسی کنیم.

عامل موثر در نرخ سئو سایتتوضیحات قیمت پروژه سئو
خدمات سئو seoنوع خدمات در تعیین محاسبه هزینه سئو موثر است. تعداد محتوای منتشر شده در ماه، بهینه سازی سایت، سئو فنی سایت
نوع سایتزبان و سیستم مدیریت محتوا سایت روی اعلام قیمت پروژه سئو موثر است.(مثلا وردپرس، سایت اختصاصی با php، ASP.Net و… .
تجربه شرکت سئو یا فرد سئوکار تجربه شرکت یا فرد متخصص در کار سئو روی نرخ سئو سایت موثر است.
سختی کلمات کلیدیحوزه کاری شما و در نتیجه کلمات کلیدی روی هزینه پلن سئو سایت تفاوت چشمگیری ایجاد می کند. هر چقدر کلمه های کلیدی رقابتی تر باشد، نیاز به تلاش بیشتر، تجربه بیشتر و استراتژی های هوشمندانه تری برای موفقیت در سئو است. بنابراین یکی از پارامترهای محاسبه هزینه سئو در شرکت ها کلمه های مورد درخواست شما است.
هدف و بودجههدف شما از سئو و بودجه ای که به این کار اختصاص داده اید، مشخص می کند کدام پکیج سئو سایت مناسب شماست و با چه هزینه ای، چه خدمات و تضمین هایی را انتظار دارید.

پشتیبانی سئو فنی سایت (Technical Seo)

هر چند قبل از شروع یک پروژه سئو بخش فنی سایت باید به خوبی بررسی شود، اما همیشه ممکن است سایت با مشکلات جدیدی روبه رو شود. از نیاز به بروزرسانی گرفته تا نیاز به اعمال موارد امنیتی جدید گرفته جزو  خدمات پشتیبانی فنی سئو سایت محسوب می شود. به صورت خلاصه این موارد در بخش خدمات پشتیبانی فنی ارائه می شوند:

  • افزایش سرعت سایت
  • رفع مشکلات ریپسانسیو سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • بهینه سازی کدهای وبسایت
  • رسیدگی به مشکلات صفحات 404
  • پیاده سازی ssl
خدمات سئو خارجی در پنتازوم
خدمات سئو خارجی در پنتازوم

پشتیبانی سئو داخلی سایت  (On page Seo)

بهینه کردن سئو داخلی سایت بیشتر از اون چیزی که فکر میکنید به شما در بهبود رتبه کمک می کند. این موضوع به خصوص درمورد سایت های قدیمی تر در خصوص بهینه سازی محتوایی که از قبل منتشر شده است،صدق میکند. یکی از  پرتکرار ترین سوالات در زمینه سئو سایت این هست که آیا میتوانیم محتوای قدیمی را تغییر بدیم یا نیاز هست که از نو یک صفحه در مورد موضوع مورد نظر بزنیم؟! جواب در بیشتر مواقع این است که شما باید صفحه ای که قبلا منتشر کرده اید و این صفحه و قدمت دارد را بهینه کنید. بهینه سازی باید هم از نظر محتوا و هم از نظر ساختار سئو و عناوین و متاتایتل ها انجام شود.

ایجاد صفحات با محتوا و مفاهیم مشابه قطعا یکی از بدترین اشتباهاتی هست که در سئو سایت ممکن است انجام شود! در خدمات پشتیبانی سئو داخلی سایت پنتازوم این موارد هم ارائه می شود:

  • بهینه کردن عناوین، متاتایتل ها و توضیحات پاراگراف اول محتوای قدیمی
  • اصلاح ساختار لینکسازی داخلی سایت
  • بهینه کردن تیترهای داخلی محتوا سایت
  • بهینه کردن تگ های هدر
  • تصمیم گیری برای لندینگ های مهم سایت و بهینه کردن محتوا
  • آنالیز لینک ها با بیشترین کلیک در وبمستر و بهینه کردن آن ها
  • مدیریت گوگل وبمستر
  • بهینه سازی دسته بندی های سایت
  • بهینه کردن ساختار URL محتوا

پشتیبانی سئو خارجی سایت (Off page Seo)

دلیلی وجود دارد که معرفی خدمات پشتیبانی سئو خارجی سایت رو بعد از توضیح برای سئو داخلی سایت معرفی می کنیم. اما اول ببینیم پشتیبانی سئو خارجی سایت اصلا به چه معنی است؟ ( مقاله فرق بین سئو داخلی و سئو خارجی به فهم بیشتر این موضوع کمک می کند)

هر فعالیتی که خارج از سایت برای بهبود رتبه انجام بدهید، جزو کارهای سئو خارجی محسوب می شود. یعنی تبلیغات و رپورتاژ در سایر سایت ها، استفاده از سوشال سیگنال، لینکسازی پروفایلی و … . نکته مهمی که در سئو خارجی سایت وجود دارد این است که شما باید این مراحل رو به ترتیب اجرا کنید. یعنی اول از همه سایت باید بدون مشکل سرعت و البته دیگر مشکلات فنی بالا بیاد. در مرحله دوم باید به سئو داخلی سایت رسیدگی کرد. یعنی بهینه سازی محتوا، تولید محتوا جدید و اصولا رسیدگی تمامی مواردی که در بخش پشتیبانی سئو داخلی سایت گفتیم. خدماتی که پنتازوم در بخش پشتیبانی سئو خارجی سایت ارائه میدهد، شامل موارد زیر هم می شود:

  • ساخت اکانت برای شبکه های اجتماعی و لینکسازی در آن ها(مثل پینترست، فیسبوک، توییتر، کانال تلگرام و … )
  • تعیین استراتژی آف پیج
  • برنامه ریزی برای درج رپورتاژ سایت
  • تولید محتوا برای رپورتاژ
  • دریافت سوشال سیگنال برای سایت
  • دریافت بک لینک دستی با کیفیت
  • دریافت بک لینک پروفایلی در سایت های معتبر
خدمات پشتیبانی سئو سایت در پنتازوم
خدمات پشتیبانی سئو سایت در پنتازوم

پشتیبانی سئو سایت وردپرس

پشتیبانی سئو سایت وردپرس یکی از خدمات دیگری است که در  پنتازوم انجام می شود. سایت های وردپرس به علت اینکه با سئو سازگار هستند، برنامه نویس های زیادی از این سیستم پشتیبانی می کنند (در صورت نیاز به رفع مشکلات فنی سئو سایت) و وجود افزونه های کمکی و ساختار بهینه پیش فرض سایت، معمولا هزینه کمتری نسبت به سایت های اختصاصی دارند.

یک تصور اشتباه در مورد پشتیبانی سئو سایت وردپرس این است که تنها استفاده از افزونه های سئو کافی هست! بذارین واضح تر توضیح بدم. سایت های وردپرس در هر زمینه ای (از جمله سئو سایت) که فکر کنین افزونه دارن. این افزونه به خصوص میتونن به سئوکار کمک کنن. رنک مث و یوآست دو تا از افزونه های سئو وردپرس هستن که خیلی کاربردی هستن. اما  موضوع مهم این هست که سبز کردن چراغ سئو یه فضیلت نیست! بارها در مطالب مختلف پنتازوم هم این موضوع رو توضیح دادیم که این افزونه ها تنها می تونن راهنمایی کلی داشته باشن و مهم تر از اجرای تمامی مواردی که این افزونه ها ذکر می کنن، تسلط عمیق سئوکار به مباحث سئو هست. نه فقط به صورت سرسری پرکردن چند آپشن در یک افزونه!

به همین دلیل ممکنه سئو سایت وردپرس یه کار ساده به نظر بیاد اما در واقع سئو یک کار تخصصی هست. فرقی نداره سیستم مدیریت محتوا شما چی باشه. اگر از ما بپرسین، میگیم آنالیز و تحلیل از همه چیز در پشتیبانی سئو سایت مهم تر هست.

هزینه پشتیبانی سئو سایت

هزینه پشتیبانی سئو سایت بستگی به این داره که از سئوکار چه انتظاری دارین . سئو سایت به شدت رقابتی هست. یعنی بستگی به حوزه کاری شما داره. از اون گذشته اینکه سایت در گذشته چه فعالیت هایی هم براش انجام شده در سرنوشت سئوش تاثیرگذاره. بعضی از کارها به سود سایت هست و برخی از اشتباهات بدون اغراق شما رو ده ها پله میبره عقب و جبرانش زمان بر هست. اصلا به همین دلیل هست که توصیه میکنیم با شرکت سئو معتبر همکاری کنین. خیلی از پروژه های ما در پنتازوم وجود داره که حتی 1- 2 ماه زمان صرف برطرف کردن اشکالات و اشتباهات سئوکار بی تجربه قبلی روی سایت میشه.

سئو سایت وردپرس در پنتازوم
سئو سایت وردپرس در پنتازوم

در مطلب قیمت سئو سایت در مورد هزینه ها به تفضیل توضیح داده ایم اما اگر خلاصه بخواهیم به مواردی که روی هزینه پشتیبانی سئو سایت اثر دارد اشاره کنیم، این موارد مهم هستند:

  • حوزه کاری سایت
  • قدمت سایت و موارد انجام شده روی سایت
  • رقبای حوزه کاری و نوع فعالیت آن ها
  • حجم وبسایت
  • سیستم مدیریت محتوا سایت
  • سختی کلمات کلیدی مورد درخواست کارفرما

نتیجه گیری

هر سایتی که بخواهد در گوگل نتیجه بگیرد، نیاز به خدمات پشتیبانی سئو سایت دارد. پشتیبانی سئو باید مستمر باشد تا شما جواب دلخواه را بگیرید. هر پروژه سئو سایت حداقل 3 الی 6 ماه زمان نیاز دارد تا نتایج اولیه را در گوگل ببنید. اگر سایت تازه تاسیس است، نیاز به تولید محتوا و رسیدگی بیشتر به سایت هست. پیشنهاد می شود محتوا به صورت منظم و در زمان های مشخص منتشر شود تا کراول بادجت (crawl budget) سایت افزایش پیدا کند. با تولید محتوا منظم و افزایش بازدید سایت، کم کم در گوگل اعتبار بیشتری می گیرید. اگر نیاز به خدمات پنتازوم در زمینه پشتیبانی سایت دارید، اول از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

بله هر سایتی که می خواهد به صفحه اول گوگل برسد و این جایگاه را حفظ کند، باید از خدمات پشتیبانی سئو سایت استفاده کند.

هزینه پشتیبانی سئو سایت با توجه به وضعیت شما و جایگاه فعلی و هم چنین سختی کلمات کلیدی حوزه کاری شما مشخص می شود.

  • بهینه سازی و رفع اشکالات فنی سایت
  • تولید محتوا بر اساس سئو
  • بهینه سازی سئو داخلی سایت و لینکسازی داخلی
  • برنامه ریزی برای سئو خارجی سایت و دریافت رپورتاژ