وظایف پشتیبان سایت چیست؟!

وظایف پشتیبان سایت

وظایف پشتیبان سایت چیست و چطور می تواند به بهترین شکل آن ها را انجام بدهد؟ در پنتازوم  برای وظایف پشتیبان سایت چه بسته یا برنامه ای ارائه کرده ایم؟ اجازه بدهید ابتدا مختصری از وظایف پشتیبان سایت را برای شما توضیح بدهیم.

مدیریت وب یکی از مهم ترین جنبه های توسعه وب است. ممکن است فکر نکنید این کار شما به عنوان یک طراح یا توسعه دهنده وب تبدیل می کند و ممکن است کسی در سازمان شما باشد که معمولا این کار را برای شما انجام می دهد، اما اگر شما یک پشتیبان وب سایت مناسب برای نگهداری وب سایت خود ندارید، خب، شما بعضی از وظایف پشتیبان سایت و امور مربوط به امنیت و نظم وب را باید در برنامه ریزی های پایه ای خود انجام دهید. برنامه ریزی های منظم که در نهایت باید به صورت ماهانه انجام گردد و با یک برنامه زمانی شروع گردد. امروز می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که وظایف پشتیبان سایت چیست؟

اطلاع از تعرفه ها: پشتیبانی و مدیریت سایت

ایجاد نسخه پشتیبانی از وب سایت

ایجاد یک نسخه پشتیبانی از وب سایت یکی از وظایف پشتیبان سایت است که می بایست در همه زمان ها صورت  پذیرد، به خصوص وقتی که شما از یک رابط کاربری آنلاین در فروشگاه ها و وبلاگ ها برای ایجاد تغییرات استفاده می نمایید. چه موردی در اینجا اتفاق می دهد. حتی در صورتی که یک کمپانی میزبان وب سایت بگوید که آن ها از سرور های سایت نسخه های پشتیبانی دارند، نسخه های پشتیبانی قدیمی آن ها قبل از ویرایش نهایی بوده اند. در حالی که که سرورها به دلایل گوناگونی با کاستی هایی روبرو شوند، و یا این که وب سایت هک شود، یکسیری تغییر های شما باید مجددا انجام شوند، در صورتی که شرکت میزبان وب سایت چیزی که آن ها از آن نسخه های پشتیبانی برداشته اند را بازیابی کند. تصور کنید که کل یک روز کاری را از دست داده اید و دلیل این فقط به این دلیل است که شما چند دقیقه از وب سایت خودتان نسخه پشتیبانی تهیه نکرده اید. بنابراین ایجاد نسخه پشتیبانی یکی از وظایف پشتیبان سایت است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظارت بر قطع و وقفه در کار وب سایت

اگر که وب سایت قطع شود، در ابتدا باید دلیل این قطعی را بدانید. Site up، یک برنامه کوچکی است که در رایانه شما در چک کردن پس زمینه سایت شما براساس یک اصول منظمی قابل اجرا می باشد.

یک مدیر سایت یا sysadmin شخصی است که مسئول نگهداری، پیکربندی و عملکرد قابل اعتماد سایت های کامپیوتری است؛ به خصوص سایت های چند کاربره مانند سرورها. مدیر پشتیبان سایت به دنبال اطمینان از این است که زمان، عملکرد، منابع و امنیت کامپیوترهایی که مدیریت می کنند، نیازهای کاربران را برآورده می کنند، بدون اینکه بودجه اختصاص دهند. برای رفع این نیاز، یک مدیر می تواند اجزای نرم افزاری را به دست آورد، نصب و یا ارتقا دهد. ارائه خودکار برنامه ریزی؛ حفظ سیاست های امنیتی؛ عیب یابی یا نظارت بر کارکنان؛ یا ارائه پشتیبانی فنی برای پروژه ها است.

مرتبط بخوانید: انواع خدمات اینترنتی برای کسب و کار ها

وظایف پشتیبان وب سایت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تجزیه و تحلیل و شناسایی مشکلات بالقوه.
  • اعمال تغییرات، اصلاح و تغییرات پیکربندی
  • نصب و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار جدید.
  • اضافه کردن، حذف یا به روز رسانی اطلاعات حساب کاربری، بازنشانی گذرواژه ها، و غیره.
  • پاسخ به پرسش های فنی و کمک به کاربران.
  • مسئولیت امنیت.
  • مسئولیت رسیدگی به مستند سازی.
  • عیب یابی و گزارش مشکلات.
  • تنظیم عملکرد وب سایت.
  • اطمینان از اینکه زیرساخت شبکه فعال است.
  • پیکربندی، اضافه کردن و حذف.
  • اطمینان از تقارن بین محیط های آزمایشی، تست و تولید.

وظایف پشتیبان سایت و انواع پشتیبانی سایت

همچنین یک پشتیبان وب باید به دو چیز تسلط بسیار بالایی داشته باشد

1 – پشتیبانی فنی سایت: رفع مشکلات وب سایت، بروزسانی فنی و امنیتی وب سایت در دسته پشتیبانی فنی سایت و وظایف پشتیبان سایت قرار می گیرند.
2 – پشتیبانی محتوایی سایت: ایجاد مطالب و مقالات جدید ، بروز رسانی مطالب قبلی و…. نیز در دسته پشتیبانی محتوایی سایت قرار میگرند. در مورد محتوا و تولید آن در قسمتی به نام تولید محتوا در بخش وبلاگ تخصصی تجارت الکترونیک  وب سایت اشاره گسترده ای به آن شده است.

درخواست تماس شماره تماس خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما جهت راهنمایی تماس بگیرند
مفتخریم به شفافیت در ارایه خدمات به شما

تمامی خدمات ما با جزئیات تعهدات به شما ارائه می شود. در صورتی که خدمات مورد نیاز شما در قالب بسته های یا خدمات پیشنهادی پنتازوم نباشد، در قالب قرارداد های مشخص سطح تعهدات ما به شما مشخص می گردد.

اطلاعات بیشتر